Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عطاءاله اکبری روز پنجشنبه در آیین اهدا تجهیزات سخت‌افزاری به انجمن سرای امید و همدلی در بازارچه محلی سیستان در زاهدان با حضور مدیر کل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: این اداره کل در راستای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری خود اقدام به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مناطق حاشیه شهر زاهدان کرده است که در این بازارچه‌ها علاوه بر ایجاد مکانی مناسب جهت اشتغال زایی اقشار آسیب پذیر،‌ فضاهایی نیز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با هدف حمایت از کودکان آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب و همچنین شناسایی استعدادهای خاموش و پنهان کودکان مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همکاری و مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار مهم و تاثیرگذار است افزود: این اداره کل به منظور تقویت مشارکت همه جانبه مردم در بازارچه‌های محلی در مناطق حاشیه شهر زاهدان علاوه بر اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای فعالان اقتصادی، به منظور توسعه فرهنگی با ساخت کتابخانه‌های محلی و راه‌اندازی سینما سیار و در اختیار قرار دادن آن‌ها به مردم محلی منطقه  از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.
به گزارش ایرنا مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در راستای اهداف تعیین شده این اداره کل امروز با حضور در محل بازارچه محلی سیستان در منطقه باباییان زاهدان امکانات سخت افزاری نظیر کامپیوتر و چاپگر را در اختیار کتاب سرای کودکان قرار داد و از کودکان و نوجوانان کتاب خوان این بازارچه محلی زاهدان با اهدا لوح تقدیر کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان زاهدان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان زاهدان سیستان و بلوچستان زاهدان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور

استان سیستان و بلوچستان با موقعیت استراتژیک خود در جنوب شرق ایران و همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان، از مزیت ترانزیتی قابل توجهی برخوردار است، توسعه شبکه بزرگراهی در این استان، نقشی کلیدی در تسهیل حمل و نقل، افزایش سفر، توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم ایفا می‌کند.

 وجود بزرگراه‌ها، سفر به استان را برای گردشگران داخلی و خارجی آسان‌تر و جذاب‌تر می‌کند، این امر به رونق صنعت گردشگری، ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم محلی کمک می‌کند.

از دیگر مزیت های ساخت بزرگراه‌ها در این استان می توان به کاهش تصادفات و جلوگیری از هدر رفتن زمان و سوخت، صرفه جویی در هزینه‌ها و کمک به افزایش راندمان اقتصادی اشاره کرد.

با وجود مشکلات مالی و وضعیت بد آب و هوایی، اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه شبکه بزرگراهی استان انجام داده است. که یکی از مهمترین این تلاش‌ها شامل جذب اعتبارات ملی بوده است بطوری که با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات قابل توجهی از ردیف‌های ملی برای ساخت بزرگراه‌ها در استان اختصاص یافته است.

در سه سال اخیر بیش از 280 کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان به بهره‌برداری رسیده است که به کاهش تصادفات و افزایش ایمنی سفر کمک شایانی کرده است و نیز عملیات اجرایی چندین پروژه بزرگراهی جدید در استان آغاز شده است که در آینده به توسعه شبکه بزرگراهی و ارتقای شاخص‌های حمل و نقل در استان کمک خواهد کرد.

آنچه در سالهای اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راه‌سازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است که نتیجه مثبت آن در توسعه شبکه بزرگراهی استان قابل مشاهده است.

 مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آبهای آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

عطاء اله اکبری گفت: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته است بطوری که با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث بزرگراه از مرکز استان به تمام استانها و شهرهای مجاور آغاز گردید که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.

وی با یادآوری عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای افزود: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هست که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان راه را یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت در یک منطقه قلمداد و تصریح کرد: برنامه این اداره‌کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان اضافه کنیم.

اکبری گفت: توسعه شبکه بزرگراهی این استان نیازمند حمایت تمامی دستگاههای اجرایی است تا با هم افزایی شاهد رفع هر چه سریعتر عقب ماندهای این بخش باشیم.

وی ادامه داد: یکی از نخستین و مهمترین اقدامات برای محرومیت‌زدایی توسعه و گسترش خدمات عمومی در استان اقدامات عمرانی به ویژه در حوزه ها راه‌سازی و جاده‌سازی است که این مهم در این استان نیز همواره جز اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای قرار داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با بهره‌برداری بزرگراه‌های متعدد در استان ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی شاهد شکوفایی در وضعیت کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور خواهیم بود این اداره کل طی چهار سال اخیر پروژه های مهمی را در این حوزه آغاز و به سرانجام رسانده است.

اکبری تاکید کرد: مدیریت جهادی طی سالهای اخیر به ویژه در دولت سیزدهم ثابت کرده است که حمایت از توسعه بزرگراهها در سیستان و بلوچستان به صورت همه جانبه در حال انجام است حمایتی که اگر نبود امروز شاهد شکوفایی بزرگراههای این استان نبودیم بزرگراههایی که هر کدام از آنها نقش مهمی در مسیر اقتصادی جنوب شرق کشور و بهبود مناسبات تجاری با کشورهای همسایه دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته است بطوری که با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی احداث بزرگراه از مرکز استان به تمام استانها و شهرهای مجاور آغاز گردید که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.

اکبری خاطر نشان کرد:  با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متعدد این استان با تکمیل و راه اندازی پروژه‌های مهم جاده ای دستیابی به توسعه محقق می شود چرا که حیات اقتصادی منطقه وابسته به شبکه حمل و نقل است و این استان نیز از مزیت نسبی حمل و نقل و ترانزیت بین الملل برخوردار است، با تلاش این اداره کل در آستانه نوروز ۱۴۰۳ حدود ۷۵ کیلومتر بزرگراه با اعتبار هزینه شده ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲/ حواشی سبب به حاشیه رفتن مطالبات مردمی می‌شود
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • توسعه زیرساخت‌های مالی با مشارکت مردم
  • در خانه‌های خلاق و نوآوری چه می‌گذرد؟
  • راه‌ اندازی اتوبوس‌ های بدون آلایندگی در سراسر بریتانیا
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور