Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@18:18:45 GMT

دولت بایدن به جنگ مجرمان سایبری می رود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۲۱۷

دولت بایدن به جنگ مجرمان سایبری می رود

یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا خواستار کمک و همکاری شرکت‌های فناوری در این کشور برای مقابله با مجرمان سایبری شد.

لیزا موناکو معاون دادستان کل آمریکا روز چهارشنبه با حضور در میزگردی مجازی در مورد امنیت سایبری تصریح کرد: دولت آمریکا به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و مساله اساسی این است که وضعیت امنیت سایبری برای شرکت‌ها و برای آمریکا بد است و به تلاش‌های ما برای حفظ ارزش‌هایمان آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر حملات سایبری گسترده به زیرساخت‌های انرژی و آب و برق در آمریکا و نیز سرقت گسترده اطلاعات محرمانه از این کشور توسط هکرها باعث افزایش نگرانی دولت بایدن شده است.

موناکو در هفته‌های اخیر دو ابتکار عمل را در مورد فعالان صنعت رمز ارز و پیمانکاران طرف قرارداد دولت که نفوذهای امنیتی را گزارش نمی‌کنند، به اجرا گذاشته است. وزارت دادگستری آمریکا در اوایل سال جاری یک کارگروه باج افزار و اخاذی دیجیتالی تشکیل داد تا واکنش دولت را به چنین حملاتی بهتر هماهنگ کند.

وی اظهار امیدواری کرد شرکت‌ها در مورد چالش‌های تصمیم‌گیری در مورد نحوه واکنش به حملات سایبری و نحوه غلبه بر آنها اطلاعات بیشتری در اختیار دولت آمریکا بگذارند و این همکاری‌ها به دستگیری مجرمان سایبری و بازپس‌گیری پول‌های سرقت شده از مردم منجر شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند