Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:43:23 GMT

صنایع دستی اردبیل ظرفیت صادرات و برندسازی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۳۰۸

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی در هشتمین سفر استانی هیئت دولت به استان اردبیل عصر پنجشنبه در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل اظهار کرد: هنر صنعت اصیل استان اردبیل از اصالت و شهرت تام برخوردار است به گونه‌ای که از ۱۴ شهر صنایع دستی ثبت جهانی دو شهر در این استان واقع شده است.

وی شهرت و آوازه صنایع دستی همچون گلیم، جاجیم و ورنی را از برجستگی‌های استان اردبیل بیان کرد و گفت: با حمایت و پشتیبانی‌های همه‌جانبه تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت صادرات در این بخش شکل گرفته و با برند محصولات این استان به همه نقاط کشور صنایع دستی ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بخش عظیمی از شاغلان و فعالان حوزه صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند که در استان اردبیل نیز در اغلب روستاها و مناطق محروم تولیدات صنایع دستی به همت بانوان غیرتمند انجام می‌شود.

ضرغامی تنوع صادرات دستی را در سطح کشور و استان اردبیل یادآور شد و افزود: از ۳۷۰ رشته صنایع دستی فعال در کشور بخش عظیمی در این استان تولید می‌شود و ما تاکیدمان بر تقویت تولیدات اصیل در این حوزه است تا به دور از برخی نگاه‌های مقطعی بتوانیم فعالان این عرصه را مورد حمایت قرار دهیم.

وی رویکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را رویکرد حمایتی از استارتاپ‌ها و کسب و کارها در حوزه صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: برنامه‌های جامعی را هم در بخش توسعه و تقویت نظام جامع صنایع دستی و هم مالکیت معنوی و پشتیبانی از هنرمندان، تولیدکنندگان و بخش‌های صادراتی انجام می‌دهیم که در استان اردبیل نیز این امر به سرعت اتفاق می‌افتد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در کنار این حمایت‌ها، تلاش ما بر این است تا تعامل بین کار و زندگی در سایه توسعه صنایع دستی اتفاق بیفتد و افراد شاغل در این حوزه در کنار مهارت‌آموزی بتوانند از قبل این هنر صنعت درآمد مکفی و معیشت مناسب را داشته باشند.

کد خبر 5333165

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صادرات کالا عزت الله ضرغامی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا گرگان کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران واکسیناسیون کرونا ایلام عکس استانها شیوع کرونا وحدت اسلامی زمین لرزه استان اردبیل صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر