Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@03:16:47 GMT

تست و بررسی شاسی بلند تیگو ۸ پرو + ویدیو

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۰۴۱

تست و بررسی شاسی بلند تیگو ۸ پرو + ویدیو

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این ویدئو تیگو 8 پرو مدیران خودرو را در کنار یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای 7 نفره بازار خودروهای وارداتی قرارداده‌ایم.

 در ابتدای مقایسه سانتافه با تیگو 8 پرو باید بدانیم که محصول جدید مدیران خودرو ابعاد به مراتب بزرگتری  نسبت به رقیب کره ای دارد. در بحث ابعاد بیرون و هم در مورد فضای کابین می‌بینیم که تیگو 8 پرو می‌تواند خودرویی جادارتر و عضلانی‌تر را به مشتریان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به رسم کراس اوورهای هفت نفره که دو صندلی ردیف سومشان، بیشتر برای سفرهای کوتاه طراحی شده است، می‌بینیم که تیگو 8 پرو مدیران خودرو فضای به مراتب کاربردی‌تری را نسبت به هیوندای سانتافه در اختیار سرنشیان عقب می‌گذارد.

فضای سر، فضای پای سرنشیان و دید مناسب راننده از ویژگی‌های خوب محصول جدید مدیران خودرو است که به راحتی می تواند با محصول کره‌ای مانند سانتافه رقابت کند.

مقایسه طراحی تیگو 8 پرو و سانتافه

در مورد طراحی هم باید گفت که با موضوعی سلیقه‌ای در مقایسه سانتافه و تیگو 8 پرو طرف هستیم. هیوندای سانتافه خودرویی است که از نظر طراحی وضعیت خوبی دارد و می توان در بدنه و کابین آن، با خطوط زیبا و قابل قبولی مواجه بود. از آن طرف تیگو 8 پرو به عنوان یک محصول لوکس توانسته حس متفاوت بودن را در بیرون و کابین به افراد منتقل کند. در کنار اینکه طراحی تیگو 8 پرو به عنوان یک محصول چینی پخته به نظر می رسد، می‌بینیم که با الگوهای طراحی مطابق با واژه «لوکس» در کابین و بیرون خودرو طرف هستیم. دوخت چند وجهی چرم اجزای کابین، نمایشگر پیوسته کِلاستر و مالتی مدیا، طراحی داشبورد و کنسول میانی، گرافیک استفاده شده در چراغ ها و نورپردازی از جمله مواردی است که حس لوکس بودن را به همراه به روز بودن به راننده و سرنشینان القا می کند.

امکانات تیگو 8 پرو مدیران خودرو

نمایشگر TFT سیستم تهویه و تنظیمات خودرو، کنسول میانی، دسته دنده لمسی، محل قرارگیری دکمه استارت، چراغ‌های داینامیک، نورپردازی کابین و... نمونه هایی از سبک نوین طراحی و پویا است که برتری را در رقابت با هیوندای سانتافه، به نفع تیگو 8 پرو مدیران خودرو تمام می کند.

تیگو 8 پرو مدیران خودرو مانند هیوندای سانتافه به امکاناتی مانند سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌های برقی جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله ردیف جلو، سقف پانوراما، درب صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم و... مجهز است.

اما با نگاهی به تیگو 8 پرو، می‌توانیم ببینیم که این کراس اوور مونتاژی مدیران خودرو به مراتب امکانات بیشتری را نسبت به اکثر سانتافه های موجود در بازار ایران دارد. با وجود اینکه نسخه هایی از سانتافه با امکاناتی مانند دنده پشت فرمان، رادار خطی وکروز کنترل هوشمند به بازار ایران آمدند، اما وجود این امکانات در این کراس اوور کره ای آنچنان برای بازار ایران رایج نبوده و برای همین اکثر سانتافه های حاضر در خیابان ها فاقد این امکانات رفاهی و ایمنی هستند. اما در مقابل، تیگو 8 پرو می تواند تا در کنار چنین امکاناتی به صورت استاندارد، بخشی دیگر از امکانات رفاهی و ایمنی را بر اساس سلیقه مشتریان در سال 2021 ارائه دهد.

سیستم پیشگیری از تصادف، سامانه توقف اضطراری در هنگام پارک، تهویه مستقل ردیف دوم، تنظیم چندگانه حالت رانندگی، سیستم صوتی حرفه‌ای نشان سونی ژاپن، سنسور حرکتی پا برای بازشدن درب صندوق عقب، قابلیت روشن و خاموش کردن خودرو از روی ریموت، سامانه تصفیه هوا، نور پردازی کابین، نسل جدید رادار خط خوان و دوربین های 360 درجه، فناوری LED چراغ ها، تابلو خوان، رانندگی خودکار سطح 2، چراغ های تطبیقی هوشمند، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم و... از جمله ویژگی‌های استاندارد در تیگو 8 پرو مدیران خودرو است که در خودرویی مانند هیوندای سانتافه حاضر در بازار ایران دیده نمی‌شود.

مقایسه موتور تیگو 8 پرو و سانتافه

تیگو 8 پرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری به رقابت با سانتافه 2.4 لیتری آمده است. ولی باید بدانیم که تیگو 8 پرو می‌تواند قوی‌تر از خودرویی مانند هیوندای سانتافه ظاهر شود. سیستم پیشرانه محصول جدید مدیران خودرو به فناوری توربو شارژ به همراه GDi مجهز است و می‌تواند با داشتن مصرف سوخت به مراتب کمتر از سانتافه 2400 سی سی، توان 197 اسب بخار را با گشتاور 290 نیوتن متر تولید کند. ترکیب این قدرت با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه سبب می شود تا شتاب گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تیگو 8 پرو در کمتر از 9 ثانیه اتفاق بیفتد. به عبارت ساده‌تر در حالت استاندارد، تیگو 8 مدیران خودرو سه ثانیه زودتر از سانتافه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در بررسی‌ هم که به صورت کوتاه انجام دادیم، مشخص شد که تیگو 8 پرو می‌تواند در شتاب اولیه به راحتی از پس سانتافه بر بیاید و با اختلاف یک خودرو از او پیشی بگیرد.

مصرف سوخت تیگو 8 پرو

در بحث مصرف سوخت هم می‌بینیم که تیگو 8 پرو با مصرف 7.4 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر در شرایط بهینه، توانسته با اختلاف زیادی برتری خود را نسبت به سانتافه کره‌ای ثابت کند. تیگو 8 پرو مدیران خودرو تنها در بحث قابلیت دو دیفرانسیل از سانتافه عقب می ماند و در اینجای رقابت، محصول 7 نفره هیوندای می‌تواند تا برتری خود را در مسیرهای ناهموار سطحی به رخ بکشد.

تجربه رانندگی با تیگو 8 پرو

حال زمان آن فرارسیده تا پشت فرمان تیگو 8 پرو بنشینیم و ببینم که این کراس اوور مونتاژی چه ویژگی هایی را در عمل از خود نشان می دهد. اولین نکته ای نظر هر فردی را در کابین تیگو 8 پرو جلب می کند، سکوت خوب و کیفیت مناسب قطعات و متریال استفاده شده در کابین است. وقتی که خودرو را روشن می کنیم، به هیچ وجه با صدای مزاحمی طرف نیستیم و حس لوکس بودن این کراس اوور را با ترکیبی از یک سکوت خوب تجربه می کنیم.

دید راننده به بخش‌های مختلف خودرو خوب و مناسب است و دوربین های 360 درجه این خودرو هرگونه استرسی را از برخورد خودرو با مانع های بیرونی کاهش می دهد. وقتی دسته دنده را در حالت D قرار می دهیم و راه میفتیم با تعویض دنده‌های سریع و نرم تیگو 8 پرو مواجه می‌شویم که در کمترین زمان ممکن نظر هر راننده ای را به سمت خود می کشاند. دکمه‌های تعویض دنده پشت فرمان هم این کمک را می‌کند تا در هر زمانی، خود کنترل تعویض دنده ها را در دست بگیرید و با فشار بیشتر بر روی پدال گاز، حسی اسپرت را تجربه کنید.

سواری تیگو 8 پرو نرم و بی سر و صدا است و در برخورد با چاله ها و دست اندازهای شهری، آنچنان حس نامطلوبی به سرنشینان و راننده القا نمی شود. فرمان کمکی برقی این کراس اوور 7 نفره هم عملکرد خوب و مناسبی دارد و می تواند با تغییر حالت رانندگی، میزان سفتی غربیلک را تنظیم کرد. با وجود تک دیفرانسیل بودن تیگو 8 پرو، می بینیم که به لطف نسل جدید سیستم های مدیریت پایداری، این کراس اوور مونتاژی هنلدینگ خوب و قابل قبولی دارد و می‌توان در سرعت‌های مختلف، مدیریت خوبی را بر روی این خودروی بزرگ داشت. کشش خوب خودرو در سربالایی در کنار فرمان پذیری خوب سبب شده تا در این کراس اوور لوکس و بزرگ، با ترکیبی از حس قدرت و آرامش طرف باشیم.

سیستم خودران تیگو 8 پرو

در قسمتی از تست رانندگی با تیگو 8 پرو، این خودرو را در حالت خودران قرار دادیم تا ببینیم که سنسورهای ایمنی این خودرو چگونه هدایت محصول جدید مدیران خودرو را بر عهده می‌گیرند. تیگو 8 پرو را می‌توان در حالت های مختلف رانندگی هوشمند قرار داد و بخشی از هدایت خودرو را در صورت وجود خطوط صحیح جاده به آن سپرد. همچنین هدایت خودکار تیگو 8 پرو در ترافیک‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که پیش از این در محصول مونتاژی دیده نمی‌شد. تشخیص صحیح رادار تابلو خوان، کنترل خودکار تیگو 8 پرو بین خطوط، فرمان پذیری هوشمند بدون نیاز به دخالت راننده و ترمز خودکار از جمله ویژگی های اتودرایو سطح 2 این کراس اوور لوکس است.

تیگو 8 پرو یا سانتافه؟

در نهایت می‌توان گفت که تیگو 8 پرو مدیران خودرو نسبت به یک هیوندای سانتافه با مدل 2014 تا 2018 امکانات بیشتر، توان بالاتر و قابلیت‌های جدیدتری را در اختیار رانندگان می‌گذارد و می‌تواند در بحث کیفیت هم رقابت خوبی را با رقیب کره ای داشته باشد. مصرف سوخت کمتر، شتاب بهتر، سواری نرم تر، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، ابعاد بزرگتر و طراحی به روزتر در شرایطی گفته می شود که با هزینه ای به مراتب کمتر از یک دستگاه هیوندای سانتافه کارکرده 2016 تا 2018، می توان به سراغ نسخه صفر کیلومتر تیگو 8 پرو مدیران خودرو رفت.

پربیننده ترین آغاز پیش فروش شش محصول ایران خودرو از امروز قیمت پژو پارس ۲۸۰میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۷) قیمت ماشین های ایران خودرو (۱۴۰۰/۷/۲۸) سمند ۲۲۶ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۷) پژو ۴۰۵، ۲۲۲ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدیران خودرو تیگو 8 تیگو 8 پرو محصول جدید مدیران خودرو تیگو 8 پرو مدیران خودرو هیوندای سانتافه کراس اوور تیگو 8 پرو بازار ایران مصرف سوخت چراغ ها کره ای ۱۴۰۰ ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک

اولین شرایط فروش اقساطی محصول BAC X ۳ PRO از سوی خودروسازان بم اعلام شد.

به گزارش عصر ایران، شرکت خودروسازان بم (از زیر مجموعه‌های کرمان موتور) اولین شرایط فروش محصول BAC X ۳ PRO را در سال جدید اعلام کرد. این محصول با توجه به ابعاد، مشخصات و قیمت می‌تواند به عنوان رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو تلقی شود.

شرکت خودروسازان بم، خودرو BAC X ۳ PRO را با قیمت ۹۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت اقساطی به فروش می‌رساند؛ که این عدد به قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ایران خودرو در بازار بسیار نزدیک می‌باشد.

زمان ثبت نام این خودرو از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی‌های مجاز شرکت خودروسازان بم اعلام شده است.

پیش پرداخت برای خرید خودرو باک ایکس۳ پرو مبلغ ۶۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است و دوره بازپرداخت اقساط بصورت ۱۸، ۲۴ و ۳۰ ماهه خواهد بود. مدل خودرو سال ۱۴۰۳ و سند این محصول تا پایان اقساط در رهن شرکت باقی خواهد ماند.

زمان تحویل خودرو باک X ۳ پرو، ۹۰ روز کاری اعلام شده است و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای متالیک به فروش خواهد رسید.

جدول فروش به شرح زیر است:

مشخصات و امکانات BAC X ۳ PRO

خودرو BAC X ۳ PRO یک کراس اوور کامپکت با ظاهری جذاب، کم مصرف و با امکانات رفاهی مناسب است که از سال جاری در خط تولید شرکت خودروسازان بم مونتاژ می‌شود. با توجه به تقاضای بالا برای خرید خودرو در این سگمنت، قطعا عرضه این محصول می‌تواند برگ برنده‌ای برای خودروسازان بم و کرمان خودرو باشد.

خودرو باک X ۳ پرو از یک موتور به حجم ۱۴۹۸ سی. سی با حداکثر قدرت ۱۰۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن بر متر برخوردار است. این خودرو ۴ سیلندر مجهز به گیربکس سی وی تی بود و سیستم ترمز جلو و عقب آن دیسکی است.

خودرو بی‌ای سی X ۳ از سیستم پایداری ABS، EBD، ESC، TCS، HHC، VDC و EBA بهره می‌برد و حجم صندوق عقب در این محصول ۴۰۰ لیتر اعلام شده است. حجم باک سوخت خودرو مورد اشاره ۴۵ لیتر می‌باشد و سایز تایر رینگ آلومینویم ۱۶ اینچ است.

این خودرو که از نیروی محرکه محور جلو بهره می‌برد سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و کامفورت را پشتیبانی می‌کند و طول، عرض و ارتفاع باک X ۳ پرو به ترتیب ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلیمتر است.

سیستم تعلیق جلو مستقل مک فرسون و سیستم تعلیق عقب میله پیچشی نیمه مستقل است و خودرو بی‌ای سی X ۳ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند.

از جمله امکانات رفاهی BAC X ۳ پرو، می‌توان به آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و راهنما، ریل سقفی، سانروف با قابلیت تشخیص مانع، شیشه‌های جلو و عقب برقی تک لمسی با قابلیت تشخیص مانع + power windows، گرمکن شیشه عقب + برف پاک کن، سیستم فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کروز کنترل، روکش صندلی چرمی تک رنگ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ۶ حالت دستی، صندلی جلو با قابلیت ۴ حالت دستی، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب، آفتاب گیر راننده و سرنشین همراه با آینه، کنسول مرکزی به همراه جا لیوانی، قفل مرکزی، قفل اتوماتیک درب‌ها حساس به سرعت، استارت دکمه‌ای + ورود بدون کلید، ریموت هوشمند، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، تهویه مطبوع برقی و هشدار سرعت بالا اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • قدرت نمایی شاسی بلند نیسان در سیل دبی
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • اعلام شرایط فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • جیلی گلکسی ئی5 ؛ رونمایی از یک شاسی بلند 1.3 میلیاردی (+تصاویر)