Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه الجزیره قطر پنجشنبه شب گزارش داد، دادگاه نظامی لبنان سمیر جعجع رهبر حزب القوات اللبنانیه که متهم اصلی در کشتار چند روز اخیر بیروت است، برای دفاع از خود احضار کرد.

به گزارش برنا، الجزیره بدون اشاره به جزییات این خبر اعلام کرد که وی درخصوص موضوع کشتار منطقه الطیونه بیروت احضار شده است.

این درحالی است که تارنمای خبری "النشرة" گزارش داد، احضار جعجع به خاطر اعتراف افرادی که پیش از این توسط ارتش لبنان بازداشت شده‌اند، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احضار جعجع ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که  فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان با انتشار بیانیه‌ای حمله خیانت آمیز هفته گذشته حزب نیروهای لبنانی در محله الطیونه - الشیاح بیروت به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را محکوم کرده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز دوشنبه شب در نطقی به این حوادث واکنش نشان داد و با درخواست مجازات عاملان این کشتار گفت، خواستار تحقیقات جدی و سریع در باره چگونگی شکل گیری این کشتار و مجازات مسؤولان هستیم.

نصرالله گفت، می خواهیم بدانیم که آیا شلیک سرباز به تظاهر کنندگان مسالمت آمیز، اقدام شخصی بوده یا به دستور کسی این کار را انجام داده است.

وی خطاب به طرفداران و حامیان مقاومت گفت: مسیر درست برای شهدای کشتار الطیونه، تحقیق و مجازات قاتلان است.

بیروت پایتخت لبنان پنجشنبه گذشته شاهد درگیری مسلحانه در منطقه «الطیونه» بود.

درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که شماری از عناصر وابسته به حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع به سمت راهپیمایی مسالمت آمیز حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به اظهارات قاضی پرونده انفجار بیروت تیراندازی کردند.

در این تیراندازی که به وسیله تک‌تیراندازان از ساختمان‌های مجاور محل تجمع صورت گرفته بود، هفت نفر کشته شده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان مسالمت آمیز پایتخت تیراندازی شبکه الجزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله

رزمندگان حزب الله پایگاه نظامیان صهیونیست موسوم به «الرادار» در اراضی اشغالی شبعا را هدف حمله راکتی قرار دادند که اهداف تعیین شده به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفت.

نیرو‌های مقاومت همچنین پایگاه نظامی «رویسات العلم» در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله راکتی قرار دادند که در نتیجه آن، اهداف تعیین شده به دقت مورد اصابت آتش رزمندگان حزب الله قرار گرفت.

رزمندگان حزب الله همچنین محل استقرار نظامیان اشغالگر در اطراف پایگاه‌های نظامی «رامیم» و تپه «الکرنتینا» را با آتش توپخانه هدف قرار دادند و در پی آن، اهداف مورد نظر مورد اصابت آتش مقاومت قرار گرفت.

همزمان، شبکه المیادین به نقل از خبرنگارش در جنوب لبنان اعلام کرد یک هدف نظامی متعلق به اشغالگران صهیونیست در پایگاه نظامی «حدب یارون» مورد حمله مستقیم قرار گرفت.

ساعاتی پیش نیز، شبکه المیادین گزارش داد یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در سواحل «حیفا» شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپاد‌های حزب‌الله قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، این حمله به وسیله یک اسکادران پهپاد از خاک لبنان به سمت شهرک‌های اطراف الجلیل انجام و منجر به فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» و ترور یکی از برادران مجاهد، پهپاد‌های ما مقر تیپ گولانی و مقر یگان ۶۲۱ «ایگور» در پادگان «شراغا» در شمال شهر اشغالی «عکا» را هدف قرار دادند.

طبق بیانیه حزب‌الله این حمله به صورت دقیق و مستقیم انجام شد.برخی منابع نیز از اصابت موشک به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی در این باره گزارش دادند که پس از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در منطقه «کریوت» صدای چند انفجار در منطقه شنیده شد.

این رسانه‌ها همچنین از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در بندر «حیفا» خبر دادند.

طبق این گزارش، پس از فعال شدن آژیر‌های خطر، آتش سوزی در منطقه شمالی بندر حیفا رخ داد و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به سمت آب‌های لبنان در مقابل «الناقوره» موشک پرتاب کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل
  • لحظات کشتار وحشیانه جنگنده‎های اسرائیل
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود