Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،  تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۵۶۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

از دیروز تا امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۳۷۵ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۴ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۳۴ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۳۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

پربیننده ترین جادوی رزماری برای تقویت مو موج ششم کرونا در آبان قطعی است نوشیدن این مایعات از کرونا جلوگیری می کنند! اگر نمی توانید ادرارتان را کنترل کنید بخوانید! ارده شیره غذای فصل سرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب غزنوی شامگاه امروز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در طی هفته سلامت امسال در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، هفده عنوان برنامه مختلف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این تعداد عنوان برنامه شامل برگزاری بالغ بر هشتصد نشست و دوره آموزشی در مدارس و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول بیان کرد: در شهرستانهای تحت پوشش نیز ۱۲۰ برنامه مختلف در این هفته برگزار خواهد شد.

غزنوی با اشاره به موفقیت اخیر حوزه امنیتی و دفاعی در نشان دادن قدرت نظامی کشور به چهارمین قدرت نظامی جهان اشاره کرد و گفت: این اقدام توسط افراد نخبه در حوزه‌های مختلف الکترونیک، امواج، کامپیوتر، هوا و فضا، فیزیک و غیره بود که دنیا را تکان داد و همه دیدند، از این نوع افتخارات عجیب و غریب در حوزه سلامت وجود دارد و اگر بیشتر از حوزه دفاعی و امنیتی نشود، کمتر نیست اما به آنها پرداخته نمی‌شود.

این مقام مسؤول بیان کرد: در حوزه شاخص‌های مرگ نوزادان، مرگ مادران باردار، بیماری‌های عفونی، مالاریا، فلج اطفال، پوشش واکسیناسیون و غیره رشد بسیار خوبی تنها در حوزه علوم پزشکی زاهدان داشته‌ایم اما این رشدها و توسعه‌ها به معنای نبود ضعف نیست.

وی اظهار کرد: در چاپ مقاله در مجلات علمی دنیا و براساس رتبه بندی، هفت نفر از دانشمندان جهان در علوم پزشکی زاهدان در حال فعالیت هستند و این بدان معناست که نه تنها عقب افتاده نیستیم بلکه در حوزه سلامت، توسعه یافته محسوب می‌شویم.

غزنوی خاطر نشان کرد: هرچه بشر پیشرفت و رشد در حوزه سلامت دارد، به تناسب با چالش‌ها و مشکلات و اتفاقات جدید روبرو می‌شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: ما در سیستان و بلوچستان بالاترین آمار بیماران تالاسمی دنیا را داریم حتی کشور پاکستان آمار بیماران تالاسمی اش به اندازه استان ما نیست اما چرا؟، چون به برکت پیشرفت‌ها و رشد توانمندی‌های ایران در حوزه بیماران تالاشمی، بیماران تالاسمی در کشور تا چهل سال عمر می‌کنند و ما در طی این مدت خدمات به آنها می‌دهیم اما در کشور همسایه ما سن بیماران تالاسمی بسیار کم است.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت با توجه به رشد و توسعه یافتگی در این بخش، در برخی از حوزه‌ها صد در صد رشد را در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی زاهدان شاهد هستیم و از اینکه مردم به ما برای بیماری خود مراجعه می‌کنند و ما می‌توانیم خدمات بدهیم مایه افتخار و بسی خوشحالی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفته‌ترین جراحی‌ها از جمله جراحی مغز و اندام‌ها در دورترین نقاط استان در حال انجام است، البته این موارد گفته شده دلیلی بر نبود نقاط ضعف نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: در حوزه سلامت باید فرهنگ پیشگیری و مراقبت از سلامت را نهادینه کنیم تا مردم خود مراقب سلامت خود باشند و برای حفظ آن تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: از فردا شنبه، نظام پیامکی سلامت را در حوزه علوم‌پزشکی زاهدان راه اندازی خواهیم کرد تا هرچند که هزینه‌های بالایی را باید صرف آن کنیم اما از آن برای آشنا کردن مردم با حقوقشان در حوزه سلامت بهره گیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت شاخص‌های سلامت استان، گفت: در حوزه واکسیناسیون صد درصد مردم، در حوزه نظام مراقبت مادران باردار و کودکان زیر پنج سال و نوزادان بیش از ۹۵ درصد و در حوزه خدمات بهداشتی بالغ بر ۹۰ درصد تحت پوشش هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد پولمان صرف درمان و ۲۶ درصد صرف بهداشت می‌شود که این ایراد بزرگی است و باید این آمارها به سمت بهداشت سوق پیدا کند.

غزنوی تشریح کرد: در راستای خدمات بهتر، هواپیمای ثابتی را برای جابجایی بیماران از استان درصورت تشخیص پزشکان برای انتقال بیمار به مرکز کشور است که از ابتدای امسال یک بیمار از زاهدان ویک‌بیمار نیز از فرودگاه سراوان برای سیر مراحل درمانی به صورت اورژانسی و به صورت اختصاصی به تهران اعزام شده‌اند و هر پرواز صدها میلیون تومان برای نظام سلامت هزینه دارد که جابجایی بیماران با هواپیما نیز بر عهده ماست، اما باید خدمات به بهترین شکل ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تصریح کرد: سبک زندگی ناسالم یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و پرفشاری خون است که می‌توان با رعایت خودمراقبتی از ابتلاء به این بیماری‌ها پیشگیری و با تشخیص زودهنگام و به موقع آن را کنترل کرد و باید شما اصحاب رسانه در این راستا به کمک نظام سلامت بیایید و برای فرهنگی سازی آن، همکاری لازم را داشته باشید.

کد خبر 6082814

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد