Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:31:12 GMT

اتمام تدوین قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۷۹۲

اتمام تدوین قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا منادی در حاشیه بازدیدهای اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به دعوت مجمع نمایندگان گیلان و نماینده عضو کمیسیون به استان گیلان سفرکرده تا اعضای کمیسیون از نزدیک با مطالبات و موضوعات مختلف آموزشی و پژوهشی آشنا شوند، اظهار کرد: آزمایشگاه ایجادشده در دانشگاه گیلان از شعاع علمی بالایی برخوردار بوده به‌طوری‌که امکان خدمت‌رسانی به کل کشور و حتی خارج از کشور را داراست و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان گفت: در گیلان فقط ۷۱ شرکت دانش‌بنیان فعال است که این برای استانی که چهره‌های علمی زیادی را در دنیا به ثبت رسانیده کافی نیست حداقل باید هزار شرکت دانش‌بنیان در گیلان فعال باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تخصیص دادیم، افزود: از این میزان سه هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شده است‌

منادی با اشاره به اهمیت نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و دنیا گفت: دنیا دنیای دانش‌بنیان است و حضور جوانان و نخبگان ما در شرکت‌های دانش‌بنیان نشان از پیشرفت کشور است که امیدواریم گیلان به جایگاه حقیقی خود در حوزه دانش‌بنیان گام بردارد.

وی از اتمام قانون جهش تولید دانش‌بنیان در صحن مجلس خبر داد و افزود: قانون جهش تولید دانش‌بنیان این امکان را فراهم می‌کند تا دانش‌بنیانی‌ها محصولات خود را به فروش برسانند و به دولت تأکید می‌کند تا محصولاتی که در داخل تولید می‌شود از خارج وارد نکرده و از این شرکت‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شرکت های دانش بنیان بودجه آموزشی 1400 شرکت های دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت