Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان از پیش از ظهر پنجشنبه در سامانه سامد ویژه پاسخگویی تلفنی به مطالبات مردم حضور یافت تا به پیام‌های مردمی پاسخ دهد. نکته قابل توجه در این ارتباط اما آماری است که درباره فراوانی خواسته‌ها و مطالبات مردم بیان شده که نشان می‌دهد بیشترشان رنگ و بوی اقتصادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیشت، مسائل اقتصادی، حمایت از نخبگان و تولید کنندگان، رفع موانع تولید، مباحث مرتبط با فضای شغلی و زیرساخت‌ها، بهبود خدمات دهی در بخش دولتی و خصوصی در روستاها، بازنگری طرح هادی روستایی، تسهیل در صدور مجوز واحدهای تولیدی و… از جمله مهمترین این مطالبات بوده است.

از سوی استانداری سمنان اعلام شده که ۵۹ درصد از درخواست‌های بیان شده مردمی، عمومی و ۴۱ درصد از درخواست‌ها در ارتباطات برقرار شده، مرتبط با مباحث شخصی شغلی بوده است همچنین مردم از شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، مهدی‌شهر و سرخه در سامانه سامد مطالبات خود را بیان کرده‌اند.

موضوع قابل توجه اما این است که در بین مطالبات مردم عمدتاً مسائل اقتصادی دیده می‌شود. حمایت از بخش خصوصی، بهبود معیشت، توجه به راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی، تأمین پوشش آنتن دهی تلفن همراه در روستاها، آب شُرب روستایی و بهبود خدمات دهی در بخش دولتی و خصوصی در روستاها از جمله این درخواست‌ها بوده است.

بازنگری طرح هادی روستایی، مباحث مرتبط با فضای شغلی، حمایت از نخبگان، فراهم سازی زیرساخت‌های واحدهای تولیدی، تسهیل در صدور مجوز واحدهای تولیدی، بهبود خدمات درمانی در روستاها و بهبود خدمات و مدیریت منظر شهری، از جمله درخواست‌های مطرح شده در ارتباطات مستقیم تلفنی استاندار با مردم استان سمنان بود.

استانداری سمنان همچنان اعلام کرده که دو موضوع فرهنگسرای شاه عباسی و مباحث مرتبط با اداره کل زندان‌ها و بحث پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) در شهر سمنان، از درخواست‌های مردمی نیز مورد توجه و تاکید قرار دارد.

سید محمدرضا هاشمی درباره کاروانسرای سمنان نیز در حاشیه حضور در سامد اعلام کرد: به دنبال این هستیم تا با همکاری اداره کل زندان‌ها و شورای شهر، کاروانسرای شاه عباسی به مکانی مناسب برای استفاده و بازدید مردم در قالب گردشگری تبدیل شده و همچنین در بحث پیاده راه خیابان امام (ره) رضایت اکثریت مردم سمنان در این خصوص تأمین شود و نتیجه نهایی به نفع مردم باشد.

کد خبر 5333145

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان سید محمد رضا هاشمی سامانه سامد کاروانسرای شاه عباسی ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران واکسیناسیون کرونا ایلام زمین لرزه عکس استانها شیوع کرونا وحدت اسلامی مطالبات مردم بهبود خدمات درخواست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

وزیر کشور در ساری گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد وحیدی امروز چهارم اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران در سالن همایش اتاق بازرگانی استان، گفت: در دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات مردم و کشور، اقدامات زیادی شده است و اینها باید گفته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور ما را ببینند، افزود: مدیران ما پاک‌دست بوده و فداکارانه در حال خدمتگزاری هستند و اینها تلاش یک فرد نیست بلکه تلاش نظام است.

وحیدی گفت: آقای حسینی پور؛ استاندار سابق مازندران با سابقه خوب در مدیریت‌های پیشین از استانداری و با پشتوانه قوی برای این استان مهم و برجسته با جریان علمی و دانشی و جریان معنوی قوی و ظرفیت‌های مهم طبیعی و... انتخاب شده بود. 

وی ادامه داد: انتخاب استاندار برای این استان کار دشواری است و تجربه امروز پس از دو سال و اندی نشان داد که انتخاب درستی داشتیم، به همین دلیل نمی‌خواستیم استاندار را تغییر بدهیم، ایشان فداکارانه و ایثارگرانه با وجود بیماری همسرش در مازندران ماندند تا به مسائل مردم برسند.

وحیدی بیان کرد: از حسینی‌پور خواستیم که تا انتخابات مجلس بمانند و ماندند و اکنون نه به دلیل ضعف مدیریتی، بلکه به دلیل خواسته شخصی این تغییر ایجاد شد. 

وحیدی ادامه داد: البته کشاکشی هم وجود داشت که از ایشان در وزارت کشور استفاده کنیم تا در موضوعات مختلف از ایشان استفاده شود، اما آقای مخبر نظرشان این بود که از حسینی پور در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بهره بگیرند.

وزیر کشور درباره انتخاب یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران هم گفت: کمتر حوزه‌ای هست که ایشان صاحب‌نظر نباشد، به ویژه در موضوع گردشگری، برنامه ریزی و آموزش، از همین رو تصمیم نهایی این شد که برای استان مهم مازندران، از وجود ایشان استفاده کنیم.  

وحیدی در پایان گفت: اینکه چگونه مردم را در توسعه مشارکت بدهیم نیز از ویژگی‌های استاندار جدید است و امیدواریم  ظرفیت‌های مهم مازندران در اقتصاد دریا، گردشگری و جهش تولید به خوبی به‌کارگیری شود. 


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت