Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد کمانگری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد ۱۱۹ هزار نفر بیمه شده صندوق کارکنان دولت، ۸۳۰ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۳۵ هزار نفر صندوق بیمه همگانی، ۶۰ هزار نفر سایر اقشار شامل خانواده های شهدا، ایثارگران، طلاب و روحانیون و بقیه هم بیمه شده صندوق ایرانیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که ۸۴ درصد آنها به صورت رایگان بیمه‌ شده اند.

وی بیان کرد: هزار و ۷۰۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت بوده که شامل بیماران ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه است.

طبق گفته کمانگری هزار موسسه تحت قرارداد با بیمه سلامت بوده که افراد بیمه شده می‌توانند از آنها خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: میزان تحقق نسخه الکترونیک در کشور ۵۸ درصد بوده اما در گلستان این رقم ۹۱ درصد است و سومین استان کشور در این زمینه هستیم.

وی بیان کرد: از آذرماه در کل کشور و گلستان هیچ پرداختی بابت نسخه کاغذی نداریم و تمام نسخه ها به صورت الکترونیک خواهد بود.

کمانگری در خصوص بیمه همگانی سلامت هم گفت: از سال قبل چهار استان کشور پایلوت نظام ارجاع بیمه ای بودند که در سال جاری استان گلستان هم به آن اضافه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان توضیح داد: بر این اساس افراد می‌توانند به مطب پزشکان بخش خصوصی مراجعه کرده و مانند پزشک خانواده از آنها خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ هزار بیمه شده در گلستان به ۱۱۷ پزشک منتسب شده اند.

طبق گفته کمانگری در اجرای این طرح بیمه سلامت تعدادی از متخصصان اطفال، داخلی، خانواده، عفونی و طب سنتی هم مشارکت دارند.

کد خبر 5332963

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان بیمه سلامت بیمه سلامت ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران ایلام واکسیناسیون کرونا زمین لرزه شیوع کرونا زلزله همدان تحت پوشش بیمه سلامت بیمه سلامت بوده بیمه شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد