Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@09:06:17 GMT

بارسا در بیم و امید؛ ال کلاسیکوی مرگ و زندگی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۵۹۶۴

بارسا در بیم و امید؛ ال کلاسیکوی مرگ و زندگی

بارسلونا در شرایطی عجیب به ال کلاسیکو رسیده و نمی توان با قاطعیت در مورد نتیجه نهایی این بازی نظر داد.

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در مسابقه ابتدای هفته خود برابر والنسیا یک پیروزی روحیه‌بخش به دست آورد و موفق شد با نتیجه 3-1 این تیم را شکست دهد. شاگردان رونالد کومان شب گذشته در لیگ لیگ قهرمانان اروپا نیز موفق به شکست دیناموکیف شدند تا کمی اوضاع خود را در این تورنمنت بهبود ببخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما نمایش شب گذشته تیم رونالد کومان اصلا شبیه به بارسا نبود. آن ها مقابل رقیب نه چندان قدرتمند خود به یک پیروزی خفیف دست یافتند. در واقع اگر چه بارسا در طول بازی توپ و میدان را در اختیار داشت اما این تیم فاقد اثر بخشی کافی بود.

 

 

 

 

با این حال رونالد کومان در کنفرانس خبری بعد از بازی برابر دیناموکیف اعلام کرد که از عملکرد تیمش راضی است و تنها باید آنها در خط حمله بهتر عمل کنند. البته در بخشی از قسمت های بازی نیز این شرایط وجود داشت و این مسائل می‌تواند رئال مادرید را برای تقابل یکشنبه در ال کلاسیکو نگران کرد.

 

انرژی مثبت
بارسلونا در دو بازی بسیار مهم به پیروزی رسیده است؛ والنسیا و دیناموکیف. البته که در دیدار ال‌کلاسیکو هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما باید این را هم در نظر گرفت که اگر بارسا مقابل دیناموکیف متوقف می‌شد شرایط بسیار بدی برای این تیم رقم می‌خورد، درحالی که شکست در این بازی می توانست آنها را نابود کند.

 

پیشرفت آنسو فاتی
این بازیکن امید بزرگ کاتالان‌ها بعد از جدایی لیونل مسی است. درست است که این پسر تنها 18 سال دارد و از یک مصدومیت طولانی مدت بر می گردد اما تاثیر او در بازی بارسا به وضوح مشاهده می شود. او در بخش‌هایی می‌تواند به تنهایی تغییر ایجاد کند و شاید بازی ال‌کلاسیکو زمان مناسبی می باشد تا روح جدید بارسلونا را با فاتی مشاهده کنیم.

 

 

 

 

افزایش انتخاب های کومان
علاوه بر آنسو فاتی حالا سرخیو آگوئرو نیز به داشته های رونالد کومان اضافه شده است. او در مقابل دیناموکیف تنها یک ربع در زمین حضور داشت و بعید به نظر می‌رسد که برابر رئال مادرید نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما در صورت لزوم می تواند مهره ای قابل اتکا باشد. این در حالی است که فیلیپ کوتینیو نیز بازگشته و حتی بیشتر از آگوئرو بازی می کند.

 

بهترین جوردی آلبا
این بازیکن حالا به فوق العاده ترین سطح خود بازگشته است. او از زمان بازگشت به زمین مسابقه یکی از بهترین‌های بارسلونا بوده است. در لیگ قهرمانان اروپا نیز این مسئله به وضوح مشاهده شد؛ جایی که تک گل بارسا مقابل دیناموکیف توسط جرارد پیکه روی پاس گل آلبا به ثمر رسید.

 

 

 

 

ادعا برای شگفتی سازی
بر اساس اکثر پیش‌بینی‌ها بارسلونا شانس اول پیروزی در این ال‌کلاسیکو محسوب نمی شود، حتی اگر این بازی در ورزشگاه خانگی آنها یعنی نوکمپ برگزار شود و این می تواند روحیه شگفتی سازی تیم رونالد کومان را افزایش دهد. از طرف دیگر بازیکنان جوانی مثل آنسو فاتی و گاوی در ترکیب بارسلونا حضور دارند که می‌توانند این روحیه را تقویت کرده و رئال مادرید را غافلگیر کنند‌. این همان چیزی است که کاتالان‌ها به آن امید دارند.

 

از طرف دیگر برخی دلایل نیز وجود دارد که بارسلونا را از پیروزی در مسابقه ال‌کلاسیکو ناامید می‌کند.

 

نمایش های دفاعی
رونالد کومان از ضعف تیمش در زمینه گلزنی صحبت می‌کند اما نباید از مسائل دفاعی نیز غافل شود. در واقع این یک مشکل پیچیده برای بارسلونا محسوب می شود آن هم در برابر رئال مادرید که بازیکنان طراز اولی را در بخش هجومی در اختیار دارد.

 

 

 

 

مشکل خلق موقعیت
قاعدتاً در دیدارهابی مثل رئال مادرید و بارسلونا شما باید شانس‌های زیادی برای گلزنی داشته باشد که بارسلونا از این نظر خیلی وضعیت خوبی را تجربه نمی کند. این تیم به بازیکنانی احتیاج دارد که بتوانند در جلوی دروازه موفق عمل کرده و این تیم را به گل برسانند.

 

مرکز میدان
خط هافبک رئال مادرید هنوز نسبت به بارسلونا قدرتمندتر است و این می تواند کلید مسابقه ال کلاسیکو باشد. در واقع عجیب نخواهد بود که رونالد کومان در مسابقه یکشنبه از بازیکنان بیشتری در خط هافبک خود استفاده کند تا در این زمینه شرایط را به تعادل بکشاند.

 

مصدومان
بارسلونا در دیدار حساس ال‌کلاسیکو نمی‌تواند روی برخی بازیکنان خود حساب باز کند. پدری و رونالد آرائوخو غایبان بارسا مقابل ال‌کلاسیکو نخواهد بود، در حالی که حضور عثمان دمبله در این بازی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

برخی بازیکنان در بهترین نسخه خود نیستند
این یک واقعیت است که بازیکنانی در ترکیب بارسلونا حضور دارند که از بهترین نسخه خود فاصله دارد. در این زمینه می‌توانیم به بازیکنانی نظیر سرخیو بوسکتس، ممفیس دیپای، فرانکی دی یونگ و مارک آندره تراشتگن اشاره کنیم.

 

 

 

 

منبع: مارکا

ترجمه: مهدی اسدی

 

رئال مادرید ال کلاسیکو بارسلونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رئال مادرید ال کلاسیکو بارسلونا رونالد کومان رئال مادرید ال کلاسیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش خیره‌کننده: مادرید زیر پای زنان بارسا

به گزارش "ورزش سه"، تیم زنان بارسلونا روز گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و یکم لالیگا برابر تیم زنان رئال مادرید به میدان رفت و موفق شد این تیم را با سه گل شکست دهد. 

شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که اگر یوهان کرویف زنده بود، چه فکری درباره این تیم و درخشش بازیکنانی مانند الکسیا پوتیاس و آیتانا بونماتی می‌کرد که توانستند بار دیگر رئال مادرید را از سر راه بردارند و اختلاف امتیازشان در صدر جدول را به 12 امتیاز برسانند. 

یوناتان گیرالدز، سرمربی تیم زنان بارسلونا، به این بازی به چشم یک فینال نگاه کرد و با وجود این که باید در فاصله چهار روز بعد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به میدان می‌رفت، با تمام توان در این بازی حضور پیدا کرد تا بتواند بار دیگر برابر حریف قدیمی به پیروزی برسد. 

رئال مادرید پس از دریافت گل اول در دقیقه دهم بازی تلاش کرد که بارسا را تحت فشار قرار دهد اما آنها خونسردی‌شان را حفظ کردند و با استفاده از یک بازی روان و ایجاد فضای بیشتر برای آیتانا که بتواند توپ را به دست آورد، توانستند برابر این فشار مقاومت کنند و ادامه نیمه اول با ثبات و برابری بیشتری سپری شد. 

با این حال، تفاوت آنها در زمین کاملا مشخص بود چون بارسا در این نیمه پنج فرصت گلزنی داشت اما رئال تنها یک فرصت به دست آورد و همین باعث شد که آنها در نیمه دوم با تکیه بر فریادهای حمایتی هواداران‎‌شان که برای تشویق به ورزشگاه والدیباس آمده بودند جان تازه برابر میزبان بگیرند. 

قدرت هجومی، بازی روان در به چرخش درآوردن توپ و موفقیت در پاس آخر از ویژگی‌هایی بود که بارسا در نیمه دوم هم به خوبی آن را اجرا کرد و توانست بارها و بارها باعث آزار رئال مادرید شود و شرایط را برای این تیم بسیار دشوار کند. 

بونماتی در فاصله 10 دقیقه پس از شروع نیمه دوم توانست گل دوم تیمش و بازی را به ثمر برساند و گل سوم هم با پاس درخشان همین ستاره برای کارولاین گراهام هانسن در فاصله 12 دقیقه بعد به ثمر رسید تا درخشش بازیکنان بارسا در این بازی تکمیل شده باشد. 

گراهام با توجه به عملکرد موثر و درخشانی که در این بازی داشت توانست یک بار دیگر عنوان بهترین بازیکن زمین را در این فصل در دیدار برابر رئال به دست آورد و بیست و ششمین گل این فصل را به ثمر برساند. او همچینن بیست و پنجمین پاس گلش را ارسال کرد تا نشان دهد که شایستگی دریافت توپ طلا را دارد. 

دیگر خبرها

  • لامینه یامال: دنیا زیر پای این بچه است!
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت دو جلسه‌ای ژاوی
  • اقدام جدید بارسلونا برای حفظ ژاوی در باشگاه
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت 2 جلسه‌ای ژاوی
  • کومان: قبل گل دوم آلمان روی وخورشت خطا شد
  • لواندوفسکی پیشنهاد عربستانی‌‌ها را رد کرد
  • مصاحبه‌ نوروزی با نویسندگان سایت طرفداری؛ قسمت پنجم: علی آقااحمدی
  • غیر قابل تشخیص: تصاویر تکان‌دهنده از نوکمپ
  • دلخوری ستاره بارسلونا: قدر من را نمی‌دانند
  • درخشش خیره‌کننده: مادرید زیر پای زنان بارسا