Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل می گوید برای نجات جان افغان ها و عبور از زمستان پیش رو، صندوق امانتی برای ارسال مستقیم پول به خانوارهای افغان حاضر درافغانستان، ایجاد کرده است.

به گزارش برنا، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر از مبداء ژنو سوئیس افزود: سازمان ملل در روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد از آنجایی که وجوه و کمک های افغان ها از زمان بر سرکار آمدن طالبان در ماه اوت گذشته مسدود شده است، صندوق امانتی را  ایجاد کرده که به موجب آن نیازهای فوری نقدی را بطور مستقیم و ازطریق سیستم جمع آوری اهدا کنندگان به افغانها برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در ادامه گزارش داد: سازمان ملل می گوید از آنجایی که اقتصاد افغانستان از هم فروپاشیده، هدف از ایجاد این صندوق تزریق نقدینگی به خانوارهای افغانی است تا به آنها اجازه دهد علی رغم ناآرامی های موجود قادر باشند زمستان امسال را پشت سر گذارند.

بنابراین گزارش، «آخیم اشتاینر» (Achim Steiner) از مقامات «برنامه توسعه سازمان ملل» موسوم به (UNDP) دراین باره اعلام کرد، آلمان بعنوان نخستین کشور مشارکت کننده در این صنودق متعهد به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون یورو معادل ۵۸ میلیون دلار شده است.

این مقام سازمان ملل دراین خصوص در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل باید دراین زمنیه ورود کرده و گامی بردارد، ما باید اقتصاد مردم (افغانستان) را با ثبات ساخته و علاوه بر آن جان افراد را نجات دهیم، چراکه در غیراینصورت طی زمستان پیش رو با سناریویی مواجهیم که بطور ساده میلیون ها افغان قادر به ماندن در سرزمین و خانه و کاشانه خود نخواهند بود تا زنده بمانند، درک این مفاهیم چندان دشوار نیست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سوئیس سازمان ملل طالبان افغانستان نقدینگی زمستان آلمان یورو دلار اقتصاد سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نذر عشق»؛ نماهنگ کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تفریح ارتش اسرائیل در غزه (فیلم) اعتراف نظامی آمریکایی به کشتن کودکان فلسطینی (فیلم) کودک فلسطینی در صف کیلومتری غذا (فیلم)

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • «نذر عشق»؛ نماهنگ کودکان «افغان» با طعم ۳۲۰۰۰ نان به نیت ۳۲۰۰۰ شهید غزه (فیلم)
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند
  • فیلم| زمستان در بهار؛ گردنه نقره‌کمر تفرش سفیدپوش شد