Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:49:51 GMT

تحویل ۸۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کوچ رو لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۰۰۶

تحویل ۸۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کوچ رو لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از توزیع ۸۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کوچ رو استان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

فریدون خودنیا اظهار کرد: به‌منظور کمک و رفاه حال عشایر استان تا پایان سال جاری ۱۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ وات در بین عشایر استان پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: عشایر همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از برق را دارند لذا با توجه به اینکه عشایر کوچ رو به دلیل ویژگی ییلاقی و قشلاقی کمتر از نعمت برق برخوردارند و از طرفی برق‌رسانی به محل اتراق شامل هزینه‌های بسیار زیادی بوده و یکی از بهترین راه‌های تأمین برق آنها استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه از مجموع ۱۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تاکنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان شده است، خاطرنشان کرد: روند توزیع پنل‌های خورشیدی تا تأمین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره‌کل امور عشایر استان ادامه دارد.

مهدی حیدری معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع نیز در این خصوص اظهار کرد: در زمان تحویل این پنل‌ها آموزش‌های اولیه جهت نصب و حفاظت از آن‌ها به عشایر داده شده است که بتوانند از این پنل‌ها استفاده بهتری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از هزینه این پنل‌ها توسط عشایر پرداخت می‌شود تصریح کرد: از مزایای این پنل‌ها می‌توان به وزن کم، قابل‌حمل بودن و نصب آسان اشاره کرد که باعث می‌شود مصرف‌کننده به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

معاون فنی و مهندسی شرکت توزیع خاطرنشان کرد: این پنل‌ها قابلیت روشن کردن ۲۰ لامپ ۵ وات را به‌صورت هم‌زمان، شارژ چراغ‌قوه، شارژ گوشی تلفن همراه، روشن کردن تلویزیون و رادیو را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لرستان پنل خورشیدی عشاير پنل خورشیدی عشایر استان شرکت توزیع پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است

داریوش حسن‌نژاد، در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان، بیان کرد: ۱۲ درصد رواناب‌های کشور به این استان اختصاص دارد.

او با بیان اینکه هشت میلیاردمترمکعب رواناب سالانه در لرستان تولید می‌شود، اضافه کرد: ۴.۵ میلیارد مترمکعب رواناب نیز از استان‌های همجوار وارد این استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: متوسط افت کسری مخازن این استان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شش متر و ۴۰ سانتی‌متر است که معادل افت سالانه ۲۳ سانتی‌متر است.

 

حسن‌نژاد با تأکید بر بیشترین افت سطح آب زیرزمینی لرستان در کوهدشت، ازنا و الیگودرز، یادآور شد: این میزان معادل به‌ترتیب معادل ۲۱ متر و ۵۰ سانتی‌متر و ۹ متر و ۴۰ سانتی‌متر است.

او بیان کرد: ۸۸ میلیون مترمکعب حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان است که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش درصدی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان در حال حاضر پر است و سد‌های لرستان به‌جز دو سد مروک و ایوشان ذخیرۀ آب لازم را ندارد.

حسن نژاد با اشاره به آبگیری سد کمندان و خواجه‌امیر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیون مترمکعب هم‌اکنون در پشت سد کمندان ذخیره است.

او با اعلام بدهی ۳۵ میلیارد تومانی پیمانکاران شرکت آب منطقه‌ای برای سیل ۱۳۹۸ یادآور شد: حتی یک ریال از این مبلغ را با وجود پیگیری‌ها نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه مجوز مادۀ ۲۳ سد معشوره صادر شده است و اعتبارات خوبی امسال به این سد اختصاص می‌یابد، توضیح داد: سد معشوره توان ذخیرۀ حدود ۱۲ میلیارد سیلاب را خواهد داشت.

حسن‌نژاد تأکید کرد: فرازبند سد معشوره احداث شده است و عملیات اجرایی این سد امسال با شتاب بیشتری ادامه می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • «مهمانی» و «مردان آهنین» در تلوبیون پیشتاز شدند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • شناسایی ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در لرستان
  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • توزیع ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان
  • توزیع ۶۰۰هزار تن نهاده‌های دامی بین دامداران لرستان
  • افت ۲۳ سانتی‌متری سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • توزیع انواع نهاده های دامی به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در اصفهان