Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه بیرمینگام همچنین پی بردند زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دو برابر بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت (دیس گلیسمی) هستند که نیاز فوری به یافتن درمان‌هایی برای کاهش این خطر را مشخص می‌کند.

علاوه بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲، سندرم تخمدان پلی کیستیک که ۱۰ درصد از زنان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد، در درازمدت با تعدادی از بیماری‌های دیگر مانند سرطان آندومتر، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری کبدچرب غیرالکلی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک شامل پریود‌های نامنظم است که می‌تواند منجر به مشکلات باروری شود و بسیاری از زنان از رشد مو‌های ناخواسته (معروف به هیرسوتیسم) در صورت یا بدن، ریزش مو در سر و پوست چرب یا آکنه رنج می‌برند. این علائم ناشی از میزان بالای هورمون‌هایی به نام آندروژن در خون زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب دچار افزایش وزن هستند و سلول‌های بدن آن‌ها اغلب کمتر به انسولین پاسخ می‌دهند؛ هورمونی که به بدن اجازه می‌دهد تا گلوکز (قند خون) را برای دریافت انرژی به سلول‌ها جذب کند. این کاهش پاسخ به انسولین می‌تواند منجر به افزایش سطح گلوکز خون شده و باعث شود بدن انسولین بیشتری تولید کند که به نوبه خود باعث تولید آندروژن‌های بیشتر در بدن می‌شود. آندروژن‌ها میزان انسولین را افزایش می‌دهند.

محققان در این مطالعه، خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیش دیابت را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک و سپس تأثیر استفاده از دارو‌های ضدبارداری را در آن‌ها بررسی کردند. این قرص اغلب به زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک برای بهبود منظم خونریزی‌های قاعدگی داده می‌شود.

آن‌ها دریافتند که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در مقایسه با زنان بدون سندرم تخمدان پلی کیستیک دو برابر در معرض خطر دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت قرار دارند. آن‌ها همچنین هیرسوتیسم (رشد بیش از حد مو)، نشانه بالینی سطح بالای آندروژن، را به عنوان یک عامل خطر مهم برای دیابت نوع ۲ و پیش دیابت در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک تشخیص دادند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قرص بارداری دیابت زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک دیابت نوع ۲ پیش دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟