Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@20:35:30 GMT

دین گریزی عامل اصلی آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۰۶۷

دین گریزی عامل اصلی آسیب های اجتماعی است

ایسنا/اردبیل رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جهان معاصر از فقدان معرفت توحیدی رنج می‌برد و دین‌گریزی عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی  در سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب افزود: انسان امروز با سه بحران معرفتی، اخلاقی و روانی - معنوی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز جهان از رذایل اخلاقی رنج می‌برد، اضافه کرد: امروز کشورهای بزرگ دنیا به بهانه استعمار و استثمار در جهان معاصر تزلزل بزرگی برای خانواده‌ها ایجاد کرده‌اند.

حسنی با بیان اینکه ریشه بحران اخلاقی غفلت از توحید است، ادامه داد: پیامبر اسلام مبعوث شده است که مکارم اخلاق را به کمال برساند.

به گفته حسنی، رفاه‌های مادی نه‌تنها به آرامش انسان کمک نکرده بلکه موجب آسیب‌های اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه در جهان پیشرفت‌های شگرفی در علوم، صنعت، فناوری، اقتصاد و غیره اتفاق افتاده است اما این پیشرفت‌ها نتوانستند مشکلات روانی انسان را حل کنند، تشریح کرد: انسان امروزی هویت خود را ازدست‌داده است در چنین شرایطی انسان دنبال کارهایی می‌رود که در شأن انسان نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: امروز دانشگاهیان وظیفه سنگینی دادند، دانشگاهیان مسئول معرفت افزایی و دانش‌افزایی مردم کشور هستند و این توفیق بزرگی است که انسان جهل‌زدایی بکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آسيب هاي اجتماعي همايش دانشگاه محقق اردبيلي نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ افزود: در سال جدید تلاش خواهد شد با مشارکت واحد‌های صنعتی، زمینه‌های رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان فراهم شود.
وی گفت: حرکت در راستای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت و رفع موانع واحد‌های صنعتی، از مهمترین برنامه‌های این اتاق در سال جدید است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های موجود، برای تحقق این هدف مهم استفاده کنیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با بیان اینکه در سطح استان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال وجود دارد، گفت: زنجیره آبزیان یکی از این ظرفیت هاست که این منطقه را به قطب فرآوری ماهی و تولید خوراک آبزیان تبدیل کرده است.
امین مالکی افزود:در چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای رشد تولید در صنعت استان برداشته شد که این اقدامات در سال جدید نیز با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه خواهد داشت.
به گفته مالکی بزرگترین واحد تولیدی زنجیره آبزیان حدود سه هزار نفر اشتغال دارد که روند تولید آن امسال ۳۰ درصد توسعه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • دیدار زیاد النخاله با مقام معظم رهبری
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  •  نقش حوزه علم و فناوری در بیانات نوروزی مقام معظم رهبری
  • دیدار اسماعیل هنیه با مقام معظم رهبری (عکس)
  • حکم مقام معظم رهبری درباره برگشت شخص روزه‌ دار به وطن خویش
  • آیت‌الله سعیدی: شعار سال چراغ راه مسئولان باشد
  • خواندن یک شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور مقام معظم رهبری
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • مقام معظم رهبری: امروز رسانه‌ موثرتر از موشک و پهپاد دشمن را عقب می راند