Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@09:14:47 GMT

عکس زیرخاکی قدیمی افسانه چهره آزاد + عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۱۷۱

افسانه چهره آزاد یکی از بازیگران خوب ایرانی است. منبع این تصویر اینستاگرام افسانه چهره آزاد است. افسانه چهره آزاد هم اکنون در سینما ایران فعالیت می‌کند. در ادامه تصویری جدید از افسانه چهره آزاد را ملاحظه می‌کنید.

بیوگرافی افسانه چهره آزاد

افسانه چهره آزاد متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده است و بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره بامزه افسانه چهره آزاد در کودکی+عکس

افسانه چهره آزاد در سن 15 سالگی عاشق شاهرخ فروتنیان شد و بعد از 5 سال مخالفت پدرش با شاهرخ فروتنیان ازدواج کرد، ولی به دلیل اینکه علاقه ای به فرزند نداشتند و صاحب فرزند نشدند. شاهرخ فروتنیان متولد ۱۳۳۵ بازیگر و طراح صحنه و لباس است.

تبریک افسانه چهره آزاد به همسرش از جنس عشق + عکس خانواده هنرمند افسانه چهره آزاد

مادربزرگ افسانه چهره آزاد زنده یاد رقیه چهره آزاد از زنان پیشگام بازیگری درسینمای ایران است. رقیه چهره آزاد (۱۲۸۶ خورشیدی در تهران – ۱۳۷۳ خورشیدی) یکی از هنرپیشگان قبل از انقلاب سینمای ایران بود.

 پدر افسانه چهره آزاد شاگرد استاد صبا بودند و مادرش نیز هم صدای بسیار زیبایی دارند برادر افسانه چهره آزاد سیامک نعمت‌ ناصر از نوازندگان سرشناس پیانو، تار و سه تار هستند.

افسانه چهره آزاد و برادرش + عمس

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افسانه چهره آزاد افسانه چهره آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این محله با قمه و قداره به شاه حمله شد

همشهری آنلاین- صفورا صادقی: محله دزاشیب جزء محله‌های شمال شهر و با قدمتی بیش از ۲۵۰ سال، مسیر گذار به فرمانیه و نیاوران و دربند بوده و مانند سایر محله های شمیران مورد توجه خاندان قاجار و درباریان برای گذراندن و تفریح در ییلاقات شخصی بود. از آن محله سرسبز و باغ و قنات‌های فراوان اکنون تا چشم کار می‌کند فقط برج و ساختمان و خیابان و کوچه‌های پر پیچ وخم به‌جا مانده است.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محله دزاشیب قسمتی از منطقه یک شهرداری تهران محسوب می‌شودکه از شرق به تجریش، از غرب به خیابان شریعتی، از شمال به محله امامزاده قاسم و از جنوب به قیطریه محدود می‌شود. مردم محلی‌قسمت بالای دزاشیب را محله بالا و جنوب آن را محله پایین می‌گویند. بیشتر اهالی اولیه این محله را مهاجران مازندرانی تشکیل می‌دادند و گویش قدیمی‌های محل به گویش مازنی نزدیک بود. اکثر مردم قدیم محل نیز به کشاورزی و دامداری اشتغال داشتند.

تکیه ۲۵۰ ساله

با اینکه اکنون شکل ظاهری محله دزاشیب خیلی تغییر کرده است، ولی هنوز رد پای گذشته و کوچه‌های قدیمی را می‌توان دید. یکی از مکان‌های قدیمی محله «تکیه سیدالشهداء» است و به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است. این تکیه قدمتی بیش از ۲۵۰ سال دارد و با مساحتی حدود ۴۰۰ متر در دو طبقه، در ایام سوگواری امام حسین(ع) مراسم عزاداری در این تکیه قدیمی همچنان پرشور برگزار می‌گردد.

در باره نام و پیشینه این محله نصرالله حدادی، تهران شناس، می‌گوید: «نام دزاشیب در متون قدیمی به غلط «دزآشوب» آمده است که دکتر حسین کریمان از قول یاقوت حموی می‌نویسد :دزاشیب ابتدا «از ده های قدیم ری بوده مانند «دزاه قصران»، «دزاه ورامین» و «دزاه شیب» در محدوده ری باستان قرار می‌گرفت. مرحوم اعتمادالسلطنه می‌نویسد : در قره ۱۲۱۵ قمری در قرای نزدیک شمیران برادر حضرت خاقان پناه می‌گیرد. منظور از حضرت خاقان آقا محمدخان قاجار بود که زمان فتح تهران برادرش در همین منطقه دزاشیب مخفی شده بود. این نوشته قدمت محله دزاشیب را نشان می‌دهد.»

حدادی ادامه می‌دهد: «حجت بلاغی در باره محله دزاشیب نوشته این محله ۱۵۰۰ نفر سکنه داشته در آن زمان و دارای یک باب مسجد یک باب تکیه که هم اکنون موجود است، یک باب گورستان و غسالخانه، یک باب قهوه خانه، یک باب مغازه و دو باب آب انبار است. دکتر کریمان نیز می‌گوید دو رشته قنات نیز از رودخانه دربند به محله دزاشیب مشرب می‌شد و انواع میوه‌ها و غلات در باغ‌ها و مزارع کاشته می‌شد. اکنون جای آن باغ‌ها و کشتزارها را ساختمان‌ها و خانه‌ها گرفته‌اند.»

حمله با تیر و قمه و قداره به ناصرالدین شاه

حدادی در باره اتفاقات مهم محله دزاشیب توضیح می‌دهد: «در محله دزاشیب یک اتفاق مهم رخ می‌دهد در سال ۱۲۳۱ شمسی ناصرالدین شاه که به قصد شکار از کاخ نیاوران به سمت شکارگاه بود از دزاشیب رد می‌شد که عده ای از بابیون با تیراندازی و سپس با قداره و قمه به او حمله کردند. شاه از این حملات جان سالم به در برد ولی کینه آنها را به دل گرفت.»

ماجرا از این قرار بود که بعد از غائله زنجان که امیرکبیر عده‌ای از بزرگان فرقه بابیت را دستگیر و زندانی و اعدام کرده بود، بابیون درصدد گرفتن انتقام از شخص شاه و امیرکبیر و امام جمعه تهران بودند. از طراحان اصلی این حمله «حسینعلی میرزا و ملاشیخ علی عظیم» بودند. بعد از ترور نافرجام ناصرالدین شاه این افراد دستگیر و کشته شدند.

باغ‌های دزاشیب

محله دزاشیب هم مانند سایر محله‌های شمیران مملو از باغ‌های سرسبز با جوی‌های روان بودند. از باغ‌های معروف محله باغ مجدالدوله یا باغ دوقلو متعلق به مجدالدوله داماد ناصرالدین شاه است. باغ حاجی فخرالملک، باغ اعلم متعلق به اسدالله اعلم، باغ محمد صراف و باغ ایگار از مهمترین باغات این محله است.

کد خبر 844302 برچسب‌ها منطقه ۱ شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • عکس زیرخاکی از مسعود روشن‌پژوه مجری محبوب دهه شصتی‌ها
  • خبر خوش برای کشتی آزاد ایران
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • حمید معصومی نژاد: تابعیت ایتالیایی ندارم
  • حمید معصومی‌نژاد تابعیت ایتالیایی دارد؟
  • پایان کشتی‌گیران افسانه‌ای آمریکا | ترکیب کامل برای المپیک پاریس مشخص شد
  • در این محله با قمه و قداره به شاه حمله شد
  • حمید معصومی‌نژاد: پیشنهاد بازیگری دارم/ به زودی به ایران می‌آیم
  • هت تریک بدبیاری برای کشتی ایران در دبی!