Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جین کامپیون که با فیلم جدید خود، «قدرت سگ» برای نتفلیکس مورد استقبال منتقدان قرار گرفت، برای دریافت جایزه کارگردان در مراسم امسال جوایز گاتهام را به خود اختصاص داد. جشنواره فیلم گاتهام قرار است امسال در تاریخ ۲۹ نوامبر برگزار شود.

کمپیون اولین کارگردان زن بود که نخل طلای جشنواره کن را به خاطر فیلم تحسین‌برانگیز «پیانو» در سال ۱۹۹۳ به دست آورد و یکی از تنها هفت زنی بود که نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پیانو» همچنین بیش از ۳۰ جایزه بین‌المللی به همراه ۹ نامزدی اسکار و سه برنده از جمله بهترین فیلمنامه برای کمپیون به ارمغان آورد.

اخیراً، کمپیون به عنوان کارگردان در جشنواره فیلم ونیز برای فیلم «قدرت سگ» جایزه شیر نقره‌ای را دریافت کرد که اولین اثر نمایشی او در بیش از یک دهه گذشته است و در آن بندیکت کامبربچ، کریستن دانست، جسی پلمونز و کودی-اسمیت مک‌فی بازی می‌کنند. نتفلیکس اکران محدود سینمایی آن را برای ۱۷ نوامبر برنامه‌ریزی کرده است و پخش اینترنتی آن از اول دسامبر آغاز می‌شود.

جفری شارپ، مدیر اجرایی مؤسسه فیلم و رسانه گاتهام در مصاحبه‌ای درباره جین کمپیون گفت: جین کمپیون یک نویسنده و کارگردان پیشرو است که داستان‌های زیبا و مطرحی با عمق احساس حیرت‌انگیز بیان می‌کند. او با بازگشت چشمگیر خود به فیلم‌های سینمایی با «قدرت سگ»، جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانانی که امروز کار می‌کنند، تقویت می‌کند. شناختن این فیلمساز خارق العاده یک افتخار است.

فیلم‌های دیگر کمپیون عبارتند از «عزیزم» که برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد، «فرشته‌ای سر میز من» که در جشنواره فیلم ونیز هفت جایزه از جمله جایزه شیر نقره‌ای دریافت کرد. «پرتره یک خانم» که نامزد دو جایزه اسکار شد. «دود مقدس» که نامزد دریافت جایزه شیر طلایی شد و برنده جایزه الویرا نوتاری در ونیز شد.

کمپیون در تلویزیون دو فصل از مینی سریال «بالای دریاچه» را تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی کرد. این سریال در نهایت هشت نامزدی امی از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن برای الیزابت ماس را دریافت کرد که همچنین برای بازی در آن برنده گلدن گلوب شد.

جشنواره گاتهام پیشتر اعلام کرده بود که کریستن استوارت در مراسم امسال جایزه هنرمند، ایمون بولز، صنعت و بازیگران فیلم «The Harder They Fall the Ensemble Tribute» را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

برگزیدگان جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ معرفی شدند/ شیر طلایی به فرانسه رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان هالیوود جشنواره فیلم کن جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رستم عیدی پور در نشستی که باهدف قدردانی از تلاش‌ها و زحمات عوامل انتظامی دشت آزادگان در تامین امنیت و پیشگیری و مبارزه با انواع جرم به ویژه سرقت برگزار شد، گفت: تکریم و قدردانی  از عوامل  انتظامی باعث روحیه  مضاعف می‌شود.


وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مستمر فرماندهی  انتظامی در شهرستان به منظور افزایش ضرایب و شاخص‌های امنیتی، افزود: حضور پلیس مایه دلگرمی مردم و افزایش احساس امنیت  است.


عیدی پور ادامه داد: سرهنگ  مراونه، فرمانده انتظامی دشت آزادگان  و  نیرو‌های  همیشه در صحنه  در  کنار  کادر  زحمت کش  امور  برق  شهرستان  با  جلوگیری  از سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق  با  توجه به  گرمای شدید  منطقه،  در  تکریم  و  رضایت نسبی   اهالی نقش  بسزایی  داشتند.


سرهنگ مراونه در این جلسه، با اشاره به این که نیروی انتظامی شهرستان دشت آزادگان با نگاه ویژه به همکاران خود در  امور  برق و به  جهت  رضایتمندی   اهالی  منطقه  با تمام قوا در خدمت تامین امنیت شهروندان و روستاییان به ویژه محافظت از تاسیسات خدمات رسانی عمومی از جمله کابل‌های برق و مخابرات است، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی عوامل زحمتکش انتظامی، سارقان کابل برق و مخابرات در این شهرستان  رصد، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند که برخی از این سارقان سابقه چند بار دستگیری دارند.


در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر به فرماندهان دوایر مختلف انتظامی شهرستان، از زحمات آنها در برخورد با سرقت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • آل پاچینو در مستندترین جن‌گیری تاریخ آمریکا + جزئیات
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه