Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۳) در تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ مهرماه با همکاری ذوب‌آهن اصفهان برگزار شد. - اخبار بازار -

سومین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین 3) در تاریخ 26 لغایت 28 مهرماه با همکاری ذوب‌آهن اصفهان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و دیگر فعالان حوزه صنعت، معدن و صنایع معدنی و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت توسعه، نیازها و چالش‌های حوزه صنعت و معدن و به مدد بینش متخصصان، دانش فنی و تجربه صنعت‌گران و خلاقیت نوآوران در جهت کاهش و رفع آن‌ها و در راستای تولیدی فن‌آورانه و صنعتی ملی، اینوماین 3 برگزار گردید تا فرصتی پربار، را با حضور ذینفعان در اختیار ایده‌‌پردازان، صاحبان مسئله و سرمایه‌گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی قرار دهد.

مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان با حضور در این رویداد و شرکت در جلسات علمی - تخصصی با ایراد سخنرانی به پیشرفت‌ها و نیازهای فناورانه این شرکت عظیم صنعتی پرداخت و گفت: تحقیق و توسعه و حمایت از مراکز علمی و دانش‌بنیان موجب رونق تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز و فکرهای خلاقانه از کشور خواهد شد.

وی افزود: شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد کشور همچون دانشگاه صنایع به پرورش و تربیت مدیران و متخصصان صنعت کشور پرداخته و از ابتدای تاسیس حامی و پیشرو نوآوری در صنعت و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی کشور بوده و با سرمایه‌گزاری در بخش‌های تحقیقی، پژوهشی و علمی به پیشرفت و ارتقاء مراکز دانش‌بنیان کمک شایانی به خودکفایی ملی نموده که خوشبختانه امروز شاهد نتایج بسیار مثبت آن در کشور با وجود شرایط تحریم‌های سخت فعلی هستیم.

در این جشنواره ️کارشناسان  ذوب‌آهن اصفهان ضمن حضور در غرفه نمایشگاهی شرکت و ارائه توانمندی بخش‌های مختلف نیازهای فناورانه خود را در قالب جلسات ارتباطی با شرکت‌های فولادی و معدنی و شرکت در پنل‌های B2B به شرکت‌های دانش بنیان حاضر در جشنواره ارائه نمودند.

اینوماین 3 ، شامل 8 بخش مسابقه ایده، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش بنیان بود. از دیگر بخش‌های این جشنواره، ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی، برگزاری پنل‌های B2B، مسابقه چالش برتر صنعتی، مسابقه حل مسئله و ارائه توانمندی مراکز نوآوری، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها است. این بخش‌ها، منطبق بر حمایت‌های مورد نیاز اکوسیستم نوآوری تعریف شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و صنایع معدنی ذوب آهن اصفهان دانش بنیان بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود