Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر پنج شنبه در ستاد بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی و بازدیدهای مکرر، پیشرفت امور به ویژه در حوزه تسهیلات بانکی بسیار مطلوب است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: خوشبختانه با عملکرد مطلوب بانک‌های استان از برنامه زمان بندی شده عقب نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تا پایان آبان ماه بازسازی ۱۴۳ واحد به شدت آسیب دیده در زلزله به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: با کار کارشناسی انجام شده، احداث ۱۴۳ واحد به شدت آسیب دیده، در اولویت نخست قرار گرفت که از این تعداد تاکنون ستون‌های ۱۳۵ واحد آن به اتمام و ۷۰ واحد نیز به مرحله دیوار چینی رسیده است.

شجاعی با بیان اینکه در زلزله اخیر ۷۹۵ واحد مسکونی متحمل خسارت شده اند، گفت: از این تعداد ۱۴۵ واحد مرتبط با حوزه شهری بوده که دستورات لازم جهت تسریع در صدور پروانه ساخت این واحدها به دستگاه‌های اجرایی متولی استان صادر شده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای سرعت دادن به بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله بهار امسال در شهرستان‌های گرمه و جاجرم، ۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل بند واو اختصاص یافته که البته تأمین همین میزان در دست پیگیری است.

وی در انتها گفت: سقف تسهیلات بازسازی برای منازل روستاییان خسارت دیده از زلزله به ازای هر واحد مسکونی ۸۰۰ میلیون ریال است که این رقم به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز ساخت و ساز نیست.

کد خبر 5333074

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان شمالی بازسازی مناطق زلزله زده محمدعلی شجاعی زلزله شهرستان گرمه شهرستان جاجرم ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران کرمانشاه ایلام واکسیناسیون کرونا زمین لرزه شیوع کرونا عکس استانها زلزله خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اظهار کرد: به دنبال بارندگی‌های اخیر، در برخی مناطق استان فارس به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی استان، حجم بارش‌ها به ۸۰ میلیمتر نیز رسید که در برخی شهرستان‌ها از جمله لار، گله دار، گراش و لامرد منجر به تخریب بخشی از تاسیسات آبرسانی شد.

او ادامه داد: این تأسیسات شامل یک حلقه چاه، ۵۰۰ متر خط انتقال، ۳ هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی و ۲۰۰ مترشبکه توزیع آب شهری و روستایی است.

مدیر عامل آبفا فارس در همین رابطه تصریح کرد: در پی این حوادث، شرکت آبفا فارس به منظور استمرار خدمات آبرسانی به مردم و کاهش اثرات ناشی از سیل، با استفاده از تاسیسات موقت، تانکر‌های سیار آب آشامیدنی و چاه‌های اجاره‌ای با بهره گیری از گروه‌های مجرب رفع اتفاقات و گروه‌های واکنش سریع در کمترین زمان اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به هم استانی‌ها کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم در سراسر استان عادی است.

رئیس کمیته بحران شرکت آبفا فارس گفت: طبق ارزیابی اولیه کارشناسان این شرکت، مبلغ خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی این مناطق بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است
  • ترمیم و بازسازی همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • احداث ۳۱۸۰ واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل