Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@11:36:53 GMT

تیم ملی فوتبال ایران همچنان بر بام آسیا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۳۸۱

تیم ملی فوتبال ایران همچنان بر بام آسیا

به گزارش ایرنا، فیفا امروز(پنجشنبه ۲۹ مهرماه/۲۱اکتبر) مطابق روال همیشه جدیدترین‌ رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کرد.

در این رده‌بندی تیم ملی فوتبال کشورمان باوجود افزایش هفت امتیازی(۱۵۴۵)، بدون تغییر در رده ۲۲ جهان و نخست آسیا باقی ماند.

رده بندی ۱۰ تیم برتر جهان از قرار زیر است:

۱ – بلژیک

۲ – برزیل

۳ – فرانسه

۴ – ایتالیا

۵ – انگلیس

۶ – آرژانتین

۷ – اسپانیا

۸ – پرتغال

۹ – مکزیک

۱۰ – دانمارک

رده بندی ۵  تیم برتر آسیا نیز به این شرح است:

۱ – ایران

۲ – ژاپن

۳ – استرالیا

۴ – کره جنوبی

۵ – قطر

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۲۰ مهرماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف کره‌جنوبی رفت و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی در حال حاضر با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه اول است و در آخرین بازی دور رفت ۲۰ آبان ماه برابر لبنان قرار خواهد گرفت. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فیفا تیم ملی فوتبال تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال جام جهانی 2022 قطر فیفا کره جنوبی ملی فوتبال رده بندی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی رسیده و جالب اینکه در بین 4 تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی خبری از ژاپن نیست و 3 تیم از منطقه آسیای مرکزی هستند تا تنها تایلند باشد که توانسته خودش را از منطقه جنوب شرقی آسیا به این مرحله برساند.

در این بین رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن کنایه‌ای هم به مهدی رئیس فدراسیون فوتبال ایران و حضورش در ریاست کمیته فوتسال آسیا را دلیل بر رشد این رشته در منطقه آسیای میانه توصیف کرده است. جالب اینکه رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در یک مصاحبه دیگر افغانستان که توانست در جام ملت‌های آسیا 2024 برای اولین مرتبه به این مسابقات راه پیدا کند و سپس اولین صعود خود را نیز با یک مربی ایرانی تجربه کرد، تیم دوم ایران خوانده است.

هر چه هست رشد فوتبال و فوتسال در منطقه آسیای مرکزی طی سال‌های اخیر ملموس بوده و پس از نتایجی که تیم‌هایی نظیر تاجیکستان در جام ملت‌های فوتبال آسیا کسب کردند، حالا حضور 3 تیم از منطقه کافا حسابی مورد توجه اهالی فوتبال در آسیا قرار گرفته و البته با حسادت کشورهای جنوب شرقی آسیا و در راس آنها ژاپن به عنوان جدی‌ترین رقیب ایران در فوتسال طی سال‌ها و دهه‌های اخیر نیز همراه شده است.

دیگر خبرها

  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • حواشی فوتبال جهان
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!