Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت امشب ۲۹ مهر ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی جهش صادرات؛ موانع و راهکارها پرداختند.

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه بحث صادرات و تجارت فقط مختص به ما نیست گفت: ترکیه و کشورهای مختلف دنیا چگونه صادرات می‌کنند که تنظیم بازار داخلی شان به هم نمی‌ریزد، سیاست گذاری کلان در حوزه تجارت باید وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صادرات باید به معنای تجارت داخلی و خارجی باشد افزود: وقتی وارد یک برنامه، یک پلن و طرح کلان می شویم باید قابل مدیریت باشد و اقدام به تولید کنیم. مشکل اصلی ما این است که مازاد تولید را صادر می‌کنیم، کشور ترکیه ویژه صادرات تولید می‌کند و در آنجا تنظیم بازار به هم نمی ریزد.

پیمان پاک با اشاره به اینکه باید هم افزایی ایجاد شود ادامه داد: تجارت باید در خدمت رونق تولید باشد.۳۶ پروژه تحولی را در وزارت صمت تعریف کرده‌ایم که در میان مدت محقق خواهد شد . قوانین و مواردی که در بانک مرکزی اتفاق می‌افتد ناشی از دیدگاه بخشی است، بانک مرکزی فقط بخش خود را می‌بیند اما اگر نگاه ملی کنیم چرا بانک مرکزی تعهد ارزی را مطرح می‌کند.

وی اظهار کرد: اگر صادرات توسعه پیدا کند منابع ارزی رشد پیدا می‌کند و سبب کنترل قیمت می‌شود،.اگر به صورت ملی نگاه کنیم و از همه ابزار استفاده کنیم باعث می‌شود که این موضوعات کنترل شود. به نظر می‌آید انگیزه‌ها ،رویکردها ،اراده ها و مبنا است که به توسعه صادرات کمک می کند، رئیس‌جمهور تاکید بر صادرات دارد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه صادرات صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۵۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار طبس گفت: اگر مردم بدانند که سرمایه آن‌ها درست به کار گرفته می‌شود و به سوددهی می‌رسد انقلابی در بحث تولیدات خواهیم داشت.

علی‌اکبر رحیمی، در گفت‌گو با ایسنا با بیان اینکه شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) که مقام معظم رهبری اعلام کردند، گفت: در چندین سال شعار نیز اقتصادی بوده که نقش مهم ظرفیت اقتصاد را در قدرت توسعه کشور نشان می‌دهد. 

وی بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت بسیار خوبی دیده شده ولی در اقتصاد مشکلاتی دیده می‌شود که یکی از راهکارهای آن در حوزه اقتصاد، بحث بالا بردن تولید است و زمانی که به خودی خود افزایش پیدا کند برای قدرت پول ملی پشتوانه‌ایی خواهد بود.

رحیمی افزود: ابتدا باید شعار سال را از حالت شعاری خارج و اعتقاد پیدا کرد که تولید برابر با افزایش قدرت پول ملی است و زمانی که افزایش پیدا کند نقدینگی نیز کاهش داشته که خود برابر با کاهش تورم خواهد بود و این موارد را باید برای مردم  به صورت شفاف بیان کرد.

فرماندار طبس اظهارکرد: تاثیر افزایش تولید باید برای بازار هدف مشخص و استاندارد باشند که بتوان برای کشورهای دیگر نیز صادر کرد، صرف اینکه برای افزایش تولید با یک سرمایه‌ایی که از طریق بانک به صورت تسهیلات به دست می‌آید درست نیست.

وی تصریح کرد: باید افرادی که سرمایه عظیمی در دست دارند از آن‌ها دعوت به عمل آورده و زمانی که ببینند که دولت پای کار باشد و سرمایه آن‌ها به سوددهی می‌رسد افراد نیز به این کار ترغیب می‌شوند و لذا باید قوانین دست پاگیر را حذف و آن را برای مردم تسهیل کرد.

رحیمی گفت: نخبگان در همه عرصه‌ها حضور دارند و باید این تسهیل‌گری را با شناسایی افراد و راهنمایی آنها به سمت تولید انجام دهیم، چرا که خود افراد به دنبال بازار هدف رفته و تنها کافی است تسهیلات را در اختیار آن‌ها قرار داد.

فرماندار طبس افزود: از ظرفیت شرکت دانش بنیان به راحتی می‌توان در تولیدات مواد و مصالح  با هزینه‌های بسیار کم اما با درآمدهای بسیار بالا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای شکوفایی استعداد باید ارتباطی بین دانشگاه و صنعت انجام شود، گفت: دانشگاه‌ها یکی از اهداف مهمی هستند که می‌توان از آن استفاده کرد لذا دانشجویان نیز می‌توانند این شعار سال را که مقام معظم رهبری نامیدند در پایان نامه‌های خود با موضوعات متفاوت استفاده کنند که به عنوان راهکار از آن استفاده کرد.

فرماندار طبس اظهارکرد: یکی راهکارها برای تحقق عملی شعار سال آمایش سرزمین است، که در هر منطقه‌ایی با محصول و مواد اولیه‌ایی که موجود بوده صنعت انجام شود چرا که حمل محصول و مواد اولیه منجر به تولید شده و هزینه دارد مثل فناوری مواد معدنی و فرآوری محصولات کشاورزی اگر استفاده شود طرح آمایش سرزمینی محصول ارزان قیمتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرافت‌هایی که در تحقق شعارسال وجود دارد این است که به عنوان یک اصل به آن نگاه کرد،خاطرنشان کرد: باید در زمان‌بندی مشخص نظارت کامل صورت گرفته که تسهیلات مدنظر  برای تولید استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • اجرای آمایش سرزمین از راهکارهای تحقق شعار سال است