Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: ساخت مجتمع فرهنگی هنری خوانسار به دلیل سنگ اندازی برخی مسئولان هنوز در ردیف بودجه قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز_ پنجشنبه ۲۹ مهرماه_ در دیدار با اصحاب فرهنگ هنر رسانه شهرستان خوانسار، اظهار کرد: عملیات ساخت مجتمع «فرهنگی هنری خوانسار» به دلیل پیدا نکردن ردیف اعتبار، هنوز آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "ساخت این مجتمع فرهنگی هنری از مطالبات هنرمندان خوانسار است"، افزود: در سفر پیشین به این شهرستان پیگیر اجرای این پروژه شدم، اما متأسفانه برخی از مسئولان سنگ اندازی کردند، امیدوارم با همکاری مسئولان جدید عملیات اجرای آن آغاز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: با ساخت این مجتمع فرهنگی هنری، بسیاری از نیازهای فرهنگی و هنری هنرمندان خوانسار برطرف می‌شود، چراکه در نقشه ساخت این پروژه سالن‌های گالری و نمایش و سایر نیازهای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.

معتمدی در رابطه با بیمه هنرمندان، تصریح کرد: پس از باز شدن سامانه ثبت نام، هنرمندان دارای شرایط می‌توانند با بارگذاری مستندات خود عضو شوند تا متناسب با حوزه فعالیت هنری کارت هنر دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان خوانسار با وجود محرومیت امکانات، آثار زیبا و فاخری به نمایش گذاشتند که قابلیت ملی شدن دارد، لذا باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان خوانساری مقیم تهران نمایشگاهی دایر شود تا این آثار در معرض فروش قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر تعامل و همکاری بین هنرمندان با شهرداری خوانسار، گفت: امسال به استان اصفهان ۷۷ میلیارد تومان بودجه تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص یافته است، هنرمندان شهرستان خوانسار نیز نسبت به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله اقدام کنند.

معتمدی با تأکید بر راه‌اندازی «هیئت اندیشه ورز فرهنگ و هنر» در شهرستان خوانسار، افزود: این هیئت اندیشه ورز اتاق فکری برای اصحاب هنر و رسانه است و از طرفی می‌تواند بازوان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان شود.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است، افزود: منتظر دعوت نامه اداره فرهنگ و ارشاد نباشید. به صورت مستمر با بازدید از این اداره، گفتمان فرهنگ و هنر ایجاد کنید.

کد خبر 530336

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خوانسار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هنرمندان اصحاب رسانه تسهیلات بانکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی هنری استان اصفهان فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، گفت: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با مدیر کل ارشاد و هنرمندان اظهار کرد: اگر اداره ارشاد بتواند تشریفات قانونی را حل کند، شهرداری آمادگی دارد پنج زمین را برای احداث پلاتو اختصاص دهد، به‌طوری که احداث با شهرداری، تشریفات اداری و قانونی با ارشاد و بهره‌برداری با سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اجرای گالری‌های هنری در بعضی ایستگاه‌های متروی اصفهان افزود: شهرداری آمادگی فراهم کردن زیرساخت و سازه‌ها را دارد، البته باید در انتخاب و نوبت‌دهی مدیریت لازم انجام شود تا شهرداری درگیر نشود.

شهردار اصفهان با اشاره به صندوق حمایت از تولید آثار هنری گفت: شهرداری به‌عنوان تسهیل‌گر در این امر آماده همکاری است تا صندوق ایجاد و احداث شود؛ بخشی را شهرداری سرمایه‌گذاری می‌کند و سایر ارگان‌ها نیز باید به کمک بیایند.

وی ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری برای این منظور ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است، اما در صورتی که سایر دستگاه‌های ذی‌ربط ورود کنند، کار به سرانجام می‌رسد.

قاسم‌زاده با تاکید بر رعایت کپی رایت آثار هنری تصریح کرد: شهرداری برای استفاده از آثار هنری همیشه حق هنرمند را پرداخت کرده است، اما اگر غفلتی صورت گرفته و رعایت نشده است، اطلاع دهید تا اعاده حق شود.

وی با اشاره به کارخانه ریسباف خاطرنشان کرد: قرار است در هفته فرهنگی اصفهان این مجموعه بازگشایی شود و در محوطه یک رخداد فرهنگی برگزار شود، با همکاری استانداری، شهرداری و اداره ارشاد تلاش می‌شود تا این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری مجموعه ریسباف به شهرداری تحویل داده می‌شود و همزمان با بهره‌برداری مرمت آن نیز انجام می‌شود، افزود: در نهایت تبدیل به مکانی می‌شود که جزو رؤیای شهر بوده است.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه همه باید در کنار هم از هویت شهر دفاع کنیم، ادامه داد: در رمزگشایی تمدن صفویه یکی از رموز این بود که عالم، هنرمند و سیاست‌مدار زبان یکدیگر را فهمیدند اگر یکی از این سه ضلع نبود نقش جهان خلق نمی‌شد، در حال حاضر نیز اگر در اصفهان بخواهیم آثار هنری خلق کنیم باید کنار هم باشیم، ریسباف باید موزه ملی اصفهان شود، این اراده در دولت‌مردان شهر ایجاد شده، شما باید کمک کنید.

وی با بیان اینکه موزه تئاتر را در یک دعوای طولانی و حقوقی در هفته جاری حاکم شدیم که این موزه در تالار تیموری است، گفت: اگر این مکان استعداد تبدیل به موزه تئاتر را دارد به تشخیص اهل فن امور آن پیگیری شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کارت منزلت ساده‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به هنرمندان ارائه دهیم، تصریح کرد: اگر در لیست مصوبه شورای اسلامی شهر نیست، یک لایحه مکمل آماده کرده تا تقدیم شورا شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه کمک کنید تا جشنواره بهشت دوباره راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: موزه هنرهای معاصر یکی از درد و رنج‌های من است، سازمان نوسازی و بهسازی قول داده است تا پایان محرم و صفر این مکان را تحویل دهد.

کد خبر 744937

دیگر خبرها

  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • ساخت ۲۳۴ مسکن خیرساز در شهرستان خوانسار
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • واکنش هنرمندان به حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل ؛| از المیرا شریفی‌مقدم تا ایوب آقاخانی | تصاویر
  • فرهنگ و هنر در استان بوشهر حمایت می‌شوند/ رفع مشکلات هنرمندان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس
  • برپایی نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور
  • دو سالانه سرنا نوازی در بیشه خرم‌آباد برگزار می شود