Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «غلامرضا شریعتی» روز پنج‌شنبه در دیدار با استاندار همدان به نقش ویژه استانداردسازی در ارتقای کیفیت محصولات و تاثیر این مقوله در توسعه صادرات غیرنفتی اشاره کرد و افزود: بی تردید ارتقای کیفیت و استاندارد راهی برای افزایش صادرات غیر نفتی است.

وی تاکید کرد: کشورهایی که ۲۰ سال پیش به لحاظ فعالیت های تولیدی در عرصه اقتصاد و صنعت هم ردیف ایران بودند هم اکنون صادرات غیر نفتی خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال رسانده اند که این موفقیت در سایه حفظ بازارهای هدف و ارتقای کیفیت تولیدات و اخذ استانداردهای بین المللی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین نظام جامع کیفی کشور خبر داد و افزود: در این راستا با دانشگاه صنعتی شریف قرادادی منعقد و نقشه راه جامعی برای این موضوع در سال‌های آتی طراحی می‌شود تا استاندارد به عنوان یکی از اولویت جامعه مد نظر قرار گیرد.  

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم بتوانیم نقش خود در پشتیبانی و مانع زدایی از بخش تولید و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان را به درستی ایفا کنیم. 

وی در ادامه به جایگاه استاندارد در استان همدان اشاره کرد و افزود: نقش اداره استاندارد در استان همدان به دلیل بهره مندی از واحدهای متنوع در زمینه صنایع غذایی، بهداشتی و مصالح ساختمانی که ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت مردم دارد بسیار حساس و ویژه است.

به گفته او، مجموعه استاندارد در استان همدان به دلیل همین حساسیت‌های موجود نیازمند حمایت بیشتر مسئولان محلی و استانی است تا همواره خدمت رسانی موثر و پویا داشته باشد.

به گفته وی، واحدهای تولیدی دارای کیفیت و برند شناخته شده در حوزه‌های بهداشتی، ساختمان و غذایی استان همدان وجود دارد که فعالیت مطلوب این واحدها نقش موثر سازمان استاندارد را بیش از پیش نمایان می‌کند.

شریعتی افزود: کسب عناوین و گواهینامه های معتبر واحدهای تولیدی استان همدان در حوزه ملی استاندارد، نشان از اهتمام مدیران استانی به این موضوع دارد و تلاش می‌کنیم این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

استاندارد سازی در اولویت فعالیت های تولیدی استان همدان قرار دارد

 استاندار همدان نیز در این دیدار از دستاوردهای استاندارد در سطح صنایع، کارخانجات و واحدهای خدماتی قدردانی کرد و گفت: در سال های اخیر فرهنگ استاندارد به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و این موضوع از حقوق بدیهی مردم به شمار می رود.

 «سیدسعید شاهرخی» خاطرنشان کرد: جلسات مربوط به استاندارد سازی با جدیت و به صورت مستمر در استانداری برگزار می شود و مصوبات و نتیج خوبی از این جلسات تخصص حاصل می شود.

وی گفت: مجموعه مدیران استان همواره به دلیل اهمیت تامین و حفظ حقوق مصرف کنندگان، نهادینه کردن فرهنگ استاندارد سازی محصولات  را در الویت قرار داده است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در سفر به همدان ضمن دیدار با استاندار، از واحدهای تولیدی سیم و کابل و صنایع غذایی سحر در این استان بازدید و از نزدیک فرآیند تولیدات این واحدها که مشمول استاندارد اجباری هستند را بررسی کرد.

برچسب‌ها رونق تولید توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران همدان تولید داخلی استانداری همدان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران رونق تولید توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران همدان تولید داخلی استانداری همدان صادرات غیر نفتی ملی استاندارد استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،باهدف تسهیل در تولید و رفع موانع،  امروز رئیس کل دادگستری استان از یک واحد صنعتی و اقتصادی بازدید کرد.

در این بازدید چندساعته مشکلات پیشرو مطرح و برروند تسهیل در افزایش میزان تولید کارخانه تاکید شد.

کارخانه روغن نباتی کرمان در حال حاضر بیش از ۴۰۰نفر پرسنل ثابت دارد و سالیانه بیش از ۱۰۰ هزارتن انواع روغن‌های خوراکی را تولید  می کند.

رفع مشکل حمل و  نقل برای انتقال تولیدات موجود در این کارخانه به بازارهای مصرف کشور از مهم‌ترین مواردی بود که امروز رفع شد.

سال گذشته با تلاش و پیگیری دادگستری استان از تعطیلی ۶۵ واحد تولیدی جلوگیری شد و زمینه اشتغال جدید برای هزار و ۴۱۹ نفر نیز فراهم شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد