Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خادم‌پیر روز پنجشنبه در مراسم معرفی شهردار جدید نیشابور به وجود ۸۲ واحد شهرداری و ۹۴ شهر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۱۲ شهرداری نیز ظرف روزهای  آتی در سطح این استان تاسیس و فعال می‌شوند.

وی همچنین بر انتظار از شهردار نیشابور برای افزایش سقف بودجه سرانه این شهر از محل جذب اعتبارات تاکید و بیان کرد: ابلاغ تاسیس چهار شهرداری برای شهرهای "بار، عشق‌آباد، چکنه و نیشابور" در این شهرستان امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: گفت: احکام‌ شهرداری‌ سه شهر دارای افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این استان نیز توسط وزیر کشور توشیح شده است.

وی ادامه داد: استاندار خراسان رضوی هم احکام ۷۹ شهر این استان را هر یک با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر امضا نموده و همچنین تاکنون احکام ۴۲ شهرداری در سطح خراسان رضوی ابلاغ شده است. 
خادم‌پیر در ادامه به امضای احکام شهرداریهای اسحاق‌آباد و خرو در شهرستان زبرخان اشاره و بیان کرد: شهرهای درود و قدمگاه نیز به همین منظور هم معرفی شده‌اند لذا احکام شهرداریهای آنها در مرحله استعلام قرار دارد.

وی گفت: شهرداران شهرهای فیروزه و همت‌آباد در حوزه شهرستان فیروزه نیز معرفی شده‌ اما ابلاغ‌ آنها هنوز صادر نشده، شهردار شهر جدید گرماب در این شهرستان هم به زودی معرفی می‌شود. 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر نیشابور با همدلی و همراهی فرآیند خوبی را در انتخاب شهردار این شهر طی کرده و در بازه زمانی قانونی شهردار نیشابور را انتخاب کردند. 
وی در ادامه، یکی از مشکلات دوره‌های پیشین شوراهای شهری خراسان رضوی را حضور نیافتن برخی اعضای آنها در نشستهای شورا و وجود اختلافات نظر اعضای شوراها با شهرداران ذکر و بیان کرد: بر این اساس بیشتر وقت شوراهای شهری صرف اختلافات شخصی شده که دود آن به چشم مردم می‌رفت. 

خادم‌پیر اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید شوراهای شهر، اعضای آنها و شهرداران همدلی و همکاری را سرلوحه کار خود قرار دهند. 
وی در ادامه رعایت بافت قدیمی نیشابور را واقع در مرکز این شهر "خوب" توصیف و بیان کرد: باید در این بخش طرح جامع شهری مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و کاروانسراهای قدیمی مرمت و بهسازی شوند. 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی نیشابور را یکی از شهرهای خوب این استان توصیف و بیان کرد: بر همین اساس باید با همدلی و همراهی مسوولان از اعتبارات ملی برای نیشابور بهره‌گیری شده تا تامین بودجه بر دوش مردم گذاشته نشود و در این‌چارچوب به دنبال تدوین برنامه‌های راهبردی بود. 
وی ادامه داد: شهرداری‌ها در پی کسب درآمد پایدار و طرحهای درآمدزای بلندمدت هستند و در همین چارچوب باید موضوع ایجاد پارک ویژه جوانان و بانوان در دستور کار قرار گیرد. 
خادم‌پیر همچنین تصویب دیرهنگام بودجه و اعتبارات شهرداری را از دیگر مشکلات شوراهای شهر ذکر و بیان کرد: پارسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه دو هزار و ۷۳۰ میلیارد  ریالی شهرداری نیشابور صرف پرداخت حقوق کارکنان آن شامل هزار و ۵۰۰ نفر کارمند شد. 
وی همچنین گفت: مراحل رسیدگی به هیچ پرونده‌ای در شهرداری نباید به صورت دستی صورت گیرد لذا شهرداری باید به سمت چابکسازی سازمانی، هوشمندسازی، روزرآمدی سامانه یکپارچه‌سازی و اجرای کامل سامانه مکانیزاسیون برای جلوگیری از فساد حرکت نماید. 
"سیدحسن میرفانی" در این نشست به عنوان هجدهمین شهردار نیشابور معرفی شد. 

شهر سه هزار و ۷۴۰ هکتاری نیشابور ۲۶۳ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

۵۸ هزار نفر از جمعیت نیشابور در ۱۷ محله حاشیه این شهر با مجموع مساحت ۹۱۸ هکتار سکونت دارند. عمده این محلات در جنوب شهر نیشابور و بخش کمی نیز در ناحیه شمالی آن قرار دارند.

مساحت بافت فرسوده شهر نیشابور  نیز ۲۴۰ هکتار و جمعیت ساکن در گستره این بافت ۳۷ هزار نفر است.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها استانداری خراسان رضوی نیشابور شهرداری نیشابور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی نیشابور شهرداری نیشابور استانداری خراسان رضوی نیشابور شهرداری نیشابور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری خراسان رضوی شوراهای شهر خادم پیر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول تعزیرات کاشمر، پرونده قاچاق لوازم خانگی شامل ۲۰ عدد ماشین ظرفشویی و ۱۲ عدد جاروبرقی خارجی به ارزش سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال را رسیدگی کرد.    سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به مدارک در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.   وی یادآور شد: مأموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی شهرستان کاشمر در بازرسی از یک خودروی خاور، کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود