Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی در حالی که مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران نیز آنان را همراهی می‌کرد وارد عسلویه شدند.

بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه‌های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر از برنامه‌های اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشتی و تنگستان ظهر پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در پارس جنوبی و صنایع نفت و گاز استان بوشهر وجود مدیران پروازی است.

غلامحسین کرمی با اشاره به اینکه بسیاری از کارکنان مدیران به صورت پروازی به منطقه تردد می‌کنند تصریح کرد: کارکنان پروازی در جریان مشکلات منطقه قرار نمی‌گیرند و همچنان شاهد ماندگاری مشکلات هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای بومی باید در مدیریت‌های شرکت‌های مستقر در منطقه قرار گیرند، ادامه داد: دیگر مدیران غیربومی هم باید در این مناطق مستقر و ساکن شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های صنعت نفت در حق مردم استان بوشهر افزود: وزارت نفت باید تکلیف پارس شمالی را مشخص کند.

کرمی با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع باید محقق شود اضافه کرد: اگر صنعت نفت به راه‌آهن عسلویه بوشهر شیراز کمک نکند، تا ۵۰ سال آینده هم این پروژه راه‌اندازی نخواهد شد.

کد خبر 5333156

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بوشهر غلامحسین کرمی کمیسیون برنامه و بودجه پارس جنوبی صنعت نفت ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه عکس استانها شیوع کرونا وحدت اسلامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس استان بوشهر پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره ۶ قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بررسی طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و نیز طرح کاهش درصد مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی در مجلس اظهار کرد: مجلس سقفی را برای انواع معافیت شرکت‌ها در نظر گرفته بود فارغ از اینکه این شرکت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؛ در آن زمان روشن نبود که این طرح شامل چه شرکت‌هایی خواهد بود و چه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ نگاه مجلس هم این بود که این شرکت‌ها بسیار سودآور و بزرگی هستند و سقف معافیت آنها می‌تواند به دولت در شرایط فعلی کمک کرده و مجموع معافیت‌های دولت را بالا ببرد.

وی افزود: متأسفانه برخی مشوق‌هایی که در قوانین مختلف از جمله قانون بازار سرمایه یا قانون مالیات‌های مستقیم برای شرکت‌های بورسی و به ویژه صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته شده بود مورد اصابت بند قانون بودجه قرار گرفت و باعث شد عملاً آنها متضرر شوند از آن جهت که سرمایه‌های مردم می‌توانست به حساب‌های بانکی بورسی یا صندوق‌های سرمایه گذاری وارد شود یعنی دقیقاً همان کار بانک‌ها را در اوراق، سهام و… انجام می‌داد اما این سقف عملاً به سپرده گذاران خورد به جای صاحبان سرمایه برخورد می‌کرد و خلاف نظر اولیه قانونگذار در قانون بودجه بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس پیشنهاد اصلاحی این قانون توسط کمیسیون مربوطه آورده شد و یک فوریت آن تصویب شد؛ امیدواریم بتوانیم در هفته آینده این طرح را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم و در همین مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که عملاً مانع سرمایه گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به خصوص شرکت‌ها و صندوق‌های با درآمد ثابت شود.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ۵ درصد از مالیات شرکت‌ها کم کند، خاطر نشان کرد: مجلس این موضوع را در ایام بررسی بودجه پیشنهاد داده بود اما دولت موافقت نکرد تا اینکه امسال دولت خود طرح مذکور را در قالب جداول آورده و پیشنهاد داده است و چون نمی‌شد در قالب جداول حکم اضافه شود، یک بند دیگر به این طرح اضافه شد بنابراین مجلس با کاهش ۵ درصدی مالیات بر سود شرکت‌های حقوقی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد موافقت کرد.

کد خبر 746850

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان