Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین کرمی نماینده تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی در نشست اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مدیران نفتی در پارس جنوبی عنوان کرد: اگر راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز راه‌اندازی شود بار اصلی صنعت نفت را به‌دوش خواهد کشید، اما صنعت نفت و پارس جنوبی توجهی به این طرح ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با انتقاد از آنچه برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های صنعت نفت در حق مردم استان بوشهر نامید و کُند بودن میزان پیشرفت این طرح افزود: اگر صنعت نفت به راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز کمک نکند، تا ۵۰ سال آینده هم این طرح راه‌اندازی نخواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین ادامه داد: وزارت نفت باید تکلیف پارس شمالی را مشخص کند؛ در این مدت زمین زیادی در این محدوده بدون هیچ استفاده‌ای بلاتکلیف مانده و مردم این محدوده را دچار مشکل کرده است.

کرمی عنوان کرد: باید سود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای منطقه را جویا شد هرچند گاهی سیاست آب‌نباتی را برای دل‌خوش کردن مردم منطقه انجام می‌دهند، که این در شأن مردم و استان بوشهر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته مسئولان نفتی، اصل سرمایه‌گذاری در طرح‌های وزارت نفت پس از یک سال برمی‌گردد و باید دید پس از گذشت ۱۰ سال از افتتاح یک طرح در استان بوشهر، سود حاصل از ۹ سال دیگرِ آن چه فایده‌ای برای منطقه داشته است.

بیشتر بخوانید

پیشرفت ۲۰ درصدی راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست عسلویه می‌تواند مشکلات عمده‌ای از کشور را حل کند

کرمی افزود: چرا قطب اقتصادی کشور هنوز محل سکونت مناسبی برای بومیان و کارکنان این صنایع نشده و بیشتر آنان پروازی هستند.

او عنوان کرد: کارکنان پروازی در جریان مشکلات منطقه قرار نمی‌گیرند و مدیران صنعت هم تا چنین شرایطی باشد، توجهی به پیشرفت منطقه نمی‌کنند، برهمین اساس یا باید بومیان منطقه آموزش و پیشرفت داده شوند تا بتوانند مدیریت صنایع را به عهده بگیرند و یا باید مدیران در این منطقه ساکن شوند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه‌های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غلامحسین کرمی نماینده مجلس صنعت نفت پارس جنوبی مجلس شورای اسلامی استان بوشهر صنعت نفت راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، محمد شکیبی نسب در نشست هم اندیشی رئوسای بنادری استان با حضور ویدئو کنفرانسی اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه‌ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز رونق بیش از پیش فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و بویژه پذیرش کشتی‌های زیر ۳۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: اکنون بنادر استان با رسیدن موعد بازنشستگی شماری از کارکنان با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستند که انتظار می‌رود در راستای رفع این کمبود همکاری لازم برای تامین نیروی متخصص از دستگاه‌های ذیربط فراهم شود.

شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: یکی از دستاوردهای شاخص اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سال گذشته تشکیل کمیته پیشگیری از سوانح و الزام شرکت‌ها به تامین نیروی تخصصی در حوزه HSE بود که کاهش خیره کننده حوادث با بهره گیری از تجارب ارزشمند پیشکسوتان بخوبی محقق شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: بنادر استان بوشهر و بویژه بوشهر سال گذشته در شاخص‌های مختلف نمره قابل قبولی داشتند که این موفقیت‌ها باید در سال جاری دوچندان باشدو

جلیل اسلامی افزود: بوشهر بندری خاص و با ظرفیت‌های ویژه است که باید با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نگرشی جدید به این بندر معطوف شود.

وی اظهار کرد: برای رونق بخشی به فعالیت‌های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در حوزه آموزش نیز با بهره گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان در قالب طرح " استاد شاگردی" برای انتقال تجارب و ظرفیت‌های آموزشی کارکنان استفاده خواهد شد.
در این نشست رئوسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت‌های بندری ارائه کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • راه اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به شیراز
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • راه‌اندازی یک خط جدید در حوزه حمل‌ونقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • ‌راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز 
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • روحانی : امیدواریم اسرائیل حماقتش را تکرار نکند
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه