Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد در خصوص برگزاری نشست امروز گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست‌های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد. این نشست با رویکرد روان‌سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت‌سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک‌عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی ۴ سال آینده مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدم‌نژاد بخشی از دستاوردهای این نشست را برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیات حسابرسی دبیرخانه برای سه سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همچون رویدادهای مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه‌ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان‌سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد موثر باشد کماکان با جدید پیگیری می‌شود.

گفتنی است، تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین  دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو، امروز ۲۹ مهرماه برگزار شد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سال نو و افطار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم ملک حسین گیوزاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه رمضان گفت: نوروز کهن‌ترین آیین دوستی و مهربانی و همزیستی مسالمت آمیز و آیینی که نیاکان ما در گستره‌‎ای پهناور آن را جشن می گرفتند.
وی افزود: مجموعه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن همچنان در خدمت و تعامل هر چه بیشتر با ایرانیان مقیم و پیگیری امور و مشکلات آنها است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سال نو و افطار در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان
  • پیگیری توسعه همه جانبه دستگاه ورزش و جوانان مازندران
  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • یک روش هوشمندانه برای وصل کردن ۵ لوله PVC آب به یکدیگر (فیلم)
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی