Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:44:23 GMT

کشت کلزا در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی مهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۵۲۲

کشت کلزا در ۲۰۰۰ هکتار از اراضی مهران

حشمت الله نظربیگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کلزا محصولی مناسب برای تنوع کشت و اصلاح خاک است، این محصول به خاطر داشتن ریشه‌های راست که عمق خاک نفوذ می‌کنند عناصر غذایی را بالا آورده و در اختیار محصول بعدی قرار می‌دهد.

وی افزود: شهرستان مهران با داشتن حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم این روزها مهیای کشت کلزا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظربیگی عنوان کرد: بر اساس برنامه ابلاغی سازمان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان برای کشت کلزای آبی برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی به ویژه در دشت کنجانچم تاکنون ۲ هزار هکتار آن محقق شده است.

معاون جهاد کشاورزی مهران گفت: این دانه روغنی مقرون به صرفه مدت هاست که مورد توجه کشاورزان مهرانی قرار گرفته است، با کاشتن دانه روغنی کلزا گام مهمی در راستای تولید و اشتغال صورت می‌گیرد.

کد خبر 5333031

منبع: مهر

کلیدواژه: کشت کلزا شهرستان مهران کشاورزی ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه شیوع کرونا زلزله همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیش از ۲ میلون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سند دار شدند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام رضا براتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به تثبیت 100 درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی، اظهار داشت: در نتیجه تلاش‌های انجام شده، در سال 1402، مالکیت 2 میلیون و 662 هزار و 193 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، در بانک جامع کاداستر(حدنگار) تثبیت شد.

وی افزود: سنددار شدن بیش از 99 درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی از اقدامات دیگری بود که در این راستا انجام شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری استان خراسان شمالی در اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) خاطرنشان کرد: در این راستا برای 2 میلیون و 634 هزار و 899 هکتار از اراضی یاد شده یعنی معادل 99 درصد  عرصه های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی سند رسمی مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

براتی‌زاده ادامه داد: این در حالی است که این طرح در مساحت 147 هزار و 255 هکتار از اراضی کشاورزی و باغات سطح استان معادل 47/37 درصد از مجموع این  اراضی اجرا شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار هکتار از اراضی پارس آباد خسارت دیده اند
  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نزدیک به ۵۷۶ هکتار اراضی ملی به بیت المال در گلستان بازگردانده شد
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت