Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان خودروهای غیر شخصی شاغل در پیمانکاری صنعت نفت خبر داد.

مصدق کشاورزی اظهار کرد: براساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار، و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار و در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها، کارفرمایان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه بندی مشاغل، طرح طبقه بندی را تهیه کنند و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در پی گزارش‌های مکرر مبنی بر صحیح اجرا نشدن این طرح و مشمول نشدن مشاغل پیمانکاری‌های طرف قرارداد با صنعت نفت به برخی از پیمان‌ها و کارگران، حسب تاکید و دستور استاندار بوشهر مبنی بر حل و فصل این دغدغه کارگری در استان، با پیگیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرعامل منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس و نهادهای امنیتی با مسئولین امر در وزارت نفت این خواسته کارگران محقق و وزارت نفت متعهد شد در کمترین زمان ممکن طرح طبقه بندی مشاغل را برای آن دسته از کارگران یاد شده اجرا و ابلاغیه‌های قانونی را صادر کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل افزون بر پیشگیری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای به کارکنان امنیت شغلی بیشتری می‌دهد و باعث استقرار جایگاه درست کارگاه یا بازار کار می‌شود.

کشاورزی اضافه کرد: این طرح با گروه بندی مشاغل امکان ارتقاء شغلی را برای کارکنان فراهم می‌آورد و این اطمینان را به آن‌ها می‌دهد که با فعالیت صحیح، بهبود شغلی داشته باشند و در ارتقاء کارگران برابر دستورالعمل‌ها و انسجام‌دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات و افزایش حقوق و مزایای کارگران نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: نداشتن تعریف مشخصی از شغل، سطح کاری، وظایف و نداشتن دامنه کاری باعث بهره کشی اضافی از کارگر یا پرداخت حقوق کمتر از میزان کارکرد و کارایی او می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: شرایط کاری در مناطق نفتی باعث تلاش بیشتر برای استانداردسازی فعالیت‌های اقتصادی با شرایط شغلی کارگران شده است که در این راستا عواملی، چون بیمه کارکنان، حداقل حقوق و جدول طبقه بندی مشاغل قوانینی خواهند بود که با این هدف شکل می‌گیرند. در همین زمینه طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگران، استانداردسازی مشاغل، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها به اجرا گذاشته شد.

کشاورزی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل که در برگیرنده مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار است، فرقی بین کارگران اعم از دائم، پاره وقت، موقت، فصلی و … وجود ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، وی درباره سایر قراردادهای غیرکارگری جمعی هم عنوان کرد: در این خصوص طرف‌ها باید تابع پیمان‌های منعقد شده باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت نفت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استاندار بوشهر قانون کار وزارت نفت کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر طرح طبقه بندی مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • گرد و خاک شدید در این مناطق | رانندگان مواظب باشند