Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@02:06:20 GMT

باند جاسوسی موساد در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۴۹۱۷

سازمان اطلاعات ترکیه از دستگیری یک باند ۱۵ نفرۀ جاسوسی موساد در ۴ استان این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس اطلاعات اعلام شده از سازمان اطلاعات ترکیه این افراد که در پنج خانۀ تیمی سه نفره در شهر‌های مختلف ترکیه مستقر بودند از یک سال پیش تحت تعقیب قرار داشته اند. این افراد دانشجویان موفق ترکیه و خارجی را تحت نظارت قرار داده و بیوگرافی آنان را جمع آوری می‌کرده اند و در مورد چگونگی ورود دانشجویان فلسطینی به ترکیه و اینکه دولت ترکیه چه امکاناتی در اختیار آنان می‌گذارد اطلاعات جمع آوری کرده و از طریق یک برنامۀ رمزگذاری شده به رژیم صهیونیستی ارسال می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمع آوری اطلاعات مربوط به صنایع دفاعی ترکیه، انجمن‌ها و سازمان‌های مختلفی که در ترکیه فعالیت دارند و ارسال این اطلاعات به مرکز موساد از دیگر فعالیت‌های این شبکه جاسوسی بوده است.
اعضاء این شبکۀ جاسوسی که همگی دارای اصلیت عرب هستند از مدت‌ها قبل علیه ترکیه جاسوسی کرده و اطلاعات مربوط به دانشجویان نخبه ترک و خارجی را به فردی به نام آ. ز. که دارای پاسپورت اسراییلی و از جاسوسان اصلی موساد بود می‌دادند. رسانه‌های ترکیه پس از عملیات افشای قتل جمال خاشقجی، از این رویداد به عنوان بزرگترین عملیات ضد جاسوسی در این کشور یاد می‌کنند.
سازمان اطلاعات ترکیه می‌گوید اعضاء این شبکه جاسوسی برای لو نرفتن، در طول دوران جاسوسی به اسراییل نرفته و بار‌ها در اروپا و آفریقا و عمدتا در زاگرب، بخارست، زوریخ و نایروبی با اعضاء ارشد موساد بصورت رو در رو دیدار کرده و دستورالعمل دریافت می‌کردند. برچسب ها: جاسوس ، موساد ، ترکیه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جاسوس موساد ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران

ایدی کوهین، افسر سازمان جاسوسی موساد اسرائیل گفت: توانمندی ایرانی‌ها بیشتر از آن چیزی است که شامگاه شنبه رخ داد؛ آن‌ها از تمام توان خود استفاده نکردند؛ به هر حال می‌خواهند همیشه یک عنصر غافلگیری برای ارائه داشته باشند!

به گزارش فرهیختگان، وی افزود: آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران می‌خواهم از دور جواب بدهم و بگویند من ایران هستم، من جمهوری اسلامی ایران و دارای قدرت هستم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه
  • ترکیه رهگیری موشک‌های ایرانی را تکذیب کرد
  • ترکیه موشک‌های ایران را رهگیری کرد؟
  • ترکیه رهگیری موشک‌ های ایرانی را تکذیب کرد
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور