Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:45:50 GMT

کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۵۸۸

کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولات کشاورزی باشند

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با سردتر شدن هوای این استان، پیش‌بینی می‌شود محصولات کشاورزی و باغی دچار سرمازدگی شود.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعدازظهر امروز به تدریج سیستم بارشی از استان خارج می‌شود، اما هوا همچنان سرد خواهد بود.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، فردا (جمعه ۳۰ مهرماه) آسمان زنجان بارانی نخواهد بود، اما از شامگاه شنبه، بارش خفیف در برخی از مناطق زنجان، محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: از امشب هوای زنجان سردتر خواهد شد و صبح جمعه نیز میزان دما در مناطق سردسیر به صفر و زیر صفر خواهد رسید و اما از شنبه ۱ آبان‌ماه، هوای این استان به تدریج گرم خواهد شد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه میزان دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان زنجان) ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت تغییر نداشته است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، دانشگاه زنجان از توابع شهرستان زنجان با میزان دمای ۲ درجه و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه استان زنجان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: با سردتر شدن هوای این استان، پیش‌بینی می‌شود محصولات کشاورزی و باغی دچار سرمازدگی شود که لازم است کشاورزان و باغداران تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا متحمل خسارات نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هواشناسي استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه زنجان با دمای هوای منفی سه درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان ثبت شد.

وی افزود: طبق نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پایان روز دوشنبه هفته آینده شرایط جوی پایداری برای استان پیش بینی شده و طی این مدت آسمان اغلب مناطق صاف است که در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان بااشاره به اینکه صبح امروز شاهد کاهش محسوس و موقت دما در اغلب مناطق استان بودیم، گفت: از فردا دمای هوا در مناطق مختلف استان روند افزایشی به خود می‌گیرد.

قدیمی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته گیلوان در شهرستان طارم با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین منطقه استان زنجان بود، افزود: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • وزش شدید باد استان زنجان را فرا می‌گیرد
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان