Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@10:33:38 GMT

دستور رییس بنیاد شهید درباره حادثه تلخ یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۵۲۷

دستور رییس بنیاد شهید درباره حادثه تلخ یاسوج

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دستوراتی را در مورد حادثه خودکشی یکی از فرزندان شهدا در شهر یاسوج و دلجویی از خانواده این مرحوم صادر کرد.   در پی حادثه خودکشی منجر به فوت یکی از فرزندان گرانقدر شهدا در شهر یاسوج، گزارش نهایی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور عالی رئیس و مدیرکل بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در همان ساعات اولیه به عنوان نمایندگان ویژه جهت بررسی موضوع به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده بودند به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر مبنای این گزارش سوءتدبیر مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد که خود می‌بایست حل‌کننده مطالبات و معضلات خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران ازجمله اشتغال، معیشت و ... باشد، مشهود است. ایشان بجای اینکه طبق قانون پاسخگوی درخواست‌های ارسالی جامعه هدف ایثارگری برای حل مشکل اشتغال و مسکن و ... جامعه باشد، این متقاضی را با هدایتی نادرست طی نامه‌ای بلافاصله به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع داده است. حال‌آنکه شایسته بود ضمن تلاش برای آرام‌سازی نامبرده، وی را به دستگاه‌های اجرایی استان جهت مساعدت رهنمون می‌ساخت.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی و نیز احدی از مددکاران بنیاد استان ضمن کم‌توجهی به شرایط بحرانی روحی و روانی و افسردگی عمیقی که حاکم بر این فرزند شهید بوده است؛ می‌بایست نامبرده را تا آرام شدن و برطرف کردن تنش‌های روحی شدید و هیجانی پیش‌آمده و تهدید مجدد به خودکشی در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تحت مراقبت قرار می‌دادند و در ادامه جهت مداوا و معالجات روان‌پزشکی به مراکز درمانی جهت بستری مشایعت می‌کردند که این اقدام به شکل کامل صورت نگرفته است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی دریافت این گزارش با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد این استان را صادر و به همراه مددکار مزبور امر به معرفی هیئت تخلفات کرد. همچنین دکتر قاضی‌زاده طی نامه‌ای به استاندار محترم برکناری مشاور امور ایثارگران استانداری را نیز درخواست کرد.

شایان‌ذکر است برخورد با خاطیان این پرونده به جهت عدم تمشیت امور پیش از حادثه مذموم و غیرشرعی خودکشی و سوءتدبیر لازم در مواجهه با مراجعه‌کننده مزبور صورت گرفته است.

شکی نیست ایثارگران و خانواده آن‌ها به مبانی دینی و شرعی فعل خودکشی آشنا هستند و مطالبات خود را از مجاری قانونی و اداری پیگیری خواهند کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همچنین دستوراتی را جهت دلجویی از خانواده و بازماندگان فرزند شهید مرحوم صادر کرد و مقرر شد هیئتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تشییع پیکر این فرزند شهید حضور یابد و کمک و مساعدت به فرزندان این مرحوم نیز بخش دیگری از این دستور است.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بنیاد بنیاد مسکن بنیاد مستضعفان بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سال گذشته و امسال، تمرکز فعالیت‌های ترویجی در حوزه ایثار و شهادت در استان بوشهر، در مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی افزود: پارسال با اقداماتی که آموزش و پرورش با همکاری سپاه انجام داد، حال و هوای مدارس و دانشگاه‌ها به سمت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت رفت و در ۶۰ مدرسه شهر بوشهر میزبان شهدای گمنام بودیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بسیاری از مدارس استان بوشهر، مراسم یادواره شهدای دانش آموزی و شهدای فرهنگی با کیفیت مطلوبی برگزار شد که امسال نیز تداوم دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه، مقام معظم رهبری بر تجلیل از همسران شهدا تاکید دارند گفت: این مهم در استان بوشهر، جز اولویت‌ها است و برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه آزادگان ابراز داشت: سال گذشته، آزادگانی که در رژیم منحوس پهلوی شکنجه شدند، تجلیل شدند و امسال این موضوع با شتاب بیشتری ادامه دارد.

استاندار بوشهر در ارتباط با واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران گفت: باید تا پایان امسال واگذاری زمین به تمام فرزندان و همسران شهدا و نهایتاً ایثارگران با دقت و حساسیت انجام شود.

وی اضافه کرد: در استان، کارهای خوبی در واگذاری زمین انجام شده و باید شتاب بیشتری به موضوع داده شود.

محمدی زاده تصریح کرد: به اندازه کافی زمین در استان بوشهر داریم که به شهرها الحاق شده و مشکلی در واگذاری زمین نداریم.

وی با بیان اینکه به حوزه‌های هنری ماندگار در عرصه ایثار و شهادت، کمتر پرداخته شده گفت: مردان بزرگی مثل شهید ماهینی، شهید ستاری، شهید دوران، شهید یاسینی، شهید بابایی و شهید مهدوی و شهید حمایتی و …از شهدای شاخصی هستند که باید در سطح ملی معرفی شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه به نوکری کردن خانواده شهدا افتخار می‌کنیم خاطر نشان کرد: مدیران استان بوشهر، همواره قدردان شهدا هستند و هر کاری برای این خانواده شهدا کنیم، باز هم کم است.

کد خبر 6081719

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • مستمری والدین شهدا به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی