Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

 در روز پنج شنبه شناسایی جهش جدیدی از سویه دلتا را گزارش داد که طبق نظر کارشناسان از سویه اصلی دلتا مسری‌تر است.

به گزارش فارس، کامیل خافیزوف، یکی از محققان ارشد بهداشت و سلامتی این کشور گفته است: «این سویه AY.۴.۲ حدود ۱۰% از نوع اصلی دلتا مسری‌تر است و تا کنون موجب موارد ابتلا و مرگ و میر جدیدی در کشور روسیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جهش جدید، ابتلا به کوید-۱۹ را در روسیه بالا برده است. اگرچه فرایند به صورت کلی روند آهسته‌ای داشته است.»

او در ادامه توضیح داد: «واکسن‌ها به اندازه کافی برای مقابله با این نوع جهش یافته از ویروس کرونا موثر هستند، زیرا توانایی مقاومت در برابر آنتی بادی‌ها تغییر اساسی نکرده است.»

یکی از متخصصان سلامتی این کشور گفته است سویه دلتا و زیرمجموعه‌های آن در حال حاظر نسبت به سویه‌های دیگر غالب هستند و احتمال دارد در آینده به گونه‌ای نسبت به واکسن‌ها مقاوم شوند، خصوصا در مناطقی که واکسیناسیون از ۵۰% کمتر بوده است. اما به نظر می‌رسد که جهش بزرگ دیگری در این ویروس اتفاق نیفتد. زیرا ویروس‌کرونا نیز مانند هر ویروس دیگری ظرفیت مشخصی برای جهش دارد که پیش از این اتفاق افتاده است.»

وزارت بهداشت روسیه تا کنون اعلامیه فوری در این خصوص اعلام نکرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سویه دلتا روسیه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که رژیم صهیونیستی انتقام را جایگزین منطق کرده است.

به گزارش مشرق، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر زنان، کودکان، غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، عمیق است.

نخست وزیر ایرلند افزود: ما در محکوم کردن حماس و حق اسرائیل برای حیات در امنیت کاملا شفاف بوده‌ایم. اما معتقدیم که انتقام جای منطق را گرفته است.

وی دوباره بر درخواست خود برای «توقف فوری خصومت‌ها» و شناسایی کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد و گفت که راه‌حل صلح‌آمیز برای جنگ غزه شامل همکاری «کشورهای همفکر برای شناسایی کشور فلسطین است.»

هریس اظهار کرد که ایرلند همچنان آماده شناسایی کشور مستقل فلسطین است و تمایل دارد که در این راستا در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا «شتاب مثبت» را افزایش دهد.

رژیم صهیونیستی از مواضع ایرلند در قبال فلسطین و جنگ غزه انتقاد کرده و آن «ایستادن در سمت اشتباه تاریخ» خوانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش رژیم صهیونیستی بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است