Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این کارگاه آموزشی با ۲۱۲ ساعت آموزش، به ۲ بخش تئوری با ۵۸ ساعت و بخش عملی با ۱۵۴ ساعت برنامه‌ریزی شده است و در مجتمع فنی و حرفه ای شهید حبیبی شهر بیجار برگزار می شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به نیاز کشور به متخصصین معن و همچنین ظرفیت معادن عظیم در شهرستان بیجار، اولین کارگاه آموزشی حفاری معدن کشور در بیجار افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا زندیان اظهار داشت: بخش‌های کشاورزی و معادن در شهرستان بیجار از جمله زیر ساخت های طبیعی این منطقه محسوب می شود و باید مسوولان توجه و دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان بیجار اضافه کرد: نیاز امروز کشور به متخصص حفاری معدن، بیش از ۲ هزار نفر در سال است که این نیروی کار به صورت واردات از کشورهای همسایه و با قیمت های نجومی تامین نیاز می شود.

او با اشاره به اینکه وجود معادن در شهرستان بیجار می تواند در ایجاد اشتغال ثابت و درآمد نقش موثری ایفا کند، گفت: اگر با تربیت و آموزش نیروهای حفاری معدن، معادن بیشتری شروع به فعالیت کنند، تولید ناخالص کشور افزایش می یابد و در ادامه همانند زنجیره فولاد می تواند اشتغالزایی جوانان را در پی داشته باشد.

زندیان یادآور شد: در استان کردستان ۲۰ واحد معدن ظرفیت حفاری دارد که در صورت کسب رتبه قبولی دانش آموختگان این دوره فنی حرفه ای در بیجار، می توانند به صورت تضمینی در شرکت های حفاری معدن استخدام شوند.

وی گفت: بخش کشاورزی شهرستان بیجار نیز همانند بخش معادن نیازمند یک حرکت جهادی است که پیگیری ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی و اخذ مجوزهای لازم و اعتبارات مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم در این آیین گفت: جامعه ای توسعه خواهد یافت که نیروی کار توسعه یافته تربیت کند، چراکه اهمیت مهارت در کنار دانش تئوری از ضروریت های جامعه است.

سید جمیل احمدی اظهارداشت: سازمان فنی و حرفه ای سالانه در مسابقات ملی مهارت در کسب مقام های اول پیشتاز بوده است و استان کردستان در ۲ سال پیاپی مقام اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری به علت عدم آموزش های فنی و حرفه ای است، افزود: شهرستان بیجار پتانسیل بالایی برای اشتغال دارد و آموزش های فنی و حرفه ای می تواند در افزایش مهاجرت معکوس به منطقه نقش موثری ایجاد کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: شهر بیجار اولین مرکز آموزشی اپراتوری حفاری کشور را امروز افتتاح می کند و دومین کارگاه در استان یزد به بهره برداری خواهد رسید.

او تاکید کرد: برای تامین تجهیزات مورد نیاز کارگاه آموزشی با توجه به اینکه بخش عملی در معادن شهرستان بیجار برگزار می شود، بخش آموزش تئوری نیازمند چهار میلیارد ریال است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان بیجار شهرستان بیجار کارگاه آموزشی استان کردستان فنی و حرفه ای حفاری معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌های ذیربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری نایب رئیس شورای شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد مثمرثمر تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر متولی بحث ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • ۶۴ هزار نفر در دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب
  • افزایش رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ای میناب