Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکترمحمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفر چند ساعته خود انتخاب کرد سفری که همزمان با هفته وحدت و برای شرکت در همایش منادیان وحدت در زاهدان انجام می‌شد و مثل تمام سفرهایی که در در مدت کوتاه وزارت به برخی استانهای کشور داشتند رنگ و بوی فرهنگی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سفر فرهنگی دکتر اسماعیلی در لحظات نخست حضورش در زاهدان با رفتن بر سر مزار شهدا و تجدید پیمان با آنان آغاز شد بعد از زیارت شهدا و ادای احترام به اندیشه والای ایشان در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به بررسی برخی مسایل فرهنگی پرداختند.

مهمترین برنامه وزیر شرکت در همایش منادیان وحدت در تالار امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان بود همایشی که جمعیت زیادی از علما و نخبگان، سران طوایف، جوانان و مسوولان استان برای شنیدن حرف‌های وزیر و دغدغه‌های فرهنگی دولت سیزدهم به آنجا آمده بودند.

سیستان و بلوچستان سرزمین استعدادهای نهفته

محمدمهدی اسماعیلی در سخنان آغازین خود در همایش منادیان وحدت زاهدان به استعدادهای فرهنگی سیستان و بلوچستان اشاره داشت و از تلاش دولت برای رشد و ارتقای این استعدادها گفت: رویکرد دولت مردمی در حوزه فرهنگ در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشت که در راه توسعه اقتصادی مردم قرار دارد تلاش برای پیشرفت فرهنگی است. 

او با توضیح این موضوع که در دولت مردمی تمرکز و توجه به توسعه منابع انسانی است از برنامه‌های فرهنگی برای سیستان و بلوچستان گفت: در واقع ما در این استان باید برای چهار سال آینده برنامه و اقدام داشته و مشخص کنیم به کجا باید برویم و چه فعالیت های فرهنگی و هنری در این استان اجرا کنیم.
البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع اشاره کرد که با محوریت شورای فرهنگ عمومی و استفاده از دیدگاه وحدت آفرین علما ظرف چند ماه آینده برنامه اجرایی  برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد.
او در تاکید هدف سفر خودش اینگونه اشاره کرد که به بهانه هفته وحدت و حضور در همایش منادیان وحدت از زمینه‌های رشد فرهنگی و هنری استان  از نزدیک بازدید کرده و به مدیر کل فرهنگ و ارشاد این استان ماموریت داده تا در شورای فرهنگ عمومی یک برنامه برای رشد و تعالی فرهنگی استان تدارک ببیند و در این رابطه ادامه داد: در دولت مردمی توجه اصلی در حوزه فرهنگ حمایت از استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان است که اگر نیازها به صورت دسته بندی تهیه شود در اولین فرصت براساس برنامه دولت به صورت ویژه به مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که دچار محرومیت‌های تاریخی شده‌اند رسیدگی خواهد شد.

اتحاد و زمینه‌های آن

بعد از اینکه وزیر به برنامه‌های فرهنگی و لزوم تدوین و اجرایی شدن آن در استان اشاره کرد به موضوع وحدت پرداخت موضوعی که همایش منادیان به مناسبت آن برگزار شده بود.
اسماعیلی با اشاره به اتحاد و یکرنگی در سیستان و بلوچستان از عزم وزارت فرهنگ و ارشاد برای این که زمینه های اتحاد و هویت ملی بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد گفت و  افزود: بستر برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری فراهم خواهد شد و بسته‌ای در حال آماده شدن است که برنامه هایی برای اقدام در بخش های مختلف پیش بینی شده است.

فرهنگ و رویکرد دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قسمت دیگری از سخنان خود به زیربنا بودن حوزه فرهنگ اشاره کرد و از استفاده تمام ملزومات و رویکردهای اقتصادی برای پرداختن به این زیربنا گفت: حکومت اسلامی برای این تشکیل می‌شود که مردم را به سعادت دنیا و آخرت برساند و همه بزرگان و اندیشه‌ورزان نگاهشان به سیاست استفاده از امکانات مادی برای این سعادت مردم در دنیا و آخرت است که این مهم در مقابل تفکری قرار می‌گیرد که حکومت را برای مسائل رفاهی مردم ترجمه می‌کند.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر داعیه برقراری حکومت دینی داریم این مهم  جز با تلاش برای سعادت دنیا و آخرت مردم جامعه محقق نمی‌شود ادامه داد: بنابراین این هدف متعالی نباید براساس فشارها و مشکلات گم شود زیرا اگر گم شود فصل متمایز حکومیت دینی و سکولاریزم ازبین می‌رود.

تغییر بودجه‌های فرهنگی

 بودجه‌های فرهنگی در هر جامعه‌ای زمینه رشد و توسعه مولفه‌های فرهنگی را فراهم می‌کند اگر یک جامعه با بودجه فرهنگی متناسبی روبرو باشد بهتر می‌تواند اهداف فرهنگی‌اش را پیش ببرد.

حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش منادیان وحدت زاهدان همراه با سخنرانی مسوولان دیگری از این استان نیز بود.
استاندار سیستان و بلوچستان  با اشاره به اهمیت تغییر بودجه‌های فرهنگی و هنری گفت: با تغییرات این بودجه‌های  بایستی از استعدادهای جوانان منطقه استفاده شود تا استان بتواند ضمن دستیابی و ارتقاء سطح دانش‌های خود در حوزه‌های فرهنگی نیز رتبه‌های قابل قبولی در کشور به دست آورد. 
حسین مدرس خیابانی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست دارم که سیستان و بلوچستان با وجود همه ظرفیت‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و اقتصاد و آمادگی لازم میزبان برگزاری رویدادها و وقایع فرهنگی باشد. 
او با توضیح اینکه کمبود فضای فرهنگی از معضلات سیستان و بلوچستان است گفت: این استان جوانترین استان کشور است و امیدواریم نتایج این نشست‌ها جلوه عملی فرهنگ و هنر استان را به رخ همه دشمنان بکشاند.
مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سفر به زاهدان همراهی می‌کرد در سخنرانی خودش با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان محور و مرکز وحدت است گفت: برنامه ما این است که مسجد را محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرار دهیم.
سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستان تمام شد ایشان در این سفر به برنامه‌های فرهنگی، توجه به استعدادهای نهفته در سیستان و بلوچستان و لزوم شکوفا شدن این استعدادها با تمام توان، تأکید بر رویکرد دولت مردمی به زیرساخت بودن فرهنگ و اهمیت آن در جامعه امروزی اشاره و تاکید کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته وحدت زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته وحدت سیستان و بلوچستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته وحدت زاهدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش منادیان وحدت سیستان و بلوچستان فرهنگی و هنری دولت مردمی حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده که از این تعداد ۳۲ اثر از ۲۴ شاعر متعلق به شهرستان سلماس است.

رامین پورعباس با بیان اینکه ۲۴ شاعر اهل سلماس در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس استفاده از ابزار موثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی و حمایت از شاعران آیئنی را از جمه اهداف این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

پورعباس گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی امسال ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری شهرستان سلماس میزبان این جشنواره خواهد بود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است