Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پیامی ویدئویی به کنگره شهدای دانشجو استان زنجان، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل‌های بعدی منتقل شود، گفت: خدا را شاکریم که در فرهنگ دانشگاهی ایران، شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند و قدر و منزلت خانواده‌های معظم شهدا نیز همواره رفیع است.

 به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، دکتر زلفی‌گل در این پیام ویدئوی گفت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که در کشور ما هم میهنانمان برای شهدا و خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان عزیزمان ارزش ویژه‌ای قائل هستند و خدا رو شاکریم که شهدای کشور ما متعلق به اقشار مختلف هستند و هیچگاه نگاه به شهدا نگاه سیاسی، قومی، فرهنگی، نژادی و زبانی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر قوم، زبان، نژاد و فرهنگی باشند شهدا عزیزان جامعه ما و نماد گذشت و ایثار در جامعه هستند.

وی افزود: من از بسیج دانشجویی استان زنجان و همه برگزارکنندگان این کنگره تشکر و قدردانی می‌کنم که زحمت برگزاری آن را کشیدند. در واقع این کار ارزشمند به خاطر نهادینه کردن فرهنگ گذشت و ایثار و شهادت است.

وزیر علوم ادامه داد: یکی از راه‌های ارزشمند سرمایه‌گذاری برای آیندگان یک جامعه، ایجاد فرهنگ سالم همچون فرهنگ جهاد، شهادت و گذشت و ایثار است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود و نسل‌های آینده بدانند که چه کسانی از کیان و ناموس کشورمان در دوران جنگ دفاع کردند و چه عزیزانی در حال حاضر هم جان خود و عزیزشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند تا از دین و کیان و ناموس کشورمان دفاع می‌کنند. شهدای حریم و حرم هم در این راستا نقش‌آفرین بودند.

وی ادامه داد: وقتی بحث شهید مطرح می‌شود، منظورمان هر عزیزی است که جانش را برای صیانت از کیان و ناموس و در راه خدا و میهن و مردمش تقدیم می‌کند، جا دارد یاد شهدای سلامت را در یک سال و نیم اخیر و در مقابله با بیماری منحوس کوئید ۱۹ در دفاع از جان مردم، جان عزیز خود را از دست دادند، نیز گرامی بداریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۵۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که این نشان می‌دهد این استان استانی ولایتمدار، دین‌باور و هویت‌مدار است و مردم زنجان به عنوان مردمانی ولائی شناخته شده‌اند و در هر جا که نیاز بوده است تمام قد در راستای دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند.

همچنین دانشگاه‌های استان زنجان و دانشگاهیان فرهیخته نیز مستثنی از این قاعده نیستند. خداوند بزرگ را شاکریم که در فرهنگ دانشگاهی کشور ما فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت جایگاه خاص خودش را دارد و جامعه دانشگاهی قدردان شهدا و خانواده معزز و معظم شهدا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دکتر زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری کنگره شهدای دانشجو ایثار و شهادت استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان،  مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونین وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجديد ميثاق نمودند.

 رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرزهای هویتی و تابعیتی عنوان کرد و درادامه افزود: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.

 میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

 شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.

 شهید محمدرضا صیادی ۴ اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی