Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:37:04 GMT

خطه خورشید مهیای میلاد بهترین آفریده خدا

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۰۳۷

خطه خورشید مهیای میلاد بهترین آفریده خدا

هفدهم ربیع‌الاول مبارک‌ترین روز در تاریخ بشریت و میلاد وارث پیغمبران است، روزی که خداوند به" آمنه بنت وهب پسری" عطا کرد که منجی بشریت و ختم مرسلین شد.
فرستاده‌ای که به عدالت، ایمان، اخلاق، خوشرویی، انصاف و مردم‌داری زبانزد است، با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است، هرگز کسی را حقیر نمی شمرد و هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سالروز میلاد آن حضرت بین اهل شیعه و سنی یک هفته اختلاف است که این هفته " وحدت" نامگذاری شده و در این هفته برنامه‌های جشن و سرور در نقاط مختلف برپاست.
شهر امام مهربانیها، مشهدالرضا (ع) نیز در این ایام فضا نورافشانی و چراغانی شده و برنامه‌های مختلفی در دست اجراست.
آذین‌بندی و فضا آرایی مشهد الرضا

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از فضا آرایی، آذین‌بندی و زیباسازی کلانشهر مشهد، همزمان با ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت خبر داد و افزود: اقدامات گسترده‌ای در زمینه فضا آرایی، زیباسازی و آذین بندی شهر در هفته وحدت صورت گرفته و تلاش شده تا خدمات مناسبی به زائران و مجاوران حریم رضوی ارائه شود.
مهدی یعقوبی اضافه کرد: بیش از ۲ میلیون متر طول از جداول سطح شهر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر، هزار و ۴۳۷ ایستگاه اتوبوس در محدوده حرم رضوی و کلیه معابر منتهی به حرم مطهر، به صورت مکرر  توسط بیش از ۳ هزار نفر نیروی کارگری تنظیف و شستشو می شود.
وی اکران ۳۴ المان شمسه ویژه تبریک هفته وحدت، اکران ۱۵۰ المان نوری خورشیدی تبریک هفته وحدت، رفع نقص و روشن نمودن ریسه های چراغانی در سطح شهر به طول بیش از ۲۳۱ کیلومتر و جانمایی و نصب بیش از ۳۴۰ سازه‌ اکران تبلیغات مذهبی در سطح مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد را از دیگر اقدامات بیان کرد.
اکران تصاویر شهدای وحدت
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز از اکران تصاویر شخصیت‌های برجسته و شهید در عرصه وحدت در سطح شهر خبر داد و افزود: تعداد ۴۲ سازه قاب تصاویر شهری مزین به عکس شهدای وحدت اکران شده است.
سید مجتبی منتظری اضافه کرد: آذین بندی شهر با نصب پرچم و ریسه و اکران قاب های تصاویر شهری از دیگر اقدامات است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۰ هزار متر ریسه رنگی در پل‌ها، روگذرها، زیرگذرها و معابر اصلی شهر توسط مناطق نصب شده، همچنین تعداد ۶۰ هزار متر ریسه رنگی در سایر خیابان‌های سطح شهر توسط اداره فرهنگی و هنری این سازمان اکران شده است.
وی افزود: همچنین یکهزار عدد پرچم بیرقی سر درب مغازه‌ها با عنوان "اسعد الله" در معابر اطراف حرم مطهر رضوی و سه هزار عدد پرچم بیرقی رنگی در مسیر خطوط بی‌آرتی با ترکیب سبز، زرد، آبی و قرمز توسط مناطق نصب شده است.
گل‌آرایی و نقاره زنی در حرم رضوی
رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی نیز از اجرای ۲۶ برنامه در حرم مطهر رضوی با مدیریت عالی حرم مطهر برگزار در ایام ولادت حضرت محمد (ص) خبر داد و گفت: مراسم صبح میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) دوم آبان‌ماه ساعت ۸:۳۰ در تالار ولایت، مراسم روز میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) دوم آبان‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در رواق امام‌خمینی(ره)، مراسم شام میلاد رسول اکرم(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) دوم آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا، از برنامه‌های حرم مطهر رضوی در این ایام است.
عبدالحمید طالبی افزود: فضاسازی حرم مطهر و سطح شهر مشهد اعم از طراحی بیلبوردها، اعزام کاروان‌ها، برپایی ایستگاه‌ها، برپایی مراسم جشن و سرور، برگزاری محافل علمی و تخصصی به‌صورت حضوری و مجازی، فعالیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، عیادت از بیماران، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، توسعه زیرساخت‌های علمی و فرهنگی، اجرای برنامه‌های متعدد هنری از شعرخوانی، سرود و نمایش، برپایی محافل قرآنی متعدد از دیگر اقدامات است.
وی اضافه کرد: برگزاری مراسم نقاره نوازی ولادت حضرت رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع)، توزیع متبرکات بین زائران، اجرای مراسم آزادسازی زندانیان، توزیع شیرینی در مراسم ولادت حضرت پیامبر اعظم(ع)، گل‌آرایی ویژه حرم مطهر رضوی چراغانی حرم مطهر رضوی، نصب پرچم و کتیبه مناسبتی در ایوان‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی، توزیع بسته‌های صبحانه بین نمازگزاران، توزیع ناهار یا شام در بین مهمانان اهل‌سنت و پذیرایی از ایشان از دیگر برنامه‌های بارگاه منور رضوی است.
رییس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: جشن ازدواج بیش‌از ۸۰۰ زوج از حاشیه شهر مشهد در حرم مطهر، اردوی افراد زندانی در بند اصلاح و تربیت، ایستگاه‌های پذیرایی در مجمع‌های بین‌راهی منتهی به مشهد م، جشن‌های محوری در استان‌ها با مشارکت خادمیاران رضوی کانون‌های خدمت رضوی از دیگر برنامه های فرهنگی در هفته وحدت است که توسط بنیاد کرامت رضوی در حال اجراست.
برگزاری کارناوال شادی در منطقه ثامن
برپایی کارناوال شادی در محدوده اطراف حرم رضوی نیز از دیگر اقدامات ویزه میلاد پیامبر اکرم (ص) است که با محوریت شهرداری این منطقه اجرا می‌شود و به گفته شهردار منطقه ثامن، در ایام تولید حضرت محمد (ص) برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد و به صورت مشارکتی برای شهروندان منطقه و زائران بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده برگزاری کارناوال شادی در محلات منطقه از مهمترین آنهاست.
سید فرهاد حجازی افزود: برگزاری طرح اهدا کمک مومنانه تهیه جهیزیه برای نوعروسان محله، برگزاری جشن بزرگ وحدت همزمان با شب میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در محله هاتف و با مشارکت مسجد صاحب الزمان (عج) از دیگر برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: رفت و روب مکانیزه و دستی کلیه معابر اصلی و فرعی در سه شیفت کاری، شست و شو و گلاب پاشی روزانه ۶۰ هزار مترمربع از خیابان ها و مبادی منتهی به حرم مطهر، رفع نقص و راه اندازی کلیه ریسه لامپ های ال ای دی عرضی معابر، رفع نقص المان های نوری موجود و تهیه افکت های موضوعی برای گوبو پرژکتورهای منطقه و روشن نگه داشتن آن ها در شبهای هفته وحدت از دیگر اقدامات است.
 

برچسب‌ها مشهد اعیاد مذهبی حرم امام رضا ولادت حضرت محمد هفته وحدت شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اعیاد مذهبی حرم امام رضا مشهد اعیاد مذهبی حرم امام رضا ولادت حضرت محمد هفته وحدت شهر مشهد امام جعفر صادق ع دیگر اقدامات حرم مطهر رضوی ولادت حضرت رسول اکرم آذین بندی هفته وحدت شهر مشهد سطح شهر اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مسئول رسانه ای پویش قرآنی ( خدا میگه) گفت: بیش از ۲ هزار اثر از مدارس سراسر استان خراسان رضوی به این پویش ارسال شده که در این مراسم از دختران دانش آموز منتخب تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام صاحب الزمانی افزود: پویش «خدا میگه» به همت مرکز نوجوانه‌ی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی افزود: نوجوانان در این پویش با انتخاب یک آیه از قرآن کریم و توضیح آن آیه در قالب یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای در این مسابقه شرکت کردند.

 

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی