Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که به منظور شرکت در نشست مربوط به افغانستان به روسیه سفر کرده در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ثبات و امنیت منطقه و کشورهای همسایه افغانستان در گرو شرایطی است که در افغانستان می‌گذرد.

نماینده ایران تصریح کرد: اگر در افغانستان ثبات و امنیت حاکم بود قطعا ثبات و امنیت به کشورهای دیگر منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی ثباتی و ناامنی و گسترش تروریسم به همین صورت است.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس مسکو با فرمت مسکو که به ابتکار دولت روسیه است در حقیقت برای کمک به مردم افغانستان برای برون رفت از این بحران جاری است.

کاظمی قمی افزود: امروز تروریسم یک حالت منطقه‌ای ندارد، بلکه توسط قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا حمایت می‌شود و این تهدیدی برای همگان ایجاد می‌کند. همگان باید به افغانستان برای برون رفت از این شرایط کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئله حاکمیت افغانستان به عهده مردم افغانستان است و مردم افغانستان متولی تعیین نمایندگان خودشان هستند و ان‌شاءالله امیدوارم شرایطی در افغانستان حاکم شود که دولت مردمی براساس خواسته مردم شکل بگیرد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان

مسئولان وزارت معادن و نفت حکومت سرپرست افغانستان، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی این وزارت، از دیدار شیخ شهاب‌الدین دلاور با مسئولان یک شرکت تجارتی افغان و شرکای چینی خبر داد.

سرپرست وزارت معادن و نفت در این دیدار گفت: امنیت در تمام کشور تأمین شده و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری روی منابع معدنی فراهم شده است و افغانستان از تمام سرمایه‌گذاران ملی و بین المللی استقبال می‌کند.

در ادامه مسئولان شرکت تجارتی عاشوری و شرکای چینی از فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری و امنیت سرتاسری از سوی حکومت سرپرست افغانستان اظهار قدردانی کرده و علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در معادن طلا، سنگ های قیمتی و مس ابراز کردند.

سرپرست وزارت معادن و نفت نیز اطمینان داد در راستای فراهم سازی زمینه سرمایه‌گذاری با ایشان مطابق قانون و طرزالعمل معادن همکاری خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی