Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور صبح امروز با نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار کرد. در این دیدار که استانداران جدید این دو استان هم حضور داشتند ابتدا نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند و خواستار کمک و حمایت دولت برای حل این مشکلات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش مضاعف برای حل مشکل آب به عنوان اصلی ترین دغدغه مردم، توجه ویژه به توسعه متوازن استان ها، تکمیل طرح ها و پروژه های زیرساختی نیمه تمام در استان به ویژه پروژه های راهسازی و مواصلاتی که بعضا تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، حل اساسی مشکل دریاچه ارومیه که محیط زیست استان های آذربایجان شرقی و غربی و استان های همجوار را تهدید می کند، حمایت از کشاورزان و خرید تضمینی محصولات از سوی دولت، توجه به بخش صنعت و معدن استان و تقویت و حمایت از بازارچه های مرزی به عنوان مرکز مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسه با رییس جمهور بود.

پس از سخنان نمایندگان رییس جمهور در سخنانی تکمیل طرح ها و پروژه های زیربنایی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان ها دانست و گفت: در سفرهای استانی بدنبال کلنگ زدن برای طرح ها و پروژه های جدید نیستیم و همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف است تا به اشتغال جوانان و توسعه کشور کمک کند.

دکتر سید ابراهیم رییسی با اشاره به موضوع راه های مواصلاتی و کریدور ریلی به عنوان یکی از موضوعات و مشکلات مهم اشاره شده از سوی نمایندگان دو استان، گفت: تکمیل پروژه های مواصلاتی و راه آهن استان می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه تجارت و اقتصاد این منطقه ایفا کند.

رییس جمهور در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکالی و کمبود آب در منطقه، گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.

رییسی در پاسخ به طرح موضوع خرید محصولات کشاورزان از سوی نمایندگان، گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان های مختلف از جمله سیب و انگور در ارومیه و خرما در استان های جنوبی از برنامه های دولت است و اعتقاد داریم باغدار و کشاورز نباید دغدغه و نگرانی از بابت فروش محصول خود را داشته باشد.

رییس جمهور درباره اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان شهرستان های مرزی استان های آذربایجان غربی و شرقی، بر ارتباط با همسایگان و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در مرزها از طریق بازارچه های مرزی تاکید کرد و گفت: در دولت برای ارتباط با ۱۵ کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد.

رییسی با بیان اینکه کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند، گفت: بیگانگان در منطقه بدنبال منافع توسعه طلبانه خود هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند.

رییس جمهور افزود: حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی جزو برنامه ها و سیاست های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می تواند به توسعه اقتصاد و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه کمک کند.

رییسی همچنین با تاکید بر اینکه برای کسانی که به صورت قانونمند تجارت می کنند راه باید باز باشد، استانداران استان های مرزی را مکلف کرد راهکار مناسبی برای انتقال و مبادله کالا در مرزها از مسیر قانونی با اشراف دستگاه های اجرایی، تدوین و اجرایی کنند.

رییسی با اشاره به انتخاب استانداران جدید استان های آذربایجان شرقی و غربی گفت: استانداران تازه نفس با روحیه انقلابی در دو استان کار خود را آغاز کرده اند و اطمینان دارم با همکاری و همدلی مدیران و مردم استان در کنار نمایندگان، مشکلات رفع می شود و مردم احساس خواهند کرد که شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده است.

در این جلسه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در سخنان کوتاهی با بیان ظرفیت های بالای استان بر تلاش برای توسعه استان با کمک مدیران و نمایندگان تاکید کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام استان بویژه در حوزه تامین آب و احیای دریاچه ارومیه و همچنین تکمیل راه های مواصلاتی را در اولویت قرار خواهیم داد.

زین العابدین رضوی خرم استاندار استان آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از رییس جمهور بخاطر برگزاری نشست با مجمع نمایندگان، گفت: همه تلاش خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان بکار خواهیم بست و قول می دهم طی ۲ سال ۷۰ درصد پروژه های ناتمام که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند را تکمیل کنیم.

پربیننده ترین سایت ثبت نام مسکن حمایتی (لینک) ثبت‌ نام مسکن حمایتی ( لینک + جزییات) قیمت ال نود صفر ۱۴۰۰ تشکیل کمیته ویژه بررسی واردات خودرو در مجلس / ورود ۶۰تا ۸۰هزار خودروی خارجی برای تعدیل قیمت ها دلار تا ۱۴۰۶؛ پیش‌ بینی سازمان برنامه محقق می‌ شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ابراهیم رییسی استان های آذربایجان شرقی و غربی سوی نمایندگان دریاچه ارومیه رییس جمهور نیمه تمام استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند