Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:02:08 GMT

اجرای چهار خط مترو در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۷۱۶۹

اجرای چهار خط مترو در استان اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اصغر ذاکری هرندی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان امروز در جلسه تکریم و معارفه شهردار شهر مبارکه گفت: ادامه خط یک مترو اصفهان به‌طرف جنوب و بهارستان با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، ادامه خط یک مترو اصفهان به‌طرف شاهین‌شهر با ۴۰ درصد پیشرفت، خط سه مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه و خط ۲ مترو اصفهان به نجف‌آباد ازجمله این طرح‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان اینکه هنوز اقدامی در مورد خط ۲ مترو اصفهان به نجف‌آباد انجام‌نشده است ادامه داد: شهرداران و شورا‌های شهر پیشین مبارکه زحمات قابل‌تقدیری برای آزادسازی و تملک خط سه مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه متحمل شدند و فولاد مبارکه و نمایندگان مجلس هم در این زمینه تعامل و همراهی خوبی داشتند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان افزود: خط مترو بهارستان به مجلسی و مبارکه از برنامه زمان‌بندی خود عقب است و روند آن با تأخیر همراه است.

وی اضافه کرد: خط مترو اصفهان - شاهین‌شهر از حدود یک سال گذشته شروع‌شده و روند اجرایی خوبی دارد و زیرسازی آن در حال انجام است و امسال بودجه و اعتبار ملی به این طرح اختصاص پیدا کرد.

ذاکری هرندی بابیان اینکه مبارکه هم باید از این اعتبارات که ۵۰ درصد آن به‌صورت رایگان اختصاص پیدا می‌کند، استفاده کند خاطرنشان کرد: شهرداری و شورا‌های اسلامی با محوریت فرماندار شهرستان و پیگیری نماینده مجلس باید این خط مترو را احیا کنند.

وی بیان کرد: مبارکه به‌عنوان قطب صنعتی کشور و یکی از شهرستان‌های راهبردی و حساس استان اصفهان محسوب می‌شود، اما بسیاری از مردم این شهرستان را تنها بانام فولاد مبارکه می‌شناسند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان گفت: ۱۳۲ جاذبه گردشگری خدادادی و ۶۰ اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان مبارکه وجود دارد.

به گفته وی، ۱۶ ظرفیت طبیعی ازجمله رودخانه، کوه و غار و ۳۰ ظرفیت انسان‌ساز که توسط مدیریت شهری احداث‌شده در این شهرستان وجود دارد که برای جذب گردشگر داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ذاکری هرندی با اشاره به اهمیت استفاده از این ظرفیت‌ها افزود: احیای منطقه طبیعی و موقعیت‌های فراگیر و جاذبه‌های گردشگری و صنعتی این شهرستان به‌تنهایی توسط شهرداری امکان‌پذیر نیست و در این راه به حضور بخش خصوصی نیاز است.

وی بابیان اینکه جذب بخش خصوصی تنها با ایجاد اعتماد متقابل امکان‌پذیر است ادامه داد: شیوه‌نامه‌های مشارکت شهرداری‌ها با بخش خصوصی تاکنون ۲ بار در سال‌های ۱۳۸۸ و اصلاحیه آن‌هم در دی‌ماه سال گذشته ابلاغ‌شده و در این زمینه دست شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر‌ها باز است و باید از جاذبه‌ها و موقعیت‌های انگیزشی استفاده کنند.

مراسم تکریم سید محسن هاشمی شهردار سابق و معارفه محمدمهدی احمدی شهردار جدید شهر مبارکه، روز پنجشنبه با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری اصفهان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شهرداری مبارکه برگزار شد.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو اصفهان شهرداری مبارکه مترو اصفهان خط مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند

 به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد،شهردار قم در یکصدوبیست‌وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ادامه پروژه مونوریل را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید مسائل حقوقی و قراردادی این پروژه حل شود.

وی خواستار حل مشکلات حقوقی و قراردادی این پروژه توسط دولت شد و گفت: بدون حل این مشکلات نمی‌توان به ساخت مونوریل ورود کرد، زیرا دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده و هر کس بخواهد این پروژه را آغاز کند مشکلاتی خواهد داشت.

شهردار قم یادآور شد: از سال ۹۴ تاکنون دستگاه‌های نظارتی این قرارداد را امضا نکرده‌اند و در حال حاضر نیز ۸ ماه است شورای عالی فنی این پروژه را تعیین تکلیف نکرده است.

وی به عدم اجرای خط B مترو نیز اشاره کرد و گفت: در صورت اجرای مونوریل، خط B مترو دیگر توجیه علمی و اقتصادی نداشته و نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم و این پروژه باید تا پردیسان ادامه پیدا کند وگرنه هیچ توجیه اقتصادی و فنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجساد ۳ جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • بقایای اجساد سه جوان مشگین‌شهری پس از چهار ماه پیدا شد
  • تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران
  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • ادارات مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • ارگان‌ها و ادارات، مانع اجرای رأی کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد نشوند
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند