Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو در روز جاری پنجشنبه ۲۹ مهر ماه گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست‌های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نشست با رویکرد روان‌سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت‌سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک‌عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی ۴ سال آینده مبادله شد.

آدم‌نژاد درباره دستاوردهای این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیئت حسابرسی دبیرخانه برای ۳ سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همچون رویدادهای مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه‌ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان‌سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد مؤثر باشد کماکان با جدید پیگیری می‌شود.

گفتنی است، تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

کد خبر 5333128

منبع: مهر

کلیدواژه: ترانزیت کالا کریدور شمال جنوب کریدور راه ابریشم شهرام آدم نژاد قفقاز بلغارستان قیمت دلار وزارت نیرو گمرک ایران ساخت یک میلیون مسکن وزارت راه و شهرسازی سید احسان خاندوزی وزارت جهاد کشاورزی رستم قاسمی شاخص کل بورس قیمت جهانی نفت قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت افزايش شاخص بورس قیمت یورو جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای امنیت درباره غزه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

برنامه اصلی وزیر امور خارجه در نیویورک حضور و سخنرانی در نشست شورای امنیت است که در سطح وزیران برگزار می‌شود.
وزیر امور خارجه در بدو ورود به نیویورک اعلام کرد: باتوجه به اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و تاثیرات آن بر اوضاع منطقه در حال نمایان‌تر شدن است، این سفر فرصتی خواهد بود برای اینکه دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به منظور تثبیت صلح و امنیت در منطقه تبیین شود.
در این سفر آقای امیرعبداللهیان با شماری از وزیران امور خارجه کشور‌های مختلف که آن‌ها هم برای حضور در این نشست مهم شورای امنیت به نیویورک آمده اند، دیدار دوجانبه خواهند داشت.
ضمن اینکه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و همین طور شماری از مسئولان ارشد سازمان‌های بین المللی هم دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.
در این دیدار‌ها وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های برون رفت از این شرایط، پایان دادن به تنش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کمک رسانی به مردم غزه رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

 

 

اظهارات:
واسیلی نبنزیا - نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
گنگ شوانگ - معاون نماینده چین در سازمان ملل
حسین امیرعبداللهیان - وزیر امور خارجه 

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • نیروهای مسلح ایران تقویت کننده یکدیگر هستند
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا