Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@17:46:30 GMT

دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۱۱۶

دلار کاهشی شد، یورو ثابت ماند

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی گزارشی از نرخ ارزهای معاملاتی این بازار در آخرین روز کاری هفته ارائه کرد که بر این اساس، نرخ دلار در آخرین روز کاری هفته، کاهش اندکی داشته و نرخ یورو نسبت به روز گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

مهدی گوهررستمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه معاملاتی پنجشنبه، اسکناس دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات به نرخ ۲۶ هزار و ۴۸۱ تومان رسید که بررسی ارقام معاملاتی روزانه، نرخ میانگین وزنی ۲۶ هزار و ۴۷۹ تومان به ازای هر دلار و کاهش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۱ درصدی این نرخ نسبت به روز معاملاتی قبل را نشان می‌دهد.
 
مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی افزود: امروز نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ ۳۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان رسید. به این ترتیب نرخ میانگین وزنی اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۰ تومان بوده است.
 
گوهررستمی گفت: در جلسه معاملاتی پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه) اسکناس دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۳۸۵ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۵۲۲ تومان معامله شد. همچنین هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی خود به ترتیب با قیمت‌های ۳۰ هزار و ۶۲۹ تومان و ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان معامله شد.
 
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز پنجشنبه (بیست و نهم مهرماه)  ۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار و حجم معاملات نقدی یورو ۸۵۸ هزار یورو بود.

طبق این گزارش، بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین در این بازار، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: بازار متشکل ۲۶ هزار ۳۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۳۱۵۸ واحدی به ۲,۲۵۲,۵۸۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۰۲.۷۲ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۵۳۶ میلیارد سهم بود که طی ۹۹,۳۱۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۰,۸۶۳.۷۸۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۱۱۶,۸۲۶.۹۸۱ میلیارد ریال شد.

کد خبر 739546

دیگر خبرها

  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت ارز دلار سکه طلا یورو در بازار امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳/ دلار وارد کریدور جدید قیمتی می‌شود؟