Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:32:02 GMT

نیروی هوایی ارتش روز به روز مقتدرتر و قوی‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۰۸۳

نیروی هوایی ارتش روز به روز مقتدرتر و قوی‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش و در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح در هر کشوری از جمله کشور ما بایستی برای به روز نگه داشتن خود و اجرای آموزش‌ها که فرا گرفته‌اند رزمایش برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به‌کارگیری تاکتیک‌های فراگرفته شده در میدان نبرد را یکی دیگر از دلایل برگزاری رزمایش دانست و افزود: نیروهای مسلح برای اینکه بتوانند در برابر تغییراتی که در تهدیدات ایجاد می‌شود عملکرد خوبی داشته و بازدارندگی ایجاد کنند، باید با برگزاری رزمایش‌های متنوع آمادگی لازم را کسب کنند.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: از سوی دیگر برای آشنایی نیروهای نظامی با تجهیزات و مهمات جدیدی که به سازمان رزم خود اضافه شده و آشنایی با نحوه کاربرد سیستم‌های فرماندهی، لازم است که هر از گاهی این رزمایش‌ها برگزار شود.

موسوی با اشاره به دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: این رزمایش که اکنون شاهد آن هستیم رزمایش نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مراحل مختلف را طی می‌کند. در گذشته رزمایش‌ها در یک منطقه انجام می‌شد، اما اکنون در تمام مناطق مشغول برگزاری رزمایش‌ها هستیم و از یک مرکز فرماندهی، کنترل و هدایت می‌شود و الحمدلله برنامه‌ها دقیق و درست و با یک نمره خیلی خوب اجرا شده و بسیار امیدوار هستیم با اطلاعاتی که داریم برنامه رزمایش تا پایان به همین ترتیب موفق پیش برود.

وی، دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش را یادآور خاطره عملیات ۱۴۰ فروندی در روز اول آغاز جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: امروز عملیات به روز شده عملیات ۱۴۰ فروندی را مشاهده کردید ، کاری که آن روز با تکنیک‌ها و تاکیک‌های آن زمان انجام شد، امروز به صورت بسیار پیشرفته‌تر در سراسر کشور انجام شد.

فرمانده کل ارتش با تشکر از زحمات خلبانان، کارکنان و همه کسانی که در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت شرکت داشتند، اظهار کرد: به همه خلبانان، کارکنان فنی و پشتبانی، به همه کسانی که کمک کردند و به همه فرماندهان محترم خدا قوت عرض می‌کنم.

موسوی تأکید کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که نیروی هوایی مثل همه نیروهای مسلح روز به روز مقتدرتر، پای کارتر و قوی‌تر است و همه آماده هستند که تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانند. این اتفاق بسیار مبارکی است که به برکت انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر داهیانه فرمانده معظم کل قوا در همه نیروهای مسلح از جمله در نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این رزمایش که امروز با این سبک جدید انجام شد، نقطه آغاز بسیار پربرکتی برای کارهای بزرگتری که نیروی هوایی ما انجام خواهد داد، است، تاریخ نیروی هوایی از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز پر از سوابق روشن و تابناک است که برای همه ملت شایسته افتخار است. من اطمینان دارم با این کاری که امروز نقطه آغازمان در این روزهای عزیز ماه ربیع‌الاول و در آستانه ولادت پربرکت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) صورت گرفت، آینده نیروی هوایی مقتدرتر و پرافتخارتر خواهد بود.

فرمانده کل ارتش گفت: برای همه عزیزان سربلندی و توفیق روزافزون آرزو می‌کنم و امیدوار هستم که اقتدار ما دشمنان ما را هوشیار کرده باشد که دچار محاسبات غلط نشوند. به ملت بزرگ‌مان این تعهد را می‌دهیم که سربازان فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) در دفاع از آرمان‌ها و در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و دفاع از حدود و ثغور کشور عزیزمان، آماده و پا در رکاب هستند که فرامین را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. به همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا این کار بزرگ انجام شود خدا قوت می‌گویم.

کد خبر 5333057 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افغانستان سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف هیئت دولت صحن مجلس لایحه رتبه بندی معلمان وزارت امور خارجه ایران حسین امیر عبداللهیان روسیه مجلس یازدهم رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش فرمانده کل ارتش نیروهای مسلح رزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمانی درباره شهید خلبان عزیزاله جعفری

مصطفی بیان از اتمام نگارش رمان خود درباره زندگی شهید خلبان عزیزاله جعفری خبر داد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده در معرفی این شخصیت نوشته است: نهم فروردین، هفتادودومین سالروز تولد هنرمند و شهید والامقام خلبان عزیزاله جعفری است.

او در نهم فروردین سال ۱۳۳۱ در شهرستان نیشابور چشم به جهان گشود. از همان ابتدای نوجوانی به نقاشی و مینیاتور علاقۀ بسیار داشت. پس از دریافت دیپلم ریاضی در دانشکدۀ نیروی هوایی قبول شد و در سال ۱۳۵۴ جهت گذراندن دورۀ خلبانی به آمریکا رفت و دو سال بعد به میهن برگشت. با تخصصی که داشت در نیروی هوایی استخدام و مشغول به کار شد.

شهید خلبان عزیزاله جعفری جزو اولین خلبانانی بود که با جت F۵ پرواز می‌کرد و با شروع جنگ تحمیلی به همراه شهید خلبان مسعود محمدی به پایگاه ششم شکاری بوشهر می‌روند و در چند عملیات برون‌مرزی شرکت می‌کنند.

در ۴ مهر ماه ۱۳۵۹، خلبان عزیزاله جعفری به همراه خلبان مسعود محمدی در آخرین عملیات خود پس از انهدام بسیاری از تاسیسات دشمن در خاک عراق، حین بازگشت در آسمانِ عراق توسط ناو مورد هدف قرار می‌گیرند و موشک به هواپیما اصابت می‌کند. شهید جعفری و شهید محمدی وقتی کار را تمام‌شده می‌بینند از آنجا که دوست دارند پیکرشان در خاک ایران باشد سرعت هواپیما را بیشتر می‌کنند و در نهایت در خاک ایران سقوط می‌کنند و به درجۀ والای شهادت نائل می‌شوند.

مصطفی بیان، داستان‌نویس و دبیر انجمن داستان سیمرغ نیشابور همزمان با سالروز تولد شهید خلبان عزیزاله جعفری گفت: رمان شهید خلبان عزیزاله جعفری که به اهمیت و نقش تیزپروازان نیروی هوایی ارتش در پنج روز آغاز جنگ و به ویژه آخرین عملیات شهید خلبان عزیزاله جعفری می‌پردازد، به اتمام رسیده و در مرحلۀ بازنویسی نهایی است. شهید جعفری هنرمند و یکی از فرزندانِ نخبۀ شهرستان نیشابور و یکی از تیزپروازان شجاع و دلیرمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. من مفتخرم رمانِ جدیدم دربارۀ این فرزند سلحشور و شیردل نیشابور و وطن است.

او در ادامه خاطرنشان کرد امیدوار است این کتاب امسال منتشر شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • رمانی درباره شهید خلبان عزیزاله جعفری
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند