Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت واکسن کرونا در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نفیسه ثقفی، در میزگرد «بانوان و مادران محور سلامتی» که از سوی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد و به مناسبت «هفته ملی سلامت زنان» برگزار شده بود؛ همچنین افزود: مردم به خصوص مادران باردار باید بدانند که هیچ واکسنی ایمنی صدرصد ایجاد نمی‌کند و واکسنها کمک می کنند که در صورت ابتلا ریسک ابتلا به نوع شدید و فوت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه به ویژه مادران باردار ضروری است.
رئیس انجمن زنان و زایمان ایران شاخه خراسان رضوی با اشاره به اینکه سلامت زنان و مادران، ضامن سلامت جامعه است؛ گفت: غربالگری‌ها گاهی فوق العاده سرنوشت‌ساز هستند. غربالگری سرطان پستان، غربالگری سرطان دهانه رحم و ... همگی می‌توانند از تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی به نظام سلامت و خانواده‌ها جلوگیری کرده و به افزایش سلامت و پویایی جامعه کمک کنند.
دکتر ثقفی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله‌ی پیشگیری گفت: علاج واقعه قبل از وقوع باید انجام گیرد. مهم ترین ویزیت یک خانم در طول دوران بارداری‌اش ویزیت و مشاوره قبل از بارداری است. این مشاوره و ویزیت و در پی آن انجام دستورات پزشک متخصص ضامن گذراندن یک بارداری سالم و موفق خواهد بود و این بارداری موفق و سالم پایه و اساس شکل گیری یک جامعه پویا و سالم خواهد بود.
وی به خطر شکل‌گیری پیک ششم اشاره کرد و افزود: وظیفه همه ما تشویق به انجام واکسیناسیون گسترده و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.
وی زنان را اثربخش و اثرگذار در کنترل پاندمی کرونا دانست و گفت: زنان ما نیمی از جامعه ما را تشکیل می دهند و به لحاظ عاطفی و روانی نیز کلام و روش و رویه‌ای که اتخاذ می‌کنند در نیمِ دیگر جامعه به شدت اثرگذار است. از اینرو انتقال مفاهیم سلامت محور به زنان اثربخشی بیشتری خواهد داشت. در خصوص پاندمی کرونا نیز این موضوع صدق می‌کنند مادران ما خیلی راحت تر می توانند فرزندان خود را به انجام واکسیناسیون تشویق کنند. لذا این انتظار می‌رود که برنامه‌ریزان حوزه سلامت ما به افزایش سواد سلامت زنان بیشتر توجه کنند.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکسن زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری هفته سلامت گفت: اکنون واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور در حال انجام است و امسال تزریق واکسن هپاتیت سی نیز در دستور کار است.

وی افزود: به سلامت روانی در سال‌های گذشته کمتر توجه می‌شد ولی امروزه بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی به خصوص در جوانان بروز می‌یابد و ما مراکز سراج را سه برابر افزایش دادیم و در هر یک از این مراکز سه کارشناس روانشناس وجود دارد.

فرشیدی ادامه داد: جوانی جمعیت نیز از برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت است. سقوط باروری کاهش یافته و شاهد افزایش آن هستیم، فرهنگ سازی در این زمینه مهمترین کار است و کاستن سقط‌های ناآگاهانه و انجام مشاوره‌های موثر، راه اندازی مراکز ناباروری و تسهیل قوانین و رایگان کردن سنوات دارویی برای ارتقای جوانی جمعیت ضروری است.  

وی گفت: پویش ملی سلامت ۲ امسال نیز طراحی شد و بزودی آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

فرشیدی ادامه داد: امسال تقویت آزمایشگاه‌ها از برنامه‌های ما است و اتصال این مراکز دولتی و خصوصی به سیستم‌های وزارت بهداشت است که بر اساس نیاز‌های مردم، آزمایشات رصد می‌شود تا بیماری‌هایی مانند دیابت کنترل شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت سواد عشایر نیز از دیگر برنامه‌های سال جاری است، گفت: این برنامه امسال با اولویت بهداشت دهان و دندان و آموزش و اطلاع رسانی به عشایر است و باید به شکل جهادی در این زمینه کار شود.

فرشیدی در مور دخانیات گفت: امروزه مجلس در کنار وزارت بهداشت قرار گرفته و بر اساس سازمان جهانی بهداشت ایران بهترین وضعیت درخصوص کاهش مصرف دخانیات را در منطقه دارد.

وی افزود: کارخانه‌های تولید دخانیات که فقط به دنبال پول و سود آوری هستند، جوانان و بانوان را مورد هدف قرار داده و از طریق تبلیغات اتفاقاتی می‌افتد که این دو قشر در معرض آسیب هستند که باید نه گفتن را در آن نهادینه کرد.

معاون بهداشت تصریح کرد: در اجرای کنترل دخانیات هنوز مشکل داریم و از آنجایی که ۲ درصد بانوان دخانیات مصرف می‌کنند مورد هدف شرکت‌های دخانی قرار گرفتند و باید مالیات افزایش یابد.

وی با تاکید بر افزایش مالیات بر دخانیات ادامه داد: به عنوان مثال قانون افزایش دوباره مالیات‌های سیگار در انگلیس وضع شد، اما در کشور ما وضع مالیات کمتر است و باید اساسی برای افزایش آن چاره‌ای اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • الزام تزریق واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک در کشور
  • تزریق واکسن هپاتیت سی در سال جاری/ آغاز غربالگری یکی از سرطان‌ها به زودی
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت
  • واکسیناسیون ناجی جان و سلامت انسان‌ها در برابر بیماری‌های عفونی
  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم