Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:45:36 GMT

ققنوس هنر از خاکستر آمازون برخاست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۰۶۸

ققنوس هنر از خاکستر آمازون برخاست

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، ماندانو، از هنرمندان خیابانی اهل برزیل، با استفاده از خاکستر به جا مانده از سوختن جنگل های آمازون روی نمای ساختمانی در شهر سائوپائولو گرافیتی یک آتش نشان را به تصویر کشید که در وسط درختان قطع شده، زبانه‌های آتش و لاشه جانواران ایستاده است.

ماندانو که خلق این اثر یک هزار متر مربعی را نوعی کنشگری می‌داند، درباره کار خود گفت: من از مدرک جرم استفاده می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند برزیلی در ماه ژوئن و ژوئیه (خرداد- مرداد ۱۴۰۰) بیش از ۱۰ هزار کیلومتر در برزیل سفر کرد و به جمع آوری خاکسترهای به جامانده از جنگل‌های آمازون، تالاب پانتانال، گرم دشت های گرمسیری سرادو و جنگل اطلس پرداخت. وی در جریان این سفر همچنین با آتش نشانان و داوطلبان دیدار و گفت‌وگو کرد تا داستانشان را از زبان خودشان بشنود.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، در عمل به وعده خود در مورد توقف قطع غیرقانونی درختان در آمازون چندان موفق نبوده و در عوض با درخواست برای افزایش کشاورزی و بهره‌برداری از منابع طبیعی این بحران را تشدید کرده است.

ماهواره‌ها در ۳۰ روز ماه اوت (۱۰ مرداد- ۹ شهریور) وقوع ۲۸ هزار و ۶۰ مورد آتش سوزی در بخش برزیلی جنگل‌های آمازون ثبت کرده‌اند. این در حالی است که این جنگل سنگری بزرگ در برابر تغییرات اقلیمی است چون درختان آن حجم بالایی از گاز دی اکسید کربن را جذب کرده و به دام می‌اندازند. به علاوه براساس داده های موجود، در ماه سپتامبر (شهریور- مهر ۱۴۰۰) نرخ جنگل زدایی در این منطقه نسبت به یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

ماندانو می‌گوید: این گرافیتی یک اثر اعتراضی است و فریادی برای کمک. من از تیم‌های آتش نشانی حمایت می‌کنم و خواستار پایان دادن به فرهنگ آتش افروزی هستم چون این فرهنگ ما را به سمت خودویرانی هدایت می‌کند.

برچسب‌ها آتش سوزی جنگل هنر خیابانی برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل هنر خیابانی آتش سوزی جنگل هنر خیابانی برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه های کشور
  • پویش «ققنوس قلم»
  • رشد ۲ درصدی پرواز و مسافر از فرودگاه‌های کشور
  • فیلم/ خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره‌داغ
  • دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال
  • تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • (ویدئو) خرس‌های قهوه‌ای در جنگل‌های حفاظت شده قره داغ
  • پویشی برای تجلیل از رسانه‌نگارانِ فعال در طوفان‌الاقصی
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش