Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:56:56 GMT

قاتل خاموش جان مرد ۷۰ ساله را در همدان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۳۳۵۰

قاتل خاموش جان مرد ۷۰ ساله را در همدان گرفت

«حبیب معصومی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پیرمرد در اتاق سرایداری یک واحد مسکونی در حال ساخت واقع در منطقه جوادیه شهر همدان ساکن بود که به علت استفاده غیراصولی از وسایل گرمایشی و جریان یافتن گاز مونوکسید کربن در داخل اتاق دچار مسمومیت و خفگی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ نفر در استان همدان به علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن جان باختند اضافه کرد: تلفات ناشی از مسمومیت در سال ۸۶ به علت شدت برودت و سرما افزایش یافت و این آمار از سال ۸۹ روند کاهشی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: رعایت اصول اولیه ایمنی برای حفظ جان و پیشگیری از بروز اتفاق ضروری است به ویژه با ورود به فصل سرد سال باید هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نکاتی را مد نظر قرار داد

معصومی اضافه کرد: نباید از دودکش مشترک برای وسایل گرمایشی استفاده کرد بلکه هر یک از سیستم های گرمایشی باید یک دودکش مجزا داشته باشند.

وی بیان کرد: پیش از نصب و روشن کردن وسایل گرمایشی باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرد همچنین دودکش باید دست کم ۷۵ سانتیمتر از پشت بام فاصله داشته باشد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: خارج کردن دودکش از شیشه نیز بسیار خطر آفرین است چرا که گرمای دودکش موجب شکستن شیشه، سقوط دودکش، حریق ناقص وسایل گرمایشی، نشت و نشر گاز و مسمومیت می شود.

معصومی افزود: سردرد و سرگیجه، تهوع، خستگی، ضعف، بی حالی، تنگی نفس از عوارض مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است و در صورت مواجهه با این قبیل افراد باید ابتدا وسایل گرمایشی را خاموش و مصدوم را از محل و وسایل گرمازا دور کرد.

وی اضافه کرد: سپس در و پنجره را برای خروج دود و گاز مونوکسید کربن باید باز گذاشت و با سازمان آتش نشانی و مرکز فوریت های پزشکی برای ارائه خدمات مورد نیاز و انتقال بیمار تماس برقرار کرد.

طبق گزارش پزشکی قانونی یک زن و سه مرد طی ۶ ماهه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به عنوان "قاتل خاموش" جان خود را از دست دادند همچنین ۲۳ نفر شامل هشت زن و ۱۵ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان گازگرفتگی سازمان اورژانس همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان گازگرفتگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان همدان گازگرفتگی سازمان اورژانس همدان گاز مونوکسید کربن وسایل گرمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • خاطره گویی در جمع دوستان اسرار جنایت یک ساله را فاش کرد | وقتی قاتل خودش را لو داد
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • مرگ جوان ۱۹ ساله بر اثر برخورد صاعقه
  • صاعقه جوان ۱۹ ساله رزنی را به کام مرگ کشاند