Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:36:47 GMT

جشن عقد و ازدواج آسان ۱۱۰ زوج در مازندران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۶۸۰۱

جشن عقد و ازدواج آسان ۱۱۰ زوج در مازندران برگزار شد

سرهنگ سیدعلی مهاجر معاون اجرایی سپاه کربلا در حاشیه جشن ازدواج ۱۱۰ زوج جوان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این جشن با همت مرکز فرهنگی خانواده سپاه کربلا و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: در این جشن ۱۱۰ زوج زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی با تاکید بر ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج آسان یادآور شد: سپاه در این امر سعی کرد پیشگام باشد و در این جشن در راستای ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ فرزند آوری از تعداد خانواده‌های کارکنان سپاه که دارای چهار فرزند و یا بیشتر هستند، تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین از زوج‌های جوانی که با مهریه‌های کم پیوند آسمانی خود را آغاز کردند، تقدیر به عمل آمد.

رخشنده مسئول مرکز فرهنگی خانواده سپاه کربلا نیز گفت: این مرکز در ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با هدف ترویج ازدواج آسان و تشکیل و تحکیم بنیان خانواده جشن ازدواج آسان را برگزار کرده است.

کد خبر 5333213

منبع: مهر

کلیدواژه: ازدواج سپاه کربلای مازندران ساری ویروس کرونا هفته وحدت بوشهر آمار کرونا گرگان واکسن کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها واکسیناسیون کرونا ایلام شیوع کرونا وحدت اسلامی همدان ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یک زن متقاضی طلاق در شورای حل اختلاف گفت: من در زندگی چیزی کم نداشتم فقط به دنبال همدم بودم ولی بعدها فهمیدم که همسرم به خاطر پول با من ازدواج کرده است.

در روزهای گذشته به شورای حل اختلاف در میدان ونک سر زدیم. جایی که پیش‌تر مجتمع قضایی خانواده شماره ۲ تهران بود و حالا با عنوان مجتمع قضایی شهید باکری با ۸ شعبه شورای حل اختلاف ویژه دعاوی خانواده فعالیت می‌کند.

مجتمع قضایی خانواده شماره ۲ تهران نیز در حال حاضر در محله ولنجک، بلوار دانشجو، میدان یاسمن، خیابان عدالت واقع شده است.

شوراهای حل اختلاف به‌ منظور حل‌ اختلاف و صلح و سازش بین اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی، زیر نظر قوه ‌قضائیه تشکیل شده و برخی دعاوی خانواده در صلاحیت این مرجع است.

طبق قانون حمایت خانواده مصوب ۹۲، رسیدگی به امور و دعاوی مانند نامزدی و خسارات ناشی از برهم زدن آن، نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح، شروط ضمن عقد نکاح، ازدواج مجدد، جهیزیه، مهریه، نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت، تمکین و نشوز، طلاق، رجوع، فسخ و انفساخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن، حضانت و ملاقات طفل، نسب،رشد، حجر و رفع آن، ولایت قهری، قیمومت، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران و وصایت در امور مربوط به آنان، نفقه اقارب، امور راجع به غایب مفقود الاثر، سرپرستی کودکان بی سرپرست،اهدای جنین، تغییر جنسیت و ...در صلاحیت دادگاه خانواده است. همچنین مطابق قانون حمایت خانواده مصوب ۹۲، ثبت طلاق و سایر موارد انحلال نکاح و نیز اعلام بطلان نکاح یا طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق حسب مورد پس از صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم مربوط از سوی دادگاه مجاز است.

ادعای عاشقی و خیانت مرد؛ عامل درخواست طلاق

به طبقه دوم از ۴ طبقه مجتمع باکری رفتم و در راهرو مقابل یکی از شعب نشستم و کنارم خانمی بود که با چند برگه در دست مدام به در شعبه نگاه می کرد و منتظر بود تا صدایش کنند. می دانستم که انتظار بدترین زمانی است که انسان سپری می کند. ناخودآگاه از او پرسیدم البته دروغ چرا کنجکاو هم بودم بدانم حضورش در مجتمع برای چیست؟

اسمش مریم بود و در پاسخ به سوالم گفت که با همسرش در خیابان آشنا شده و سه سال است که ازدواج کرده است. از همان روز اول دعوا داشته‌اند. مشکلاتشان بی شمار بود، از خیانت گرفته تا فحاشی و ضرب و شتم از سوی شوهرش.

این زن جوان گفت: مدتی است همسرم منزل را ترک کرده و انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است. وضع مالی بسیار خوبی دارم، تک دخترم، دو برادر و خانواده با اصالتی دارم و در زندگی چیزی کم نداشتم، فقط به دنبال همدم بودم. تقاضای طلاق کردم و اینجا هم آمدم تقاضای مهریه کنم و می خواهم او را اذیت کنم؛ همانطور که در این سه سال مرا اذیت کرد وگرنه نیازی به یک سکه او هم ندارم. ما فقط اختلافمان عدم تفاهم نبود بلکه ادعای عاشقی هم داشت؛ بعدها فهمیدم فقط به خاطر پول با من ازدواج کرده است.

پس از آنکه دفتر شعبه اسمش را خواندند، با عذرخواهی سریع رفت.

ادعای عدم استطاعت مالی زوج؛ راهی برای فرار از پرداخت نفقه

بانوی دیگری را دیدم، کنارش نشستم و به چهره او نگاه کردم. چین و چروک های صورتش نشان می داد که رنج های زیادی را در زندگی کشیده و دلی پر داشت و مدام می گفت خدایا با همه این مشکلات شکرت.

سارا گفت که از سال ۹۸ از همسرش جدا شده و یک پسر ۱۵ ساله دارد.

او گفت که در سال ۹۸ شوهرش به اتهام حمل مواد مخدر به حبس محکوم شده بود و در همان سالی که او زندان افتاده بود، با بخشیدن مهریه و در نظر گرفتن اندکی نفقه برای فرزندش طلاقش را می گیرد. حالا آمده بود که مبلغ نفقه فرزندش زیاد شود زیرا نفقه ای که برایش در نظر گرفته بودند بسیار ناچیز بود. حالا همسرش از زندان آزاد شده و وضع مالیش هم خوب شده بود ولی به او نگفته بود.

پشیمان بود که مهریه اش را بخشیده است. می گفت همسرش گولش زده و همان زمان هم وضع مالی‌اش خوب بوده است.

هر طبقه از مجتمع که می رفتم مراجعه کننده زیاد بود، مملو از انسان هایی خسته و با انبوهی از مشکلات.

از ناراحتی و گفتار انسان هایی که کنارم دردل می کردند ناراحت می شدم و می دانستم که کاری از دستم بر نمی آید ولی نوشتن کمترین کاری است که می توانم برای بیان شاید یک هزارم از مشکلاتی که در این مجتمع های قضایی وجود دارد، انجام دهم.

اعتیاد؛ یکی از عوامل طلاق

در پرونده دیگر با بانویی هم‌کلام شدم که در ۱۷ سالگی ازدواج کرده بود و حالا ۲۰ سال از آن زمان می گذشت، یک پسر ۱۸ ساله داشت، مربی بدنسازی بود و منبع درآمدی برای خودش دست و پا کرده بود.

او گفت ازدواجش سنتی بوده و همسرش پسرخاله اش است. از همان ابتدا همسرش اعتیاد داشت ولی به دلیل اینکه زود بچه دار شده بود، به خاطر فرزندش صبوری کرده است. حالا اما همسرش با یک کارتن خواب هیچ فرقی ندارد.

نرگس گفت: ۸ ماه است که به دنبال کارهای طلاقم هستم. اکنون برای صدور حکم جلب همسرم آمدم و امیدوارم که پرونده طلاقم به زودی بسته شود.

بر اساس این گزارش، دختری که می‌خواهد ازدواج کند، مبنایش زندگی کردن است نه طلاق گرفتن. اگر از همان ابتدا و قبل از ازدواج، زوجین راهنمایی شوند، در کلاس های مشاوره شرکت کنند، خانواده‌ها از همدیگر شناخت کافی داشته باشند و ملاک ازدواج فقط پول نباشد و مسایل دیگری همچون شرایط خانواده ها، شغل زوج، اخلاق طرفین و... هم در نظر گرفته شود، شاید بتواند اندکی از حجم انبوه دعاوی مربوط به دادگاه‌های خانواده را بکاهد.

کد خبر 844834 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق آسیب اجتماعی شورای حل اختلاف

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • تأمین جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان برای ۲۲۰ زوج بوشهری
  • فعالان عرصه ازدواج آسان در استان بوشهر تجلیل شدند
  • استقبال ویژه دهه شصتی‌ها از مراکز همسرگزینی
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی
  • چرا برخی از دهه شصتی‌ها در تجرد قطعی ماندند؟
  • تاکید استاندار کرمان بر ضرورت ترویج ازدواج آسان
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها