Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:25:58 GMT

لحظه اوج گرفتن جنگنده مافوق صوت آمریکایی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۵۸۵۳۳

لحظه اوج گرفتن جنگنده مافوق صوت آمریکایی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جت جنگنده B 1 لنسر، یک بمب افکن راهبردی است که به چهار موتور جت مجهز بوده و از بال‌های متحرک بهره می‌برد؛ این بمب افکن قابلیت حمل بمب اتم را دارد.
در فیلم زیر، لحظه اوج گرفتن این بمب افکن مافوق صوت آمریکایی را مشاهده می‌کنید.

 

 

بیشتر بخوانید

صحبت‌های کارشناس صهیونیست درباره مقابله رژیم صهیونیستی با برنامه هسته‌ای ایران + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا بمب افکن بمب اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدارندگی ایران، استیصال غرب

  ازبین رفتن سیستم بازدارندگی رژیم صهیونیستی و در نتیجه از دست دادن توان تصمیم‌گیری در مقابل ایران و محور مقاومت و همچنین ضربه جدیدی به حساس‌ترین پایگاه نظامی این رژیم تنها نمونه کوچکی از آثار پاسخ هوشمند به اسرائیل است. آلفردو خلیفه رحمه (‌تحلیلگر مکزیکی برجسته سیاست بین‌الملل و استاد علوم اجتماعی و سیاسی در دانشگاه ملی اونام مکزیک) در مطلبی تحت عنوان «بازدارندگی متعارف ایران»، آثار پاسخ ایران به اسرائیل را تحلیل کرده است.
دراین مطلب آمده است:«باوجود کارزار تبلیغاتی اسرائیل برای متقاعدکردن رسانه‌های غربی مبنی بر این‌که پاسخ ایران هیچ آسیبی نداشته، حقیقت درحال آشکارشدن است. انتقام پیش‌بینی‌شده ایران یک‌هفته قبل به‌‌طور گسترده اعلام‌ و به ‌گفته فایننشال‌تایمز، از ترس افزایش شدید قیمت نفت، واسنجی شده بود.ایران برای نخستین‌بارازموشک‌های مافوق صوت استفاده کردکه نه متحدان اسرائیل و نه ارتش تل‌آویو قادر به رهگیری آنها نبودند. تهران به‌دنبال حمله به جمعیت غیرنظامی اسرائیل نبود و می‌خواست یک آزمایش دفاعی از اسرائیل به‌عمل آورد. لری جانسون، مامورسابق سیا معتقد است به‌رغم بوق وکرنای غرب درباره شکست ایران ــ آهنگی که نوکران غربی سر می‌دهند که رسانه‌های‌شان عمدتا تحت کنترل لابی اسرائیلی هستند ــ ایران دقیقا همان کاری را انجام داد که قصدانجام آن درفلسطین اشغالی راداشت ونشان داد قابلیت فوق‌العاده پیچیده‌ای بااستفاده از کلاهک‌های قابل مانور دارد.
   
روایتگری رسانه‌های صهیونیست 

روزنامه عبری معاریو دراین باره نوشت:حمله ایران به اسرائیل، فارغ از خسارت‌بار بودن یانبودن نشان دادکه این کشور قابل‌مهار نیست.سایت بلومبرگ هم به نقل از یکی از مسئولان ارشد دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد پاسخ ایران به اسرائیل، ممکن است باعث ایجاد تغییر استراتژیک در جنگ غزه و حتی پایان یافتن آن شود. پایگاه صهیونیستی «والا» نیز در مقاله‌ای به قلم بن کاسپیت نوشت: اسرائیل در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت. وی افزود: بازدارندگی اسرائیل که مانع ایران برای حمله مستقیم می‌شد فروپاشیده؛ همچنان‌که تلاش‌های بازدارندگی بین‌المللی در روزهای اخیر فروپاشیده است. این نویسنده صهیونیست همچنین نوشت: بازدارندگی اسرائیل آن‌گونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد. همچنین امیر بوهبوت، دیگر روزنامه‌نگار صهیونیست در والا نوشت: از امروز به بعد باید در هر درگیری با ایران، منتظر انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک باشیم، آن‌گونه که در حمله اخیر مشاهده کردیم.
   
سرزنش دولت بایدن

درحالی که مشهورترین روزنامه عبری، یدیعوت آحارانوت، شکست استراتژیک رژیم را به‌شدت محکوم کرده، واشنگتن‌تایمز نیز، شکست بازدارندگی دولت بایدن در جلوگیری از درگیری بین ایران و اسرائیل را سرزنش کرده است. هیمن تامیر، مدیر اندیشکده صهیونیستی مطالعات امنیت اسرائیل INSS گفت ایران می‌توانست به رژیم آسیب وارد کند بی‌این‌که طبق خواسته نتانیاهو، آمریکا حاضر باشد در یک ضدحمله شرکت کند. ایلیا تسوکانف از اسپوتنیک گزارش می‌دهد شبکه‌های چندرسانه‌ای ایرانی استفاده از موشک‌های مافوق‌صوت غیرقابل کشف را تایید کرده‌اند. این اعتراف یک رسانه‌ روسی است، یکی از دو ابرقدرت در زمینه موشک‌های مافوق‌صوت در کنار چین.
   
گزارش رسانه‌های ایرانی

همان‌طور که شبکه ایرانی پرس‌‌تی‌وی در یک ویدئوی حمایتی نشان داد، تمام موشک‌های مافوق‌صوت شلیک‌شده با موفقیت به اهداف خود یعنی پایگاه هوایی بسیار راهبردی نواتیم که میزبان جنگنده‌های اف‌۳۵ است و رامون که بسیار نزدیک به نیروگاه هسته‌ای مخفی دیموناست، اصابت کرده‌اند. علاوه بر این، پرس‌‌تی‌وی تاکید می‌کند ایران در میان معدود کشورهایی قرار دارد که دارای فناوری تولید موشک‌های مافوق‌صوت با قابلیت حرکت با سرعت خیره‌کننده و اصابت به اهداف خود با دقت بالاست.به‌گفته دیگر منابع ایرانی، موشک‌های مافوق‌صوت ایران (فتاح ۲) به پایگاه نظامی مخفی موساد در بلندی‌های جولان سوریه ــ که تحت اشغال اسرائیل است ــ اصابت کرده و جان ۴۴ جاسوس را گرفته و حتی ساختمان موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده‌اند.
   
جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیل

ورای جنگ تبلیغاتی زیر نظر لابی اسرائیلی در غرب که مدعی قدرت نمایی اسرائیل ــ اما در واقع با حمایت آمریکا، انگلیس، فرانسه و حتی اردن ــ با نابودی ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران شامل پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک است اما اسکات ریت، افسر سابق اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا نظر دیگری دارد. او که به خاطر رد کردن سخنان «بچه بوش» ــ جورج بوش پسر ــ درباره سلاح‌های کشتار جمعی ناموجود صدام شهرت دارد، حال مدعی است ایران دوباره بازدارندگی را برقرار کرده است. واژه Deterrence (بازدارندگی) که ریتر به کار برده، از ریشه لاتین Deterrence به معنای منصرف کردن دیگران از طریق وحشت‌آفرینی است. پس ایران از حالا به‌بعد اسرائیل و آمریکا را تحت کنترل خود نگه می‌دارد، در حالی که اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون متحمل‌شدن عواقب آن به ایران حمله کند، حتی اگر ایران عمدا تصمیم گرفت اقدامی بیش از حد مرگبار علیه اسرائیل انجام ندهد اما این امر اکنون محقق شده است. شش پیام ایران بازدارندگی بود، نه حمله! آندری مارتیانف، تحلیلگر نظامی مشهور روس، توضیح داد اسرائیل در برابر پیروزی راهبردی عظیمی که ایران به‌دست آورد و اکنون آن را رهبر اصلی ۱.۸میلیارد مسلمان جهان ساخته است، یک ببر کاغذی بیش نبود. من صلاحیت آن را دارم که این حرف را تایید کنم، حتی با در نظر گرفتن این‌که ایران بمب اتم ندارد. سلاحی که اختراعش بی‌وقفه توسط اسرائیلی‌ها تکرار می‌شود تا بیش از۰۰۳ بمب اتم مخفی در دیمونا ذخیره شود (به نقل از رئیس‌جمهور سابق آمریکا، جیمی کارتر).صبح روز ۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین، خاورمیانه با یک معادله ژئوپلیتیک جدید بیدار شد که ایران به لطف پرتاب ۹ موشک مافوق‌صوت در خفا نگاه داشته شده برقرار ساخت، در حالی که هنوز هم زرادخانه فناوری پیشرفته خود را به‌کار نگرفته است. در حالی که اسرائیل سرگرم شعار «چشم در برابر چشم و دندان در مقابل دندان» است، ایران هنوز سلاح اقتصادی واقعی خود را رو نکرده است: بستن تنگه هرمز که می‌تواند یک بحران جهانی ایجاد کند و باعث افزایش غیرقابل مهار قیمت نفت شود.

دیگر خبرها

  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • فیلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • فلم لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • (ویدئو) لحظه زیر گرفتن چند شهرک‌نشین اسرائیلی با خودرو
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • لحظه انهدام گران‌ترین رادار آمریکایی در اسرائیل
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • ببینید | لحظه منهدم شدن گران‌ترین رادار آمریکایی در اسرائیل