Web Analytics Made Easy - Statcounter

وام جعاله از جمله تسهیلاتی است که افراد برای تکمیل و تجهیز واحد مسکونی به شرط اینکه خانه‌ای را خریده باشند می‌توانند دریافت کنند.

در سال‌های اخیر در پی افزایش قیمت مسکن و تورم بالا در این بخش بازسازی منازل از جمله گزینه‌های خانوار محسوب می‌شود که نسبت به خرید خانه جدید هزینه بسیار کمتری دارد.

  برای دریافت تسهیلات جعاله لازم است خانه دارای یکی از نواقص ساختمانی یا نیازمند یکی از اقدامات حفر چاه، نقاشی و کاغذ دیواری، خرید انشعابات، محوطه سازی، نرده و حفاظ، کابینت، لوازم بهداشتی و شیرآلات، درب پارکینگ و انباری ها، آیفون تصویری، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، نصب موکت، پارکت و لمینت، کلید و پریز، درهای چوبی، فرش کف پیلوت و زیرزمین، کولر، آسانسور، سیستم اعلام و اطفای حریق، تجهیز موتورخانه، ژنراتور برق اضطراری، سیستم مدیریت ساختمان، سقف کاذب پارکینگ و نماکاری باشد تا بتواند تسهیلات جعاله را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات بعد از مراجعه به بانک مسکن و افتتاح حساب باید تقاضای کتبی جهت دریافت تسهیلات را تکمیل کنند و سپس مدارک هویی و مدارک مالکیتی به همراه پروانه ساختمانی را به بانک ارائه دهند.

اواخر شهریور ماه بانک مرکزی افزایش سقف تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مسکن ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه بانک مرکزی مبلغ تسهیلات جعاله (تعمیر) از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که پیش از این ۴۰ میلیون تومان بود با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸۰ میلیون تومان رسید و اعطای این تسهیلات به صورت همزمان یا غیر همزمان به گیرندگان تسهیلات خرید، امکان پذیر است.

برای دریافت ۸۰ میلیون تومان وام جعاله نیاز به خرید ۱۶۰ برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات است که با در نظر گرفتن قیمت هر برگه اوراق حدود ۷۰ هزار تومان، در کل باید حدود ۱۱ میلیون تومان برای خرید اوراق در ابتدای دریافت وام پرداخت شود.

بازپرداخت تسهیلات مسکن ۵ ساله با سود ۱۷.۵ درصد است و مبلغ قسط تسهیلات ماهانه حدودا ۲ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: وام جعاله وام جعاله مسکن قیمت مسکن و تورم تسهیلات جعاله میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بانک مرکزی قانون جدید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن را به شبکه‌ی بانکی ابلاغ کرد.
براساس قانون بودجه امسال مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها سیصد میلیون تومان و برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال سیصدو پنجاه میلیون تومان است.
 همچنین تسهیلات فرزند آوری برای اول تا چهارم به ترتیب چهل، هشتاد، صدوبیست و صدو پنجاه میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بیشتر دویست میلیون تومان تعیین شده است.
تسهیلات قرض الحسنه ودیعه خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که از ابتدای سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و یا بیشتر شده اند مبلغ سیصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت + جزئیات
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • خبر خوب نوروزی برای نخبگان/ وام خرید مسکن نخبگان افزایش یافت
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳