Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@17:34:49 GMT

جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۳۸۷

جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری پیگیری می‌شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری، فوق العاده خاص، بخشودگی مالیات در دوره کرونا، ایثارگری همکاران پرستار مبتلا به کرونا، پاداش مرخصی همکاران پرستار در دوره کرونا از خواسته‌های جدی جامعه پرستاری است.

به گزارش ایمن، به نقل از وبدا، عباس عبادی در نخستین نشست مدیران پرستاری کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، از خدمات مدیران سابق پرستاری در ستاد و در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی به ویژه دکتر مریم حضرتی، معاون سابق پرستاری تقدیر و تشکر و در ادامه گزارش اجمالی فعالیت‌های معاونت پرستاری را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد به سفر اخیر خود به خوزستان و فارس، اضافه کرد: در طول دو هفته گذشته وضعیت موجود و چالش‌ها با همکاری مدیران محترم پرستاری احصا شده و راهکارهایی نیز برای رفع موانع تعریف و اتخاذ شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: جذب و تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری، تعرفه خدمات پرستاری، فوق‌العاده خاص، بخشودگی مالیات در دوره کرونا، ایثارگری همکاران پرستار مبتلا به کرونا، پاداش مرخصی همکاران پرستار در دوره کرونا، اصلاح چارت و تسری معاونت به دانشگاه‌های علوم پزشکی از موارد و خواسته‌های جدی جامعه پرستاری است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

عبادی تاکید کرد: موضوع جذب و تبدیل وضعیت پرستاران و تعرفه‌های خدمات پرستاری طی دو جلسه با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی و نظام پرستاری برگزار شد و مقرر شد تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون بهمن ماه سال ۱۳۹۹ که فرایند گزینش آن به دلیل و لحاظ کردن امتیاز کرونا طولانی شد، در بازه زمانی یک ماهه و تا اواسط آبان سال جاری صورت پذیرد و افراد پذیرفته شده فعالیت رسمی خود را شروع کنند.

وی در خصوص پرداخت فوق‌العاده خاص پرستاران نیز، تصریح کرد: پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گرفته که منجر به صدور دستور ویژه‌ای از سوی مقام عالی وزارت شد و معاونت پرستاری و معاونت توسعه پیگیر این موضوع هستند.

تلاش برای ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد ابتلای پرستاران به کرونا، افزود: موضوع ایثارگری پرستارانی که دچار عوارض ناشی از ابتلاء به کرونا شده‌اند، در دستور کار است. همچنین بخشودگی مالیات در دوره کرونا که خواسته پرستاران بوده و تقریباً افزایش حقوق آنان را تحت شعاع قرار داده نیز در حال پیگیری است.

وی در خصوص آماده باش پرستاران در پیک‌های پی در پی کرونا و عدم امکان استفاده از مرخصی برای آنان، اظهار کرد: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده و در حال پیگیری است که پاداش مرخصی از ۱۵ روز تا یک ماه به ازای هر سال برای پرستاران در نظر گرفته شود و اگر به هر علتی نتوانستند از مرخصی استفاده کنند، در سقف ذخیره مرخصی آنان لحاظ شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: این موضوع از موارد کلیدی خواهد بود که در این دوره آن را پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر در حال کار کارشناسی و مشورت با خبرگان برای احصا و توسعه وظایفی هستیم که باید در معاونت پرستاری باشد، اما در بخش‌های دیگری به آن پرداخته می‌شود. امیدوارم تا پایان سال بتوانیم مصوبه شورای معاونین در این خصوص را بگیریم و سپس به سازمان اداری و استخدامی کشور برسانیم.

کد خبر 530398

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا و پرستاران سازمان نظام پرستاری مشکلات پرستاران وزارت بهداشت مطالبات پرستاران ابتلای پرستاران به کرونا کادر پرستاری معاون پرستاری وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تعرفه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون پرستاری وزارت بهداشت جذب و تبدیل وضعیت معاونت پرستاری همکاران پرستار علوم پزشکی دوره کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو در مراسم زنگ سلامت در این شهرستان گفت: از سال آینده برای رشته های پرستاری و پیرا پزشکی در این آموزشگاه دانشجو جذب خواهد شد .

دکتر صمدی افشار افزود: آموزشگاه بهورزی شمال استان در ماکو هم با ۸۰ درصد پیشرفت  فیزیکی در حال احداث  بوده که بزودی با اتمام احداث ساختمان ، این مرکز  تجهیز  خواهد شد .

امام جمعه ماکو هم در این مراسم به اهمیت سلامتی در دین اسلام ولزوم رعایت موارد بهداشتی در زندگی اشاره کرد و گفت: در دین اسلام بر رعایت اصول بهداشتی در زندگی  بسیار سفارش شده است .

حجت الاسلام هاشمی افزود: اولویت اول در زندگی  باید بهداشت باشد و اولویت دین پیشگیری از درمان است و این اهمیت بهداشت را می رساند.

در این مراسم  با به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت ، این هفته با حضور دانش آموزان گرامی داشته شد .

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل