Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس از بازدید از مناطق گردشگری شهرستان ری و پیگیری حل مشکلات این شهرستان خبر داد.

«علی خضریان» نماینده مردم تهران سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ضمن بازدید از مناطق گردشگری شهرستان ری، به خبرنگار برنا گفت: ری با وجود ظرفیت‌های بالا در شاخه‌های مختلف گردشگری نظیر آثار تاریخی با قدمت بسیار زیاد، وجود بقاع متبرکه و مواریث فرهنگی، بسته‌ای با عیار بالا از گردشگری است که می‌تواند زمینه برای توسعه اقتصادی قبله تهران را فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: قابلیت‌های بالای گردشگری در راستای توسعه اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده سبب شد تا کشورهای مختلف حتی به‌ رغم عدم برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی، به دنبال راهکارها و تدوین برنامه برای جذب گردشگر باشند و تجربه موفق برخی کشورها موید این مطلب است.

وی بیان کرد: برخی مشکلات و عدم توجه کافی در دوران مختلف مانع از شکوفایی این ظرفیت در شهرری شده است به طوری که شاهد تخریب برخی از آثار تاریخی ارزشمند همچون قلعه گبری و قلعه کاسنی هستیم؛ از سویی دیگر مهمترین ظرفیت مغفول این ماجرا، اشتغال‌زایی جوانان با بهره‌گیری از این بستر است که با تدوین برنامه‌ای جامع و پیگیری‌های بی‌وقفه می‌توان خسارات وارد شده به صنعت ارزشمند گردشگری را به ویژه در ایام پساکرونا فراهم آورد که لازمه این امر پژوهش‌محور بودن برنامه‌ها، توسعه زیرساخت‌ها، تبلیغ و معرفی ظرفیت‌ها، شناسایی حلقه‌های مفقوده حوزه گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران است تا در آینده با چالش‌ها و نارسایی‌ها در این بخش روبه‌رو نشویم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهارداشت: طی گفتگویی که پس از بازدید با مدیرکل گردشگری استان تهران داشتم، مقرر شد گزارش کاملی از وضعیت اقدامات وزارتخانه و این اداره کل در شهرستان ری را برساند تا بر اساس آن بتوانیم کاستی‌ها را پیگیری و نیازها را برطرف کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم تهران استان تهران برنا گردشگری آثار تاریخی اسلامشهر مجلس مشکلات صنعت کمیسیون اصل ۹۰ گردشگری استان وزارتخانه علی خضریان شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام جدی توانیر در استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،این نشست تخصصی که با حضور دکتر مصطفی رجبی مشهدی و مدیران عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق منطقه‌ای در محل سالن جلسات شرکت توانیر برگزار شد؛ مدیر عامل شرکت توانیر ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام پیک بار تابستان؛ اجرای کامل برنامه‌های پیکسایی و گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۳ را اولویت‌های مهم توانیر برشمرد. 

مدیرعامل شرکت توانیرهمچنین از شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع خواست تا نسبت به استفاده از ظرفیت‌های قانونی در توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو اهتمام داشته باشند. 

آمادگی کامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برای اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز ضمن حضور در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق استان و نیز برنامه‌های اجرایی و میزان سهمیه این شرکت در پیک تابستان سال گذشته پرداخت.

کیامهر همچنین در ادامه عنوان کرد: علی رغم رشد میزان مصرف مشترکین آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ خوشبختانه با اجرای کامل برنامه‌های پیکسایی و همراهی و مشارکت مردم تابستان سال گذشته در استان آذربایجان غربی نیز مشکلی از بابت تامین برق مشترکین ایجاد نشد و برای تابستان امسال نیز شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی آمادگی کامل جهت اجرای برنامه‌های ابلاغی پیک بار تابستان از سوی توانیر را دارد.

دیگر خبرها

  • اهتمام جدی توانیر در استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ملارد معرفی شد
  • اسکله کیاشهر، ظرفیت گردشگری و اقتصادی دارد
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • فاز دوم پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد آغاز خواهد شد
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه
  • دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد